Sivu 1/5

1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 15:38
Kirjoittaja Aapo89
eli aattelin nakata tohon yksseiskaan jakaja sytytyksen.
tarviiko siihen muuta kuin lohkon porata reikä? varmaan joku muukin on tehnyt joskus tälläsen?
kone 1200s korissa eli kaikki johdotukset on valmiina.
polttoainetta ruokkimaan aattelin laittaa pari kappaletta saabin kaasareita. tarviiko tuohon muuta kuin meno- ja paluulinja pensalle. eli se ois sillain että pumppu kierrättää kokoajan pensaa. jos niissä saappaan karpuraattoreissa edes on se paluu putki.

Kokeilin hakua, eikä tärpännyt.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 15:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
oletko sä katsonut sitä konetta ollenkaan omin silmin? siihe mitää tarvii porata, ottaa vaa ruiskun hilut ja aukkojen peitelevyt irti ja tökkää palikat kiinni, saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 17:36
Kirjoittaja START
ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
ainakaan 99gls:ssä (joka on kahdella kaasarilla) ei ole paluu linjaa ollenkaan. Mutta ainakin ysinopassa on paluu, ja on mekaanisella pumpulla.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 19:34
Kirjoittaja Aapo89
joo olihan siinä semmonen peite osa mutta ei se kyllä mikään LEVY ole :lol:

nyt on virranjakaja ja kaasari paikallaan, eipä tuo vieläkään heränny henkiin. kaasariksi laitoin nyt aluksi hätäsesti 1.6 mirafiorin Weberin. tuleekohan tolla pumpulla sitte liikaa painetta tollaselle kaasarille?
kaasuvivusta/vaijeri systeemikin pitäs viritellä jonkulainen. ruiskun venttiili kopassa vaan ei oo sitä tappia mihin se yks vivuston osa tulee. joutuu ehkä vaihtaan ton kopanki.

Lähetetty: 9.7.2007 19:50
Kirjoittaja Jusu
Millä pumpulla?
Et kai sinä sitä veeperiä sillä ruutan sähköpumpulla ruoki?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 20:25
Kirjoittaja Aapo89
sähköpumppuhan siellä on. pitänee vissiin vaihtaa mekaaninen pumppu vaikka laittas ne saapin kaasarit?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 21:09
Kirjoittaja iigorr
se ladan mekaaninen pumppukin sopii suoraan siihen. sähköpumppukin käy ku laittaa paineen säätimen.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 22:37
Kirjoittaja Jokari
Ei välttämättä kaasarit oikein tykkää, kun niiden suosituspaine on jotain 0,2 - 0,3 bar ja ruutan sähköpumppu tekee melkein kymmenkertaisen ylipaineen... :D :D

Sit jos haluaa sitä sytkääkin kattella tarkemmin kohdilleen, niin jakopään kansi täytyy vaihtaa vanhan mallisesta koneesta. Ennakkoahan tuo 1,7 ei kestä niin paljoa kuin matalapuristeisemmat veljensä. Huhupuheita... :D

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 9.7.2007 23:49
Kirjoittaja iigorr
paljos se sähköpumppu tuottaa?

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 10.7.2007 11:38
Kirjoittaja START
eikös se ole jotain 2-3 bar
eli aika normaali ruiskun pumppu (aika vähän painetta jos vertaa k-jettiin :shock: :D )

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 10.7.2007 11:57
Kirjoittaja Lada-Jussi
START kirjoitti:ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
Lada-Jussi kirjoitti:saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:
ei tarvii Saabin kaasareista mitään tietää, kun tietää yleisen viisauden, että länsiosatuninki ei kannata, eli laittaa siihen 21073-1107010 kaasuttimen, helppoa ja edulllista tehoa jos vaan saa jostain ko kaasarin hankittua.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 10.7.2007 13:00
Kirjoittaja ralli lada
ei sillä pelkällä kaasarilla suuria tehon lisäyksiä saa (mutta bensan kulutuksen lisäystä ehkä)
varmasti jos vihtii askarella imusarjan niin noilla saabin kaasareilla suurempiin tehoihin päästään (tai ei ainakaan jää kaasarista niin äkkiä ahistaan)

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 10.7.2007 15:58
Kirjoittaja Aapo89
Lada-Jussi kirjoitti:
START kirjoitti:ladajussillahan on varmaan monta kaasari saappia ollutkin (kun tunnut tietävän noinkin paljon)
Lada-Jussi kirjoitti:saabin kaasareista en tiiä mitään, ei sellasia kannata laittaa, sen tiiän :lol:
ei tarvii Saabin kaasareista mitään tietää, kun tietää yleisen viisauden, että länsiosatuninki ei kannata, eli laittaa siihen 21073-1107010 kaasuttimen, helppoa ja edulllista tehoa jos vaan saa jostain ko kaasarin hankittua.
niimpä, tässähän se pointti onkin.

Lada-Jussin mielestä on pahempaa rakennella Ladoja kuin viedä viedä paaliin ja sulattaaa. nimittäin tämä minunkin yksilö oli 50€ ostettu ruosteinen raato ilman tekniikkaa ja sisustakin oli spreillä töhritty ja ulkokuorikin maalattu vähän sinne päin. eli kaikki mahollinen raiskaus on tehty tälle autolle ennen minua, paitsi peltoauto historiaa ei taida olla.

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 10.7.2007 16:34
Kirjoittaja START
niin jos kerta ladan "tuunaus" hirvittää niin miksi lada jussi ei ole ostanut kaikkia suomen ladoja ja anna niitten mätääntyä farmilla?
rahan puute ei sitten kelpaa vastaukseksi koska pankistahan sitä rahaa saa lisää :lol:
voidaan sitä alkaa viemään ladan raadotkin suoraan romuttamolle jos tuunaaminen noin ahistaa (siis ilman että otetaan mitään osia talteen ja ilman että ajetaan loppuun)

Re: 1700i virranjakajalla ja kaasareilla.

Lähetetty: 11.7.2007 0:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
enhän mä rakentelua kieltäny, muutenhan olisin käskeny pitää orkkis ruiskuhilutkin paikallaan, 1,7:n solexin asentaminen on kans tuninkia, helpompaa vaan tehä orkkisosilla ku alkaa sovittelee muita ja sit vielä tuplien säätämiset yms. kiva, vaik tietty ku te osaatte noi hommat niin hyvin nii meneehän se ihan tosta vaan. Joskus käy vaan niin että mitä hienommat ratkaisut niin sen vähempi tehoa.

Olisin mäki voinu 50 eurolla ruisku-ladan ostaa jos olis mulle kerrottu, sit olisin purkanu sen osix ja pistäny lopun paaliin :lol: