Kardaani irti edestä?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Kardaani irti edestä?

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lähteekö kardaani voimansiirrosta irti vetämällä, kunhan se saadaan liikkumaan taaksepäin. Pitääkö edestä irrottaa joitakin pultteja tai muttereita.

Olinhan minä vaihdelaatikon vaihdossa, mutta minun hommani oli touhuta ylhäältäpäin. Kaveri hoiti rasvamonttuilun.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
rammracing

Re: Kardaani irti edestä?

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Siinä ku on se kumi juttu laatikon jälkeen ni siitä ne kolme pulttia pois,ni sitte katkee!
T:A.Rämä RAMM RACING
Ps:Eli katkee siintä vaimennuskumin kohalta
Pps:Muista merkata kardaanin asento perää ,jos laitat saman akselin takas(tasapainoituksen takia)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niinkuin mä toisaalla jo sanoin, sitä kardaania on mun mielestä ihan turha ottaa siitä kumilimpusta irti, jossei ole sitä limppua vaihtamassa tms.
Ne pultit on todennäkösesti ihan järkyttävän tiukassa ja jos otat ne pultit pois, kumilimppu leviää jonkun verran ja pulttien takaisin asettelu on pirun hankalaa kun samalla pitäisi painaa sitä limppua kasaan jotenkin. Ja se limppu on jäykkää kumia...

Suuntaat vaan katseesi vajaa 10 cm limpusta peräänpäin, siinä näkyy sen akselin kiertävä sokka, taivuta sen kynnet irti sieltä urasta ja voit vetää kardaanin ulos pooreilta. Sokka ja rasvatiiviste saa jäädä siihen vaihelaatikon akselin päälle.

Itse viskasin uuden kardaanin ihan summamutikassa perään ja pooreille, ei oo täristellyt...

Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt

Joo, unohdin ton sokan. Se kardaani on nyt muute irti. Käppärivaijerihan siitä oli irrotettava. En minä muistanut sinne perään mitään merkkejä laitella. Tuurilla mennään.

Ne kardaanin peräpultit on ihmeelliset. Ne mylkkäytyy pyöreäksi todella helpolla. Ne on vaihdettava.

Lähdenpä vilkuilemaan sitä sokkaa. Naputtelin kardaanin pooreillaan niin taakse kuin mahdollista. Nyt siis sokka irti ja homma selvä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
lada combi

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Itse olen aina irroittanut siitä kuminivelestä kardaanin etuosan ja ei ole ikänä ollut ongelmia ottaa irti tai laittaa takaisin :o
PöyhöinKuusaalt

Hyvin läksi booreiltaan. Ei kai tuo takaisin laittaminenkaan kovin paha ole.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Nopeampi ottaa suoraan siitä akselinpäästä kuin kumilimpusta...

Ei ole paha laittaa takaisin,työnnät etupään paikalleen ja naputtelet lukitussokan paikalleen kunnolla,katso että kynnet on kunnossa.Tukilaakeri kiinni ja takapään pultit kiinni..
Itse merkkasin akselin takapään kohdan perän laippaan että tuli oikeaan asentoon (hyvä nyt sanoa :lol: )

Ne takalaipan pultit on kettumaisia tosiaan...Mutta meisseliä kannan väliin niin helpottaa,ei ole ainakaan mulla koskaan olleet niin ruosteessa ettei olisi lähtenyt.
rammracing

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Moi!
Meillä kilpurissa kovemmat pultit vaihettu ja hiottu sillee et toinen pää kyllä pitää ja 13 millin kiintolenkki modifiotu kans.Kestää ja pääsee tuikkaa lenkillä.
T:A.Rämä RAMM RACING
Vastaa Viestiin