Nappis polttaa vasenta lähivalopoltinta
Lähetetty: 25.6.2007 0:44
Koitin hakua mutten löytänyt vastaavaa aihetta, muistelisin kyllä samantapaisen kysymyksen olleen täällä jokin aikaa sitten.
Mutta asiaan, mikähän mahtaa aiheuttaa vasemman lähivalopolttimen palamista muutaman viikon välein? Olen nyt huhtikuun jälkeen vaihtanut sen kolme kertaa ja aina erimerkkiseen ja laatuiseen polttimoon. Talven jäljiltä umpion sisällä oli kosteutta, ja kuivasin sen huhtikuussa ensimmäistä poltinta vaihtaessa. Umpion lasi on ehjä eikä siellä ole sen jälkeen ollut kosteutta. Ei vaan oikein järki riitä mikä sen polttaisi kun oikean puolen poltin ei ole hajonnut pitkään aikaan. Joskus alkuvuodesta laitoin valokatkaisimen ja sisäropellin virtalukon taakse ettei ne jää päälle niin helposti autosta poistuttaessa, tämän jälkeen tuo poltin on alkanut rikkoontumaan säännöllisen epäsäännöllisesti (=asiayhteys ei ole kuitenkaan mitenkään varma).
Laturi ei lataa ylijännitettä, eikä autossa mikään muu poltin rikkoonnu epätavallisen nopeasti.
Molemmat valot palaa toimiessaan yhtä kirkkaasti eikä välky.
Maadotuksia eikä syöttöjä ei ole mitattu, mutta eikai alijännite noita hajota kovin helposti?
Käynnistyksessä tuleva alijännite voisi olla syynä tuohon palamiseen, ennen virtalukkomuutosta en pitänyt valoja päällä käynnistyksen aikana, mutta nykyisin valokatkaisin on aina päällä ja virtalukko hoitaa loput. Ainut vaan että noissa uudemmissa takapotkuissa joissa on konelan valoautomatiikka on kanssa valot päällä käynnistyksen aikana, eikä niissä polttimot pala tällä tavalla.
Kertokaahan ideoita mitä tuon kanssa tekisi?
Mutta asiaan, mikähän mahtaa aiheuttaa vasemman lähivalopolttimen palamista muutaman viikon välein? Olen nyt huhtikuun jälkeen vaihtanut sen kolme kertaa ja aina erimerkkiseen ja laatuiseen polttimoon. Talven jäljiltä umpion sisällä oli kosteutta, ja kuivasin sen huhtikuussa ensimmäistä poltinta vaihtaessa. Umpion lasi on ehjä eikä siellä ole sen jälkeen ollut kosteutta. Ei vaan oikein järki riitä mikä sen polttaisi kun oikean puolen poltin ei ole hajonnut pitkään aikaan. Joskus alkuvuodesta laitoin valokatkaisimen ja sisäropellin virtalukon taakse ettei ne jää päälle niin helposti autosta poistuttaessa, tämän jälkeen tuo poltin on alkanut rikkoontumaan säännöllisen epäsäännöllisesti (=asiayhteys ei ole kuitenkaan mitenkään varma).
Laturi ei lataa ylijännitettä, eikä autossa mikään muu poltin rikkoonnu epätavallisen nopeasti.
Molemmat valot palaa toimiessaan yhtä kirkkaasti eikä välky.
Maadotuksia eikä syöttöjä ei ole mitattu, mutta eikai alijännite noita hajota kovin helposti?
Käynnistyksessä tuleva alijännite voisi olla syynä tuohon palamiseen, ennen virtalukkomuutosta en pitänyt valoja päällä käynnistyksen aikana, mutta nykyisin valokatkaisin on aina päällä ja virtalukko hoitaa loput. Ainut vaan että noissa uudemmissa takapotkuissa joissa on konelan valoautomatiikka on kanssa valot päällä käynnistyksen aikana, eikä niissä polttimot pala tällä tavalla.
Kertokaahan ideoita mitä tuon kanssa tekisi?