Sivu 25/29

Re: Madallus

Lähetetty: 21.3.2014 10:52
Kirjoittaja veli samara
Laitappas grapl kuvaa sun autosta kesävanteiden kera. Haluan nähdä minkälainen tuo 8x14 vanne on edessä. Tuolla rengastuksella...

Re: Madallus

Lähetetty: 21.3.2014 11:17
Kirjoittaja grapl
edessä siis 8,25 ja takana 9,25 195/45-14

http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 9b5160.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 485dd3.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... aae1f2.jpg

Tulevat ihan kaaren tasalle, vanne siis. Kumit sen verran venyvät et jää siististi sisään, joten ei varmaan hirmusesti tuota huolia madaltaessa :) Taakse laitoin etupäissä olleet "spacerit". Hakee asfaltista uria ihan helvetisti.. Varmaa joutunee vähä yrittää spacereilla etupäätä saada leveemmälle..


Onko näin et ton 4cm koneen noston jälkee on peltii tehtävä hole? Irvokkaalta kuullostaa.. mut pakko päästä alespäi. Mullaha on siis pellin alla 32 webru dgr vakio putsarilla.. 8)



Niin ja hei, ei tarvii huollestuu noista alumiiniturkeista, ei oo mun käsialaa ja uudet helmat oottaa asentajaa :)

Re: Madallus

Lähetetty: 22.3.2014 2:21
Kirjoittaja joumään
pressa kirjoitti:Ilmeisesti vaihdettu kaasutin? Ainakaan vakio imusarja,kaasutin, ilmanpuhdistin varustelulla ei konepeltiä saa mitenkään kiinni jo moottoria nostetaan??
1700 ruiskukoneella varustetussa tuo ainakin onnistui, että siinä on sitten varmaan jotenkin matalemmalla nuo systeemit. Kyllä se ilmanputsarin kotelo siis otti konepeltiin kiinni mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Mutta joo, kaasarikoneista en osaa sanoa.

Ja eihän sitä konetta nyt pakko ole sitä 4cm nostaa, voihan sitä vähemmänkin.

Re: Madallus

Lähetetty: 22.3.2014 18:46
Kirjoittaja pressa
Mene sivulle http://www.ladakerho.fi
Kuva
Klikkaa sieltä kohdasta Palaute.
Kuva
Palautesivulla klikkaat TÄÄLTÄ sanaa.
Kuva
Täytä jäsenkaavake huolella ja paina lähetä
Kuva
Ota maksutiedot ylös, mikäli annoit s-postiosoitteen saat ne myös sinne.
Maksa käyttäen viitenumeroa, viitenumero on henkilökohtainen ja siinä on kaksitoista numeroa.
Viitenumerolla maksaen jäsenyys aktivoituu. Maksamisen jälkeen, saat seuraavaksi ilmestyvän lehden (noin 3kk:n kuluessa).

Re: Madallus

Lähetetty: 24.3.2014 15:39
Kirjoittaja Jompppaa
Kellään antaa jonkunlaisia mittoja/piirustuksia tosta koneenkiinnikkeestä mikä nostas konetta noin 4cm ? :) http://s1108.photobucket.com/user/zing- ... ort=3&o=29

Re: Madallus

Lähetetty: 24.3.2014 16:47
Kirjoittaja pressa
Näyttää olevan noin 10,5cm pituiset ja noin 3cm leveät lattaraudan palat, hitsattu alkuperäiseen kiinnikkeeseen ja porattu reiät. Toki voihan joku noista jollain ohjelmalla piirustuksetkin tehdä mutta ilman niitäkin nuo voi tehdä.

Re: Madallus

Lähetetty: 24.3.2014 21:35
Kirjoittaja joumään
Juu siis ihan lattaraudasta hitsattu noihin vakiokannakkeisiin (erittäin kauniilla saumalla). Mittoja/latan paksuutta ei muistu mieleen mutta tuota helpompaa hommaa ei olekaan. Vaatii tosin sen hitsikoneen ja jonkun hitsaustaitoisen. Ja siis jos nyt on vielä epäselvää jollekin, niin tuon reikävälin verran korottaa konetta ja tuo reikäväli on aika tarkkaan 40mm. Eli tuo vanha koneenkiinnikkeen yläreikä muuttuu alareiäksi ja yläreiäksi porataan uusi. Noi reiäthän voi porata alemmaskin jos haluaa esim. vaikka vaan 20mm nostaa konetta.

Ja tuolla 40mm korotuksella siis ainakin 1700i koneisen ladan konepelti mahtuu kiinni kun vähän vaan sitä lukon vastakappaletta säätää (sitä siis mikä on autossa kiinni, ei konepellissä). Kaasarimalleista ei mitään hajua.

Re: Madallus

Lähetetty: 25.3.2014 11:37
Kirjoittaja veli samara
Auttaahan tuo 20mm, mutta kaasarimalleissa saattaa ruveta ottamaan putsari peltiin kii. Vois ite koittaa 30mm nostaa...

Re: Madallus

Lähetetty: 25.3.2014 16:47
Kirjoittaja Jompppaa
Mistähän sais noita kiinnikkeitä ostettua ei viittis "tuhota" noita kiinni olevia säilyis alkuperäis osat jos joskus haluaa vakio kuntoseksi. :roll:

Re: Madallus

Lähetetty: 25.3.2014 20:59
Kirjoittaja joumään
En nyt muista onko siinä kiinnikkeiden yläpuolella lohkossa jotain ulokkeita, jos ei ole niin voihan noissa modatuissa koneenkannakkeissakin jättää sen alimmaisenki reiän auki niin sittenhän sen saa taas vakiokorkeudelle.

Re: Madallus

Lähetetty: 26.3.2014 19:43
Kirjoittaja koljor
Kyselläänpä täältä apua renkaiden valintaan.
Kantikkaan alle olisi tulossa vanteet, eteen kokoa 8,25 x 13 ja taakse 9,25 x 13.

Minkä kokoisia kumeja ihmiset suosittelisivat vanteille, venytystä olisi tarkoitus saada. Meneekö esim. 185/55 ja 195/55 jo överiksi teidän mielestä?

Re: Madallus

Lähetetty: 26.3.2014 23:08
Kirjoittaja veli samara
Mulla on nappiksen alla edessä 7,5" vanne joissa 165/55 veny on todella maltillinen. Takana 9" vanne jossa päällä 175/50 ja veny omasta mielestä sopiva.
Tuota 165 leveetä laittaisin ite mieluummin 8" vanteelle. Profiili määrää tietysti

Re: Madallus

Lähetetty: 27.3.2014 7:38
Kirjoittaja pressa
Mikä ihmeen tapa nykyään on autoon laittaa liian pienet renkaat?? Voihan sitä autoa muuten madaltaa, vai eikö näillä autoilla sitten koskaan enää ajeta maantienopeuksia?? Miettikääpä paljonko teillä on mittarivirhettä kun noin pienet lankarullat on alla. O

Re: Madallus

Lähetetty: 27.3.2014 9:03
Kirjoittaja grapl
koljor kirjoitti:Kyselläänpä täältä apua renkaiden valintaan.
Kantikkaan alle olisi tulossa vanteet, eteen kokoa 8,25 x 13 ja taakse 9,25 x 13.

Minkä kokoisia kumeja ihmiset suosittelisivat vanteille, venytystä olisi tarkoitus saada. Meneekö esim. 185/55 ja 195/55 jo överiksi teidän mielestä?

edessä siis 8,25 ja takana 9,25 195/45-14

http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 9b5160.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 485dd3.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... aae1f2.jpg


Tossa vähä ylempänä sanoinkin. Ei tuo tuumakoko vaikuta juurikaan (14"), venyt ois tollaset kuvien mukaiset falkenin renkailla. Hillityn siistit. Suosittelen. Ei pelkoa et putoo kumi pois vanteelta.

Re: Madallus

Lähetetty: 27.3.2014 11:58
Kirjoittaja koljor
Joo noitten sun kuvien mukaan vähän noita kokoja mietinkin.
Camskillsiltä ajattelin tilailla, päädyin kokoihin 165/65 ja 175/60. Katsotaan kuinka nuo saa lupsahtamaan vanteille, voi olla ettei ihan helpolla mene.