Sivu 1/2
Oma Iigorini
Lähetetty: 10.8.2007 22:26
Kirjoittaja Soukka
Ostin tänään 2107 koppasen vuoden 1994 ladan 1600:lla koneella, hintaa 600e.
Sain sitten tämmösen paketin, autolla ajettu aivan _oikeasti_ 96tkm, kaikista huolloista+katsastuksista lappuset, lada pelittää aivan uskomattoman hyvin, maalipinta on haalistunut kun lada on seissyt auringossa tosin se korjaantui tänään osittain kun vahasin takaluukun ja konepellin autoglymin super resin polishilla, kiiltää melkein kuin uusi, ja värinähän oli ladan punainen
Ainut miinus oli että viime katsastuksessa oli korjausehdotuksena moottorin öljyvuoto ja ladan syyläri vuotaa vähän, laitoin tänään sementtiä sinne ja huomenna kun ladalla tulee vähintään 50km ajettua työmatkaa pitää katsoa vuotaako se vielä.
Vaikka ei vuotaisi syyskuun ekoilla viikoilla syyläri irti ja isännän lapsuuden kaverin pajalle kennotukseen kun mistään en saanu uutta syyläriä.
Iigorin tulevaisuuden näkymät.
-Ruosteet pois ja massaus.
-Jonkin sortin hifiä kuun vaihteessa.
-Uudet iskarit, joko monroe taikka kyb, jouset myös uudet ja 13"-14" aluvanteet+kumit.
-MegaSquirt, uusi putkisto, kireempi nokka ja ainakin 10L ämpärin kokonen vapari filtteri

-Päälle maalaus tuolla samalla ladan punaisella.
Siinähän noita oli, pitää jatkaa töissä Iigorin osien metsästystä kun kerran autovaraosa liikkeeseen on päässyt töihin

Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 12.8.2007 17:54
Kirjoittaja Soukka
Vahasin koko auton pesun jälkeen autoglymin super resin polishilla ja siihe päälle vielä saman valmistajan extra gloss protection, hemmetti että se kiiltää kuin uus ^^
Kävin sitte samalla ladan alla ja ei ruostetta missään, tosin massattu liikkeessä jossain välissä niin ymmärrän. Tossa tunti sitte tuli vettä ja huomasin että takaluukku vuotaa lukon kohilta sinne sisään vettä
Koitin kanssa asentaa uutta mankkaa mutta noi vuoden nakki ja makkara kajarit otti ja hajos
Pitäs varmaa vaihtaa ilmansuodatin ja tulpat kun pätkii hyvään malliin ja kun kaasun iskee pohjaan niin nykäsee, tai sitte kaasarin säädöt vaan kusee rankasti, ei voi tietää.
Ja näin lopuksi jos jollakulla on myydä ladaan sopiva virinokka niin laittakaa yksityisviestii, ja samaten jos on vinkkejä alustanpäivittämiseen (jousitus lähinnä) ja jotain tietoo minkä kokonen putkisto on todettu ladassa hyväksi vois laittaa siitä kanssa inffoa jos vääntelis uuden putkiston.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 14.8.2007 17:33
Kirjoittaja Soukka
Tänään sitten sain uudet iskari, kaikki sedan malliin tarkotettuja kybin excel-g kaasuja, niiden seuraksi taakse tulee katkastut wagon ladan jouset ja eteen tulee katkastut w123 koppasen mesen jouset.
Minua viisaammat neuvokaas paljonko pitää ottaa että ne mesen jouset menee sinne, siitä rupeen sitte oman maun mukaan pikku pätkissä lisää ottamaan.
P.s
Kaivelin tänään koulussa kanssa ladan ruosteita pois lähinnä teräsharja+vinku yhistelmällä, kuskin ovi meni oikeesta alareunasta läpi

saman teki vasen takakaaren alku, meni helmapalkkiin asti siitä listan takaa läpi, noh ei muutakuin siihen peltiä ja pakkelia ja maalia päälle.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 15.8.2007 21:37
Kirjoittaja Soukka
Tänään sitte tuhosin ladan vakiojousia pois ja iskareita takaata.
Kumpikaan takaiskari ei palauta

uudet palauttaa hemmetin paljon paremmin kun verrataan noihin mitkä oli kiinni, sama juttu jousissa, jouset oli ihan kuoleentuneet
Sitte alotin etujousien ja iskareitten poistoa ja irrotin yhtä pulttia alatukivarresta(?) ja se napsahti poikki ja huomasin että oli ruostunu puhki, noh onneksei hajonnu ajossa vaan turvallisesti nosturissa.
Huomenna sitte renkaitten tasapainotus ja vien metallipuolen pojille etu- ja takajouset että vetävät jollain vehkeellä ne lyhkäsemmiks ku mulla meni kaks mirkan katkasulaikkaa yhteen jouseen eikä menny poikki taikka sitte lesjöförssit on kovaa kamaa
Huomenna fotoja sitte ladasta kanssa

Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 17.8.2007 17:40
Kirjoittaja Soukka
Tänään sitte asentelin jousituksen loppuun ja siinä sitten hajos alatukivarren pultit mitkä tulee siihen iskarin levyyn kiinni, molemmista tukivarsista toinen pultti tietenkin karman lakia noudattaen.
No yhellä mutterilla molemmat kiinni ja hitsataan se jäljelle jäänyt palanen kiinni mutteriin mikä tuli siihen päälle, hämää ainakin katsuria ja pysyy varmaanki paremmin.
Taakse laitoin siis wagon mallin ladan jouset ja otin yhen kiekan pois, eteen w123 mersun jouset ja niistä pois 5,5 kiekkaa. Tuli hieman hotrod tuosta ladasta

eikä edes takana parantunut jousitus, edessä jäykkeni ja tuli muutenki paremmaks, noh ensi viikolla takaata kiekkoja lisää pois ja renkaat tasapainotukseen ja sopivasti ilmaa sinne niin on alusta kondiksessa.
Ensi viikolla kanssa alotetut peltihommat loppuun ja painelaakerin vaihto jos kerkee, tänään voisi jos jaksaisi niin tilata vähän hifiä ladaan ja asentaa nekin kuhan tulee.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 18.8.2007 14:18
Kirjoittaja Soukka
Tänään sitte tuli töissä katottua ladaan ilmanputsari ja öljyfilsu, 9,50e, ei paha ollenkaa

ja molemmat on framin suodattimia.
Samalla tuli väännettyä 60% mattaa mustaa ladaan, jos koulussa vaikka pintakäsittelypuoli maalaisia auton halvalla ku vien maalit ja teen ite pohjat.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 19.8.2007 15:02
Kirjoittaja Mara
Minkä takia pitää tehdä pohjia, jos värivalinnassa mainitaan sanat "matta" ja "musta"?

Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 19.8.2007 18:46
Kirjoittaja Soukka
Koska se on kuitenki laatumaali, raskaankaluston ruiskumaalia, jos huonot pohjat jää paska pinta ja keittää tuurilla.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 19.8.2007 19:11
Kirjoittaja Jokari
Kyllä mä lähtisin kehittelemään ihan jotain muuta väriä kuin mustaa. Näitä mustia linttoja on kyllä maailma pullollaan. Eri asia on sitten todella hyvin tehty mattamusta pinta, mut se vaatii jo taitoa.
Kerran jos auto on punainen, niin lähtisin jotain punaisen sävyä hakemaan. Ei jäisi niin hirveitä sävyeroja.
Ei tehdä niinkuin eräs, että vedetään VALKOINEN Lada reiskalla mattamustaksi. Äly hoi, älä jätä ja silleen...
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 19.8.2007 19:15
Kirjoittaja Soukka
No kattelin kans punasii mut litrahinta ei innostanu, mustalla se on n. 20-25e/l ja punasilla sävyillä +45e/l

ja sitte tarvis viel ohenteen+kovettimen, metallisävyy en siks et vaatis lakan ja se taas maksas liikaa ja en oikee sit taas löytäny muita mukavia värejä ja toi mattamusta on omasta mielestä just passeli väri tommoseen amis sleepperiin

Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 24.8.2007 17:40
Kirjoittaja Soukka
Tänään sitte laatikko irti ja samalla kardaani, perä on väljä ja vauhtipyörän ja kytkinasetelman( se levy mitä painaa painelaakeri?) pinnat oli ihan peilit

No mitä voikaan odottaa jos auto on ollu 96tkm ajan 60-71vuotiaalla papalla etteikö luistatettas, no ne korjasin 80llä hiomapaprulla ja sitte ku laatikko oli pesukoneessa laikkasin takajousia lisää ja ladan on nyt tosi naminami kateltavaa
Eli tänään meni sisään uus painelaakeri ja puhistettu laatikko ja vähäsen korjattu kytkin.
Ensi viikolla sitte laitanki ladaan lisäpitkät+mankan kiinni ja rupeen viimeinkin hitsaan ruosteisiareikiä umpeen.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 30.8.2007 17:49
Kirjoittaja Soukka
Tänää vaihoin syylärin ja kaikki filtterit, ilmansuodatin oli kivan musta
Sitte asensin lisäpitkät kanssa ja muuta en oikeen kerenny tekemäänkää ladaan kytkimentyösylinterin vaihdon lisäksi.
Huomenna uusia kuvia ja lisää juttuja mitä tuli tehtyä.
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 17.9.2007 12:28
Kirjoittaja Soukka
Nytton autokortti taskussa, ladahan kulkee jopa todella hyvin
Tosin toi asteekki ei taho pysyy kylmänä käynnissä millään, mitään ideoita miten sen sais korjattua?
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 17.9.2007 12:38
Kirjoittaja ,_,/ukka
Reilu meininki ja asiat tärkeys järjestykseen. Ensin ehyet jouset ja iskarit vaihtoon. Hyvä maalipinta peitetään mattamustalla. Stereoo, supparii, vahavarii, lisäpitkää...
Sitten vasta aletaan ihmetteleen ku on käyntihäiriöitä
Sori, oli ihan pakko, oon kai liian vanha...
,_,/ukka
Re: Oma Iigorini
Lähetetty: 17.9.2007 14:21
Kirjoittaja ralli lada
mutta tuo käyntihäiriö on vain kylmänä? eli pitää olla koko ajan liikenteessä ettei ehdi lada jäähtyä.
kyllä noi axtecit on ihan henkimaailman hommia
kuvia jos vielä sais....