Jäähdytysjärjestelmän puhdistus ja nesteiden vaihto.
Lähetetty: 19.7.2007 13:01
Vaihdoin tuossa äsken ruiskucombiin nesteet ja huuhtelin koko härjestelmän. Miksikö? Paisuntasäiliö oli sakan peitossa. Nesteet olivat kermakahvimaiset. Olihan tuolla seassa muutakin pikkuhilua. No mitä sitten? Mitä ihmettä moisessa olisi?
Uudet nesteet tuntuivat pesevän järjestelmää niin hyvin, että vuotoja syntyi. Lämmityslaitteen paluun laippa alkoi vuotaa. Täytin järjestelmää ohjeen mukaan, eli paluuputki auki. En avannut laippaa vaan otin irti imusarjan lämmitysletkun. Samalla rikoin imusarjan lämmöntunnistimen anturin liittimen.
Takavedon jäähdytysnestetilavuuden pitäisi olla 9,6 litraa. Ei mennyt kun vajaa 8 litraa. Ilmalukkoja ei ollut.
Imusarjan lämmitysletku oli seula. Joku oli laittanut siihen kylmävesi merkityn eli sinisellä raidalla olevan letkun. Vaihtoon.
Imusarjan lämpötunnistin pätki. Polttoainetta kului 2litraa enemmän satasella kuin ehjällä tunnistimella. Liitos sökö. Liimaukseen. Toimii. Ja jäähdyttää kuin uusi.
Tuossa muutamia haavaintoja.
Uudet nesteet tuntuivat pesevän järjestelmää niin hyvin, että vuotoja syntyi. Lämmityslaitteen paluun laippa alkoi vuotaa. Täytin järjestelmää ohjeen mukaan, eli paluuputki auki. En avannut laippaa vaan otin irti imusarjan lämmitysletkun. Samalla rikoin imusarjan lämmöntunnistimen anturin liittimen.
Takavedon jäähdytysnestetilavuuden pitäisi olla 9,6 litraa. Ei mennyt kun vajaa 8 litraa. Ilmalukkoja ei ollut.
Imusarjan lämmitysletku oli seula. Joku oli laittanut siihen kylmävesi merkityn eli sinisellä raidalla olevan letkun. Vaihtoon.
Imusarjan lämpötunnistin pätki. Polttoainetta kului 2litraa enemmän satasella kuin ehjällä tunnistimella. Liitos sökö. Liimaukseen. Toimii. Ja jäähdyttää kuin uusi.
Tuossa muutamia haavaintoja.