Sivu 1/1
1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 17:16
Kirjoittaja JUHO
http://vazmobile.narod.ru/21/Picters/karb.jpg
Mikä piuha tulee tuohon mötikkään numero 10, ja mikä on se ruskia piuha mikä on kaasarin kylessä.
http://vazmobile.narod.ru/21/Karb.html <-- tuola lukee vaan ei oikee taitu tuo venäjä
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 18:01
Kirjoittaja JUHO
Lada-jussin kalleriasta löyty kuva tuosta kaasarista ja tuossa on tuo ruskia piuhakin näkyvillä
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =370&pos=4
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 18:18
Kirjoittaja Jokari
No numero 10 on päivänselvä, se on sähköinen tyhjäkäyntisuutin. Sille pitäisi vetää sellainen piuha, johon tulee jännite kun käännät virrat päälle. Sen tärkein funktio on lähinnä estää jälkikäynti, kun virrat katkaistaan.
Koko mötikän voi toki myös korvata tavallisella tyhjäkäyntisuuttimella+kannalla, Ladan kaasareista luulisi löytyvän sopivia.
Toisesta johdosta ei ole kyllä harmainta hajuakaan, kun en millään bongaa sitä tosta kuvasta

Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 19:29
Kirjoittaja audiq
Ei noista kuvista ota selvää, mutta ruskean veikkaisin menevän saastehässäkän "joutokäynti katkaisimelle/tunnistimelle".
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 20:59
Kirjoittaja JUHO
Tyhjäkäyntiä ei millään saa alle tonnin ja kiihdytyksessä jos painaa kaasun pohjaan nii sammuu

Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 23:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo se mötikkä mihin tulee johto on tyhjäkäyntiventtiili. kun sille laittaa virran niin venttiili on auki ja auto voi käydä tyhjäkäyntiä. Jos haluaa rakentaa oikein alkuperäistä vastavan systeemin, tarvitsee hankkia tyhjäkäyntiventtiilin ohjainlaite, joka saa jakajalta kierroslukutiedon ja kaasuttimen ruskealta johtimelta tiedon kiinniolevasta kaasuläpästä. Näiden tietojen mukaan ohjainlaite avaa ja sulkee tyhjäkäyntiventtiiliä eli siis suutinta.
ilmeisesti vanhoissa Weber tyyppisissä Ladan kaasuttimissa käytetty tyhjäkäyntisuutin ja kanta eivät sovi tähän Solex tyyppiseen kaasuttimeen, joten jatkuva virta sytytysvirran kytkettyä lienee paras vaihtoehto. Mikäli kyseistä systeemiä tuunataan johonkin kanttilamppu-Ladaan, niin sopiva johto löytyy Ozon kaasuttimen mikrokytkimen johdoista, vanhemmissa malleissa isolla koneella vastaava johto menee alunperin vastaavalle tyhjäkäyntiventtiilille.
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 7.8.2007 23:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
ilmeisesti jos nyt ei tule virtaa tyhjäkäyntisuuttimen venttiilille, niin tyhjäkäynti on säädetty vain päävirtauksesta, eli käytännössä sama ku painaisi kaasua kokoajan vähän. eli tyhjäkäyntipiiri toimintaan ja se säätöihin, sit pitäisi varmaan toimia.
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 8.8.2007 0:11
Kirjoittaja JUHO
Laitoin virtaa mötikälle mutta ei vaan käy

Pitää katella huomenna lisää.
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 8.8.2007 16:31
Kirjoittaja JUHO
Tyhjäkäynti löyty... Weeberillä

Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 8.8.2007 17:34
Kirjoittaja Jokari
Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 9.8.2007 10:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
orkkiskaasarit vaatii osaamista ja ammattitaitoa, weberit hyvää tuuria

Re: 1700:sen kaasarista
Lähetetty: 9.8.2007 14:25
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:
orkkiskaasarit vaatii osaamista ja ammattitaitoa, weberit hyvää tuuria

No tähän taas sopis vanha viisaus; hullu paljon töitä tekee, viisas selviää paaaljon vähemmällä
