Nyt ei auta mikään, täytyy tunnustaa, ettei tietotaito riitä tähän mysteeriin.

Tuntuu potevan hengenahdistusta toi oma ajokki, mutta miksi, alkaa konstit loppumaan.
Ongelmaa on sivuttu topikissa jos toisessakin mutta tehdään nyt sitten oma.
-Moottori on -92 mallinen 1500
-180tkm ajettu, öljyä ei syö
-puristukset ihan jees; 1:12.2 - 2:12,3 - 3:12,4 - 4:12,2
-normi kaasaripelin alkukäyrältä suora 2" putki loppuun asti
-kärjetön Axtek-sytkä, uudet tulpat ja ilmanputsari
-vakionokka, tällä hetkellä n. hampaan myöhäisellä.
-Kaasarina toimii niinkin paskaksi tunnettu laite kun Weber 32/36DGV,
suuttimina: 1. ilma 165, bensa ~150 2. ilma 150 bensa 150.
-Sytkän perusennakko tällä hetkellä 8 astetta, mutta kokeiltu kaikkea 0-14 väliltä, ilman sanottavaa hyötyä.
-nokka on kulumaton ja välykset kohdallaan
-Perävälitys vakio 4,3
-imuilma tulee kesät talvet suoraan maskin takaa ilman esilämmityshilppeitä
Mm. tällasta on jauhettu jo suorituskyvystä:
Kulutuksesta:Mara kirjoitti:Hyshys, vastaa se nyt sentään kaasuun ja vääntääkin jollain tavalla, mutta se kiertäminen on ongelma.Jokari kirjoitti:Sulta puuttu tosiaan se "jokin" siitä nappiksesta ja vie vähän soosia, mulla taas vetää ku eläin mut kyllä kuluttaakin
Sen verran monta kertaa ajanu tolla Maran nappiksella että se ei vaan kule yhtä herkästi kuin mun lähes identtinen kottero. Ja maralla vielä todella roisimmat suuttimet Weberissä kuin mulla.
Äärimmäisissä kiihdytyksissä huomaa, että veto notkahtaa selvästi n.4000ssa, tilannetta paransi aavistuksen nokan ajoituksen myöhästäminen, muttei sekään nostanu kuin n. 500 kierrosta ja ohensi samalla alavääntöä.![]()
Yli 4,5 tonnin kierrätys alkaa vaan menemään huudattamisen puolelle, mielummin vaihtaa sitten isommalle vaihteelle, että kiihtyy.
Ja seoksista:Mara kirjoitti:Mittarilukeman mukaan: 272km ja 20l = 7,35l/100km .
Ja varoiksi 10% pois matkasta: 244,8km ja 20l = 8,17l/100km.
Reilut 100km moottoritietä, loput työmatkaa (5km/sivu) ja sekalaista maantie- ja kaupunkiajoa.
Mara kirjoitti:Noniin! Nyt on koko käyttöalueen seokset katottu laajakaistan kanssa..
Pintakaasulla mennään aavistuksen laihalla (~14,5-15,5), pienellä kiihdytyksellä tehon kannalta sopivasti (~13-14) ja täyskaasulla läpi kierrosalueen parhaan tehon antavalla seoksella ja missään vaiheessa ei kuitenkaan olla alle 12,5 seossuhteen.![]()
Tyhjäkäyntiseos oli n.14,2 ja säädinpä sen samalla 14,7:aan.
Pähkinänkuoressa: tossa pelissä jopa katti pysyisi hengissä.
-Niinpä..Jokari kirjoitti:Eiks oo jo outoa hä Kyllä tätä on sen verran monta kertaa puitu Shellin baaris, et järki loppuu.
Ideoita, ehdotuksia, kysymyksiä ja teorioita otetaan vastaan kiitollisena!