Sivu 1/1

Öljynpainemittari

Lähetetty: 19.3.2004 17:15
Kirjoittaja Jankos
Unkarin pojat on näköjään tutkineet tuota öp-mittaria ja todenneet sivuillansa että tuo piruhan näyttää liian vähän: http://www.ladaclub.hu/muszaki/musz_olajmuszerjav.html

Eli ei ne ladojen paineet olekaan niin alhaiset kuin mittari näyttää vaan se on vähän alakanttiin se näyttämä...

Lähetetty: 19.3.2004 17:55
Kirjoittaja NesteHukka
Aika jännä jos ne näyttää ihan järjestelmällisesti kaikki tuon verran alakanttiin!

Jokseenkin selviönä sen väärin näyttämistä olenkin pitänyt, kun en oikein henk koht usko, että tyhjäkäynnillä esiintyisi öljynpaineen sijasta alipainetta öljykanavissa :lol:

Jos tuota kalibrointikuvaa katsoo, niin omassa Ladassa olisi sen mukaan paineita 3000rpm paikkeilla jotakin 2-3 kiloa, ja jossakin 5000 rpm kohdalla jonkin verran yli neljän kilon.

öljyä ja aivopesua

Lähetetty: 19.3.2004 20:05
Kirjoittaja Jusu
NesteHukka kirjoitti:Aika jännä jos ne näyttää ihan järjestelmällisesti kaikki tuon verran alakanttiin!
Oman Ladani mittari näyttää tyhjäkäynnillä aika tasan nollaa, joten siellä lienee sitten runsas kilo painetta tuhannella kierroksella. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun painaa reilusti kaasua, mittari käy yli neljässä kilossa joten moottorisssa lienee hetkellisesti jopa viiden kilon paine.
Tai sitten mittarit eivät ole tasalaatuisia.

Mitenkähän tuo mittarin kalibrointi tuossa suoritetaan? Kyllä tuossa kuvassa on joku vastus kytkettynä mittariin tai jotakin, mutta kun en ymmärrä tuota siansaksaa. Pitääkö jotain osia korvata uusilla? Neuvostoliittolaisten komponenttien tilalle ei taida länsimaiset käydä.

Voisikohan mittariin vaihtaa sisuskalut jostain mittarista jossa olisi samanarvoinen asteikko? :?

Kalibrointi

Lähetetty: 20.3.2004 8:37
Kirjoittaja Jankos
Elektroniikan säännöt pätee kyllä ihan samallatavalla suomessa, venäjällä ja muissakin maissa eli kyllä noihin ihan mikä tahansa täältäkin löytyvä vastus käy.

löytyy sieltä englanniksikin sama juttu jos kerran unkari on jotenkin vaikeata ;)

http://www.ladaclub.hu/tagok/tagok_bizzart.htm

Tuosta englannin kielisestähän selviää että ovat paineilmalla kalibroineet tuon, eli kyllä se melko helppoa onkin, kun kompuraan laittaa paineet ja sitten alkaa tiputtamaan ja vertaamaan kompuran/mittarin näyttämää.

Selevähän tuo...

Lähetetty: 20.3.2004 19:58
Kirjoittaja Jusu
Aikas selvä juttu kun tuota huonolla peruskouluenglannilla (ja euroword translatorilla) tulkkasin.

Voihan mittarin pohjan tietysti maalata mustaksi ja tehdä uudet merkinnät valkoisella maalilla samalla kun paineistaa mittarin anturia. Tai mustalla maalilla valkoiselle pohjalle. Tuninkia... :wink:




Alkuperäisyysaste siinä kyllä kärsii...