Sivu 1/1
1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 12.7.2007 9:20
Kirjoittaja wellu
Jaahas.. Ostin tuossa taannoin kilvistä poistetun -97 Ladan. Muuten hienon näköinen peli mutta helmoja lähemmin tarkasteltaessa huomasin niiden olevan lähes läpimädät! Kuskinpuolelta helma on lähes metrin matkalta puhki siitä kanttauksen taitteesta ulkopuolelta. No, repsikan puolelta helma on ulkoa ehtaa tavaraa mutta sisäpuolelta taas puhkiruostunut. Tällä tarkoitan saumaa jossa pohjalevy ja helma kohtaavat. Ilmeisesti pistehitsattu kiinni jolloin pellin reunat jäävät harottamaan ja koska pohjamassa on tuosta sitten poistunut aikojen saatossa niin missäpä se ruoste paremmin asustelisi kun kahden pellin välissä. Lähes koko matkalta tuo sauma on niin läpimätä, että ruuvimeisselin iskee helposti auton pohjan läpi.
Juu-u.. Pihassa seisoo myös -92 Lada jossa vastaavaa ruostumisongelmaa ei ole juuri laisinkaan. Niin se laatu heittelee..
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 12.7.2007 17:04
Kirjoittaja Jokari
No en nyt ylipäätään puhuisi mistään laadusta kun molemmissa tapauksissa kyseessä on Venäjän vehkeet eikä NL:n.
Kaikkihan riippuu ruostesuojauksista ja omistajien huolenpidosta. Kymmenessä vuodessa saa Ladan mädätettyä oikein mukavasti. Helmat nyt on muutenkin Ladassa aika arka paikka.
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 12.7.2007 17:08
Kirjoittaja Mara
Mutta on kyllä havaittavissa helmojen pehmeyttä, ruiskuissa varsinkin. Mitä uudempi, sen heikommat pellit, vai johtuisiko uudempien huonommasta suojauksesta?
Mun -89 Nappiksessa on edelleen hitsaamattomat orkkishelmat.

(Pohjaa on sitten kyllä parsittu senkin edestä..

)
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 12.7.2007 18:39
Kirjoittaja AI
Tuosta mun -70:stä ei löydy pohjasta yhtään paikattua hitsaussaumaa. Eli todella hyvin säilynyt tai sitten koko pohja on tehty uusiksi. Varapyöränkotelosta löytyy takaa paikka.
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 20.3.2011 10:34
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Kyllä pohjamassaa silloin alkuaikoina levitettiin paljon enemmän. Sitä laitettiin suurin piirtein kaikkeen, mikä oli auton alla, jopa jousiin. Vuosikymmenten saatossa massattavat alueet ovat pienentyneet ja nythän niitä ei ole pakko maahantuojan toimesta laittaa ollenkaan.
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 21.3.2011 16:56
Kirjoittaja 'aatee'
Olen iteki saannut sellaisen kuvan että Neuvostoliiton ajan Ladat ovat laadultaan parempaa kuin Venäläiset tekeleet, en tiedä miksi tuntuisi olevan näin

Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 21.3.2011 19:18
Kirjoittaja pölkkäri
vanha konelan asentajakin sitä mieltä että varsinkin 70-luvun ladat patarautaa 80-90 lujaa laatua 90-2000......purukumia

Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 21.3.2011 20:48
Kirjoittaja Jokari
'aatee' kirjoitti:Olen iteki saannut sellaisen kuvan että Neuvostoliiton ajan Ladat ovat laadultaan parempaa kuin Venäläiset tekeleet, en tiedä miksi tuntuisi olevan näin

Eikä tarvi ottaa kuin silmä käteen tässäkin asiassa niin selviää tuokin ero aikalailla nopeasti. Eroja meinaan on, et löydä vanhemmista mm. pohjamaalissa olevia ovenpohjia tai ohihitsattuja saumoja, näin nyt vain kaksi asiaa mainitakseni..
Re: 1700i -97 helmavaurioita
Lähetetty: 21.3.2011 20:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tiedot Naarurmaan historiasta viimeisen n. 30vuoden ajalta antavat paljon vastauksia tähänkin kysymykseen. Asiassa ei ole mitään ihmeellistä historiaan tutustuneille.