Sivu 1/1

Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 11:08
Kirjoittaja Skitjo
Kuinkas käy kun ajattelin alkaa panemaan latuskaa kuntoon tyylillä usein kysyttyjen kysymysten kohdassa pieni katuviri että mites käy tuon vähäpäästösyyden?
Saakos sitä tuprua mitenkään kuriin jos alkaa touhuamaan vai pitääkö vaan "rehellisesti" käydä "rehellisellä" tyypillä joka säätää sopivan päästötodistuksen?

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 11:43
Kirjoittaja Mara
Kyllähän sitä Axteekkiakin varmaan voi piristää, mutta jos se toimii, kuten pitää, myy pois ja osta vanhempi ei-vähäpäästöinen tai viritä se 2107 joka sulla on... Mut se on vaan mun mielipide. :)

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 12:05
Kirjoittaja Skitjo
Ihan sillä tätä atstekkia alan väsäileen ku sattuu oleen korilta niin loistokunnossa ja koneki on ku uus: alle 40tkm ajettu ja erittäin vähän rääkätty.
Askeettikaasarilla saa vissiin heittää kuikkaa jos tahtoo vähän saaha tuon pirssin
pirteämmäks(?).

2107 on niin ruokottomassa kunnossa että saisin viettää kittailun/hitsailun/maalailun parissa semmosen tovin laatuaikaa ettei hermot riitä :)

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 12:31
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No älä nyt viritä loistokuntoista autoa! Pidä ihmees se sellasenaa. Sillon sillä on arvoa. Muitahan kannattaa virittää ja tunata jos huvittaa. Tollasella kilsamäärällä ja axtecin olles kysymykses ei ainakaa kannattas. Jos se toimii, ni ei toimi kauaa ku alat sellast virittää. On meinaan kai vähä monimutkasempi toi axtecin vähäpäästöisyys kun 2107 eli ruuttakoneis. Tee tiätyst niinku huvittaa.

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 13:42
Kirjoittaja Skitjo
No en ny tiiä kuinka laaja käsite tuo viritys voi olla mutta tarkotuksena on lähinnä viilata jo hyvää konetta parempaan suuntaan poistamalla tehtaan jättämiä virheitä jotka saattavat johtaa ennenaikaiseen hajoamiseen tai jottain :) Tarkoitus ei siis ole repiä koneesta heppoja moottoriparan pään menoksi vaan tietyt toimenpiteet kuten kaasarin vaihto ymmärtääkseni tässä mallissa vähentäisi rutkasti vikatiloja

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 16:22
Kirjoittaja Mara
No, voihan sen kaasarin vaihtaa, mutta jos se oma pelaa ilman ongelmia niin et kyllä Weberilläkään mainittavaa eroa huomaa.
Ja ENNENKUIN irroitat yhtään letkua, johtoa, käännät mitään säätöruuvia (niin ei kannata tehdä!) tai teet mitään muutakaan, merkitse jokaikinen letku, yms. mistä ne tulee ja mihin menee, seuraavaan leimaan mennessä et enää muista, miten nää nyt taas olikaan.
T:nimim. Kokemusta on. :?

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 16:30
Kirjoittaja Nonnis
Älä koske siihen!

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 17:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kuten kaikki jotka ovat jotain autojen kanssa puuhanneet, siis sellaiset joilla on oikeasti kokemusta (en siis minä), ovat sanoneet: Korjaapa joku pikkuvika, jota ei tarvitsisi välttämättä korjata, NIIN uusiahan ilmenee heti tilalle. Omat vähäisetkin kokemukseni tukevat noiden kokeneempien neuvoja.

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.7.2007 18:11
Kirjoittaja RTJN65
1. hanki ensin samanmoinen kaasari joka jo nyt on kiinni. (asteekki siis)
2. hanki myös vara katti
3. perehdy asteekki kaasarin saloihin ja saat todella soppaa antavan kaasuttimen (tosi on).
4. ota siitä vara katista sisukset pois ja vaihda paikoilleen.

Ja leimalle alkuperäinen katti ja kaasari. :D
Muista merkata purkaessasi mistä mikin letku on.

Re: Päästöt

Lähetetty: 24.7.2007 7:51
Kirjoittaja Skitjo
RTJN65 kirjoitti:1. hanki ensin samanmoinen kaasari joka jo nyt on kiinni. (asteekki siis)
2. hanki myös vara katti
3. perehdy asteekki kaasarin saloihin ja saat todella soppaa antavan kaasuttimen (tosi on).
4. ota siitä vara katista sisukset pois ja vaihda paikoilleen.

Ja leimalle alkuperäinen katti ja kaasari. :D
Muista merkata purkaessasi mistä mikin letku on.
Ois kyllä viksu homma sinänsä hommata uus samanlainen niin sais räpiä ja kokkeilla vähän enemmän ennen ku tuhoaa jotain aivan auttamattomaan kuntoon :D Ja ku otetaan vielä huomioon meikäläisen tosi vaisu kokemus tämän hopan tekniikasta niin kokoajan tuntuu järkevämmältä.

edit: joo ja esimerkkinä meikän kokemuksesta ladojen parissa: Olin ku puulla päähän lyöty ku hoksasin että lada vaatii samoja tuluppia ko minun mopo :D

Re: Päästöt

Lähetetty: 22.2.2008 23:32
Kirjoittaja jukeli
Väliin tämmönen tyhmä kysymys johon en ole löytänyt oikein vastausta eli -90 2105 1200s (katiton) johon vaihdetaan -94 1600 kone. Miten käy päästömittauksen konttorilla muutoskatsastuksessa? pitääkö katittomaan autoon laittaa nyt sitten katti kun mennää katsastukseen kun on uudempi kone? Vai tarkasteleeko ne koneen vuosimallia miten tarkkaan?

Re: Päästöt

Lähetetty: 22.2.2008 23:43
Kirjoittaja Mara
*Tässä* on aika selkeää tekstiä.
Jos/kun muutoskatsastat, tarvitset tod.näk. rekisteriotteen tai muun tunnisteen tekniikanluovuttajasta.

Re: Päästöt

Lähetetty: 22.2.2008 23:59
Kirjoittaja jukeli
Mara kirjoitti:*Tässä* on aika selkeää tekstiä.
Jos/kun muutoskatsastat, tarvitset tod.näk. rekisteriotteen tai muun tunnisteen tekniikanluovuttajasta.
Mikä tämä muu tunniste olisi jos rek.otetta ei ole? Ja jos ote löytyy niin olenko oikeassa, että tarvin myös sen katin katsastukseen? Mun ADHD ei käsittele noin "selkeää" tietoa jonka linkin muodossa laitoit :x

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.2.2008 0:25
Kirjoittaja Mara
Runko-tai rekisterinumero varmaan riittää ja sillä todistetaan vain moottorin alkuperää, ettei ole varastettu ja mitkä on päästönormit ja teho.

Katin vaativat muutoskatsastuksessa mutta päästöraja on silti vuoden -90 tasolla, eli katin ei periaatteessa tarvitse toimia..

Re: Päästöt

Lähetetty: 23.2.2008 7:52
Kirjoittaja jukeli
Mara kirjoitti:Runko-tai rekisterinumero varmaan riittää ja sillä todistetaan vain moottorin alkuperää, ettei ole varastettu ja mitkä on päästönormit ja teho.

Katin vaativat muutoskatsastuksessa mutta päästöraja on silti vuoden -90 tasolla, eli katin ei periaatteessa tarvitse toimia..
A-haa...Kiitos selventävistä tiedoista, Mara. :D