Sivu 1/1
1700 Moottoreista...
Lähetetty: 15.9.2007 23:33
Kirjoittaja Ladillac
Joo elikkä ostin tuossa viikko sitten 1200S ladan vuosimallia -89. Tuli ostettua (ja jo laitettua) siihen ladan 1700 kone, lohkoon valettu numerosarja 21213. Nähtävästi joku nivan pannu mikäli netistä oikein hoksasin? Ei kai käytetty takavetoisissa alunperin?Onko joku tämmösellä katsastanu? Selvinnee pelkällä teholapulla? Muuttui muuten auton luonne hiukkasen

tuntus vähä että loppuu välitykset kesken. Nyt paikoillaan on tuon ässän koneen imusarja ja kaasari, ahistaakohan konetta minkä verran? Onko se ladan oma ruisku toimiva vai pitäskö keksiä jotain muuta?
Lähetetty: 16.9.2007 8:49
Kirjoittaja Jusu
21213 on sen lohkon valunumero joka tapauksessa.
Tarkempi tyyppi on joko 21214 tai 21073 riippuen siitä onko se Nivasta vai takavetoisesta. Tämä numero on stanssattu öljyfiltterin yläpuolelle.
Varmasti sitten ahdistaa jos siinä 1200 kaasari on. Omassani on 1500 kaasutin ja sekin pelaa vain välttävästi. Normaaliajossa tuntuu vääntöä piisaavan mutta isommilla kierroksilla tuntuisi loppuvan bensa ja sitä kautta sitten teho. Veeperiä tuo on vielä vailla.
Kyllähän sen ruiskunkin rojut voi sinne laittaa jos tykkää asennella jokusen sähköjohdon ja ne kaikki kalliit osaset. Helpommalla nyt kuitenkin pääsisi jos ruuvaa siihen jonkun weberin semmoisilla suuttimilla että piisaa sille koneelle.
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 16.9.2007 9:02
Kirjoittaja pappa- igor
tuplat, tuplat ja tuplat... niin piisaa

jos tykkää askarrella niin ehdottomasti 4 . ruutta jollain ohjelmoitavalla poksilla
-Hestec
-Haltech
-DTA
-Apex PowerFC
-Motec
-Perfect Power SMT6
-Unichip
-Autronic
-034 EFI
-Omex
-E-manage
-Link
-Megasquirt
-Tatech
.........
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 16.9.2007 11:46
Kirjoittaja AI
Olen
tällaisen muutoskatsastanut. Piti olla
maahantuojan todistus että alusta ja jarrut ovat samat 1200:ssa ja 1700:ssa. Ja Venäjältä saa tuohon 1700-koneeseen kuuluvaa kaasutintakin, sellainen on tuossa mulla kiinni. Aika liukkaastihan tuo kulkee 1200:n verrattuna!
Toi todistus on muuten siitä hauska että sen mukaan Samaraan ja 110:n voi myös laittaa takavetoisen moottorin! Kuinkahan onnistuu "alkuperäisiä kiinnikkeitä käyttäen"?
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 16.9.2007 15:18
Kirjoittaja Ladillac
Joo tuo 21073 sieltä lohkon kyljestä löyty ku oikeasta paikasta ties etsiä. ruiskukoneeksi tuon ajattelin rakentaa, olisi mukavampi turbottaa sitten katsastuksen jälkeen. Turboksi hommattu IHI rx subarusta. Mutta kuinkahan on, ku tuossa moottorissa ei ole enää ne alkuperäiset polttoainelaitteet paikoillaan, riittääköhän tuo konelan todistus? Eihän tuossa kyllä puhuta mistään muusta kuin moottorista? Entäs kun tuo moottorihan on varmaankin vähä-päästöisestä autosta, tarvinnee katin? Kyllä tuo 1200 kaasari on auttamatta pieni, Tänään kävin koittamassa, mittarin saa 4 vaihteella melki loppuun asti, koneesta löytyis kierrosta vaan ei puhtia riitä yläkierroksille asti. Pitänee sitten lopulliseen malliin katsella uutta perää, jos sillä sais pelattua vähän vauhtia lisää.
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 17.9.2007 23:19
Kirjoittaja mower
kun tässä topicissa nyt kerran on 1700 moottorista kyse niin kysyisin että mitkä ovat sen männän mitat?
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 19.9.2007 13:40
Kirjoittaja mower
eikö kenelläkään ole tietoa?
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 20.9.2007 16:51
Kirjoittaja Stefa
Mitä mittoja olisi tarvis? Poraus 82, tappi 22 ja olisiko puristuskorkeus 38. Siinä ny jotain. Ei ihan satavarmat mitat.
Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 26.9.2007 21:15
Kirjoittaja Ladillac
Joo, nytpä on hommattu Le-jetronic jostain bemusta. Tuleepahan samalla sitten käretön sytkäki tuohon koneeseen. Imusarja on täytehitsattavana että saapi ruiskusuuttimille kunnon pesät. bemarin jakajalle sorvata välikappale ja sipasta tuosta ladan jakajasta pääakseli poikki ja liittää se tuohon bemun jakajaan. Saa nähdä mitä tulee, 3 viikkoa ja katsastus painas päälle

Mut joo, soittelin paikalliselle katsastusasemalle ja kyselin tuosta katsastuksesta. Tuohon saa laittaatuon ruiskun huoletta, menee prosenteilla 10 jos ei mallisarjasta löydy samalla ruiskulla olevaa. Tarvitsis vielä sen dynolapun, ja sitten tuosta moottorista tiedot ja jonkun paperin mikä kertoo jotain moottorin hiukkaspäästöistä? Mistähän nämä kaksi viimeistä pumaskaa saisi? Teltta-autolle olen soitellu pitkin päivää, "Soitit delta-autoon, olemme kaikki juuri nyt varattuja,soita hetken kuluttua uudelleen..."

Re: 1700 Moottoreista...
Lähetetty: 25.10.2007 5:07
Kirjoittaja Ladillac
Joo nytpä on lada koeajettu tuolla Jetronicin nelipisteruiskulla. on siinä kyllä vissi ero tuohon kaasariin nähden. Nyt jos alkaisin tekemään, ainakin imusarjan tekisin kokonaan uuden, pääsis helpommalla ku ruveta tuosta ladan omasta semmoista tekemään. kierrosherkkyyttä tuli roimasti, ja jotenkin kone tuntuu väännökkäämmältä. Perstuntumalla vois olla että ei se sata konia ole kaukana. Nyt sitte katsastus ja sitten vielä turbiinon sovittelua tuonne ladan pellin alle.