veli samara kirjoitti:aiheesta tarinoitu 22 sivua, ja olemassa toinenkin topic samasta aiheesta. Venäjältä saa montaa eri sarjaa. -30mm, -40mm, -50mm, -70mm, -90mm ja -120mm. Itse ajanut talvella -90mm sarjalla, muuten hyvä mutta yli 10cm lumi kerrokset aiheuttaa hieman ongelmia.
Ai saako noita plazan sarjoja jopa -120mm madaltavanakin..mie luulin et -90mm sarja olis maksimi.
Onkos kukaan teist laittanut tota 120mm settiä alle koskaan ??
Jos on niin millanen tuli ?
Oli tuost seuraavasta prokkiksesta tarkotus tehä matala kustom henkinen laitos niin sillä kiinnostais tietää
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger" 2105 -94 "PrinCCCPrenssa"
Ex.2102 -74 "LA-DArra" # JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
No meneehän sillä ainakin matalaksi auto, eikä jää korkeanpaikan kammoa kuten -90 sarjalla. Mulla ens kesänä alle tulossa -90 sarjan jouset eteen josta sahattu 1,5 kierrosta pois(vuoden verran käytössä ollut jousi, ennen sahausta). Nyt madallusta on noin 130mm. Vakio iskarit oli paikoillaan, muokatuilla alakiinnikkeillä. Takana vakiot 4 kierrosta sahattuna, jolloin madallusta suht samanverran kuin edessä. Iskareina peräkärryn iskarit. Renkaiksi 165/55R13 ja 175/50R13.
Tollanen setti oli koe sovitettuna, ja tuloksena aikas matala. Keulan alapalkista maahan n.3cm.
Sisäänjouston kumi rajoittimet pitää ottaa kokonaan pois(myös se kiinnitys jalkakin kannattaa ottaa), ylätukivarsia pitää hioa/sahata kun ottaa kiinni siihen palkkiin jossa ylätukivarsi on kiinni. Takana perän päällä olevaa kumia kannattaa hieman sahata, ei kokonaan pois(ellei halua takapenkin alle tehdä pohjaan reikää kardaania varten)
On mukavan matala kyllä tuo sun laite
Eli periaattees jos hommais ton 120 setin suoraan ni oltas lähellä tota sun modattua versioo.
Itellä oli rengastus puolelle mieles joko tuommoset matala profiilit tai sitten melki orginal korkuset valkosivut..
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger" 2105 -94 "PrinCCCPrenssa"
Ex.2102 -74 "LA-DArra" # JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
Kohtuu matalaksi saa myös tuolla muokatulla -70 alustalla ja matalaprofiilikumeilla. Ei tarvii ku sahata puolet pohjaanlyöntikumeista ja muokata pakoputkea niin pystyy ajelemaan ihan normaalisti vaikka olisi auto täynnä porukkaa ja möykkysempi tie.
Edestä otettu -70 jousesta 2 kieppiä yläpäästä ja takana on vielä koskematon, ens kesäks saattaa toki sieltäki 0,5-1 kieppiä lähteä... Renkaat oli kans ne 165/55/13 ja semmoset tulee myös noille tuleville tykkivanteille.
Tosiaan pakoputken alkukäyrä ja ekan äänenvaimentajan mutkan kun modifioi niin ei ota putkikaan niin usein maahan kiinni. Tos kuvas niille ei vielä tehty mitään...
Tokihan tuo on vielä maasturi veli samaran ladaan verrattuna...
Hitto kun heti hukkui edelliselle sivulle, mutta siis pystyisikö joku mittaamaan noiden Ladan etuiskareiden rungon halkaisijan ja noiden 900 Saabin myös. Kiitos jo etukäteen.
Ja isolla madalluksella vakiokokoiset pullakumit rupeaa ottamaan runkoon kiinni, jopa ihan suoraan ajettaessa. Eli spaceria joutuu laittamaan tai vanteen ET:tä muuttamaan. Tai leikkaamaan runkoon loven renkaan kohdalle.
Itselläni tuli ainakin sellainen ongelma madaltaessa, että sisemmät raidetangon päät rupesivat ottamaan maahan kiinni, vanhat olivat itseasiassa kuluneet aika paljon. Laitoin noiden tilalle uniball-nivelistä uudet. Olivat todella paljon vakio palloniveliä matalemmat joten tuo maahan osuminen hävisi.
Konetta kannattaa myös nostaa jos tosissaan meinaa madallella, nimim. kokemusta hajonneesta öljypohjasta. Tuossa oma toteutus tapani http://s1108.photobucket.com/user/zing- ... ort=3&o=29 Nosti konetta tuon reikävälin verran eli n. 40mm.
Etuiskareiden alapään kiinnitystä madalsin tuollaisilla "jatkomuttereilla". Alatukivarteen siis hitsasin tuollaiset tarpeeksi pitkät pultit ja niihin nuo jatkomutterit ja sitten vakio iskarin kiinnike ja perään nylokit vielä. Katsurillekin kelpasi kun oli iskarin kiinnityksen vaan siirtänyt tuon jatkomutterin yläpuolelle. http://i1108.photobucket.com/albums/h40 ... 7c7412.jpg http://i1108.photobucket.com/albums/h40 ... e02e83.jpg
Meillähän Stuba on sit edessä sama setuppi..
Cruises ku oltiin vierekkäin ni ei heti uskois
Renkaat tekee paljon..
Täytyy kaiketi ettiä jonkunlainen keskitie tohon madalluksen määrään.. Matala sais olla mutta toisaalta jossain määrin ajettava.. kun tuo mun kurvaus tyyli tuppaa olee vähän varomaton välillä.
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger" 2105 -94 "PrinCCCPrenssa"
Ex.2102 -74 "LA-DArra" # JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
Matalat kumit madaltaa kyllä lisää kivasti, tosin välitys muuttuu sen verran paljon että parkuu jo aika paljon satasen vauhdissa.
Ens kesänä tosin ei sitä ongelmaa kun vaihdelaatikko vaihtui 5 vaihteiseksi.
155/80 -> 165/55 madallusta melkein 5cm . Eli mullakin kaaresta napaan mitta muuttunut noin 13cm, siihen lisätään renkaiden aiheuttama pudotus. Eli noin 17-18cm
Ei kukaan ole meinannut Ladaan ilmajousitusta asentaa? Sitten ainaki sais parkkiin lyyä tunkinkorvakkoja vasten maahan ja sitten taas nostaa maasturinmittoihin ajoa varten.
Tuning.fi 6/2013 lehdessä oli juttu 2107 Ladasta missä oli pussit nurkissa,täällä Ladaboardissakin oli kyseisestä pirssistä topicci mut en löytäny kun yritin kahtella, toteutus etenkin kiinnostaa, et jos hautaisi ajatuksen turbo Ladasta ja tekiski lowriderin
MrKz kirjoitti:Tuning.fi 6/2013 lehdessä oli juttu 2107 Ladasta missä oli pussit nurkissa,täällä Ladaboardissakin oli kyseisestä pirssistä topicci mut en löytäny kun yritin kahtella...
kaikki ei näe kaikkia topikkeja eli kyllä se vielä silti foorumilla on (ellei nyt sitten aivan hiljan ole poistettu).
pussit olis kivat, mutta vaatii aikaa ja rahaa liikaa. Kaveri taitaa yrittää pusseja laittaa ladaan jossain vaihees, mutta katotaan mitä siitäkin tulee...
Jossain näin pienellä halkaisijalla olevat palkeet(kuorma-autossa), ja kiinnitys tapeilla molemmista päistä. Tuon tyylisillä pusseilla olis helppo tehdä etupää. Takapäähänkin tietty menee, mutta vaatii hieman peltitöitä.
Olikohan se nyt Radicallowcars.ru foorumilla kun oli muutama pussilada-projekti. On kylläkin venäjäksi tekstit, mutta kuvia nyt ymmärtää silti. Niissä oli etupää toteutettu niin, että iskari oli siirretty tukivarsien keskeltä niiden sivuun. Eli alatukivarren sivussa oli uusi kiinnike ja korissa myös. Sitten jousen tilalla oli vaan normi palje. Iskari ei siis mene palkeen läpi kuten vakiona menee jousen läpi. Katsastuskelpoisuudesta ei kylläkään takeita täällä Suomessa ainakaan.
sitä vaan olen itsekseni tuumaillut kun tota jäärata-auton alustaa oon ruuvaillut niin aikas häijyt on ainakin yläpallonivelen asento jos madalletaan niin että tarvii pohjaanlyöntikumia modata. alapallosta en tiedä kun on omatekoset alatukivarret niin on eri asennossa se pallo, mutta esimerkiks mulla ei pohjaa kynätolppa ollenkaan vaan yläpallonivelestä loppuu liikevara. hiukan se auttaa jos säätää campperia niin että alatukivarsi tulee ulospäin mutta silti ne nivelet on kaksinkerroin jos tukivarsi makaa koria vasten. no joo eihän se vaarallista ole jos autolla ei AJETA sanan varsinaisen merkityksen mukaisesti, vaan lähinnä näytös tyyliin livutaan kylärinkiä
jakka saan ton etupään suunnillen toimivaks niin tarvii toi ylätukivarsikin rakentaan uusiks ja korjata se nivelen asento halutun ajokorkeuden mukaseks
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Eli mitenkäs noi muitten autojen jouset nyt meneekää ladaan, lyhennettyinä tietenkin. Pikasesti pari sivua lukasin niin sain sellasen käsityksen, että 99 saabin etujouset menee ladaan taakse ?