Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyllä kuulostaa hienolle Pöhön Lada. En minä autoista mitään ymmärrä mutta ei vakio kutonen tuolta kuulosta 8)
Voin rehellisesti sanoa, että täytyy naama vihreänä kataudesta katsoa miten jotkut osaa tehdä.
.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
Fordin 1,5 V4:hän niissä 96:ssa oli, mutta kyllä siinä 99:ssä oli Saabin oma kone. Saabin nimi vielä kaiverrettu syvälle sinne venttiillikoppaan. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re:

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jusu kirjoitti:Lehtijutussa ei totta tosiaan kerrota edes tuon moottorin sylinteritilavuutta saati sen vakiotehoa, eikä siinä kyllä puhuta mitään Ladan omienkaan moottoreiden tilavuuksista eikä niistä rajoista minkä puitteissa siihen saa moottoreita vaihtaa, joten siinä mielessä sepustuksesta ei ole juurikaan hyötyä Ladojen virittelijöille. Tätäkö on tuo lehden kannessakin mainostettu harrasteautoilun uusi suunta?

Nythän joku peltotuunaajapölkkypää saattaa hyvinkin kuvitella, että kyseinen moottori olisi isompikin kuin parilitrainen vakiona vajaa sataheppainen.
Autohan tuossa on esittelyssä, eikä Suomen lainsäädäntö :roll: Eikä tuo myöskään mikään tu(u)narin ladan viritys-ABC -artikkeli ole... Montakos juttua olet lukenut, joissa selvitetään vertailumoottorit ja -tehot esiteltävässä autossa? Ei kovin suurta harrastuneisuutta ja viitseliäsyyttä vaadi selvittää mielenkiinnon kohteena olevasta autosta noita vertailujuttuja. Ai niin, tää olikin se kaikkimullehetitänneny-juttu...
Vauhdin tae - alamäki
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Pavlovits kirjoitti:Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
ekat ysiysit oli triumpin koneella.
ja suomessa on ainakin 2,0litranen v6 kuuppa kilvissä. mutta voihan sinne askarrella vaikka 2,3litrasen tai 3,0L.
21013 2300tic
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Stefa kirjoitti:Jäkäjäkä...
No sitä vain meinasin että senkin ainoan kerran, kun Lada on nyt oikein harrastelehteen saatettu, niin olisi siinä voitu tietty vähän valottaa minkälainen rakkine se Lada ylipäätään on harrastella ja mitä kaikkea sille voidaan yleisesti tehdä. Kas kun ei suoraan sanottu ettei Lada sellaisenaan ole mistään kotoisin, vaan jotain radikaaliahan se vaatii sillä siinähän se on totuus ilman hienoja kiertoilmaisuja.
Onneksi tätäkään palstaa ei sanallakaan mainostettu. Nyt kun tulisivat lukijat tänne katsomaan ja tiedustamaan, miten näitä vehkeitä voidaan harrastaa ja saisivat silmilleen kaikkien köyhäilijöiden jollotukset niin pysyisipä tuo huonon auton maine lujassa kuin paska junttilan tuvan seinässä. :idea:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

:shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

No pystytkö rehellisesti sanomaan että LADA on hyvä uudenaikainen auto vakio kunnossa???
Kyllähän se on muisto menneiltä ajoilta.
Käyttöpelinä ihan ok mutta,mutta en sillä pitkälle reissulle viitsisi lähteä ajelemaan.

Mutta itse tuohon pöhön larbaan,auto on tehty huolella ja taidolla mitä harvoilta täältä löytyy,en edes itse tuohon pysty.

Lähes jokapoika osaa vaihtaa sen tc-moottorin sinne nokalle mutta kun tekee jotain erikoista, massasta poikkeavaa niin se on hatunnoston arvoinen teko.

Kun on katsellut noita ladaprojektien kuvia täältä ja muualta niin huomioinut seikan että lähes kaikki on tehty juosten kusemalla. Konehuone on sekasikiö,johtoja menee sieltä täältä ilman mitään selkeätä linjaa.

Ei siis ole ihme että ei edes ne tiukat turbo ladat ole harrastelehtiin päässeet.
Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta autot ovat juuri niitä mattamustia peltopaskoja.

Niin mainittiinhan tuossa jutussa ladasivusto missä on myöskin tuo projektin päiväkirja kuvineen.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladaracing pori kirjoitti:Ei siis ole ihme että ei edes ne tiukat turbo ladat ole harrastelehtiin päässeet.
Maltahan ens kesään :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

joillain on AIKAA, RAHAA, INNOSTUSTA JA TAITOA. Jos jotakin tuosta puuttuu ei pääse siihen mihin tässä on päästy.

Toisaalta joittenkin linja hämmästyttää, olisko se maailma hyvä paikka ku kaikilla olis Voordin V6 pellin alla ladassa?

Tosiaan, me joilla ei noita kaikkia yllä mainittuja ole, tyydymme katsomaan sivusta, ja ihmettelemään :shock: Kaikki rispekt prjoktille, kyllä, mutta jotkut voi löysätä pipoa, tai vetää sen silmille, jos silmiin sattuu 8)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
robson
Viestit: 232
Liittynyt: 27.10.2006 19:06
Paikkakunta: pori

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja robson »

oma ladani on juurikin mattamusta.sen maalamiseen meni 7 purkkia spraytä,vanhaa maalipintaa ei hiottu yhtään eikä edes kuraa pyyhitty pois,siihen vaan rojut kaiken paskan päälle. ja miksi tein näin? :shock: ihan vaan ärsyttääkseni pussihousuja ja supertuninghienoperseitä. 8) mattamusta on kaunista!(paitsi eräät maahanmuuttajat).
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Nyt mennään totaal OT: Mattamusta ei sovi kun ikkunankarmeihin Ladassa..

Se väri alkaa olemaan jo niin valmiiksi naurettu ja muutenkin vanha ja väsynyt juttu, Ladassa varsinkin, paljon asenteellisempaa olis, jos vetäisi vaikka edes muutaman tonnin mersun tai bemarin mattamustalla, mutta eipä sellasia missään näy, miksiköhän..? :roll:
Voiskin ihan kostoksi joskus sellasen tehä.. :twisted:

Enkä ole pussihousu, megablast-tuninghörhö, amatööri, enkä mobilisti.
Ihan vaan tavallinen harrastajatu(u)nari, joka tekee vaihtelevalla menestyksellä kaikennäköstä muutosta, patenttia ja entisöintiä tarpeen ja tilanteen mukaan. :)

Eikä sitten herneitä nokkaan kiitos, toi on vaan mun mitätön katsantokanta.
2102 16V ex.
2103 -75
Pallokorva

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

robson kirjoitti:myönnän että olen. 8)

ja loppuun vielä varoituksen sana salaisella foorumilla notkuville,isolla rahalla rakenteleville "tosi-äijille" jotka nyt lukevat tätä ja innolla alkavat suunnittelemaan pelto-tuningin rakentamista.Unohtakaa suosiolla ja keskittykää vain miettimään niitä näyttely-autoja ja kuinka vielä entisestään voisi hakata rahaa autoonsa.kaikki työvaiheet peltotuunaaja tekee itse maalausta myöten joten niihin kuluu peltotuunaajan vähät rahat.peltotuunaaja voi joutua sovittelemaan pulkkaa nokkapellille reilun sata kertaa ennenkuin lopullinen sijoituskohta löytyy, tämä kertonee että helppoa se ei todellakaan ole, siitäkään huolimatta vaikka sitä tekeekin sen mitä pystyy. Lisäksi kun pakoputken vaihtaa suoraan putkeen niin takaan että pakosarja on ainoa osa mikä jää omalle paikalleen. Kaikki muu pitää muuttaa, ja myös luotettavasti osoittaa muutosten lujuus alkuperäiseen verrattuna.pelto-tuunaaja joutuu hikoilemaan ja jännittämään katsastukseen mennessä että menneekö putki katsastuksesta läpi.joten ihan mistään pikku jutusta mennään ja heitetään putki alle ja viedään auto katsastukseen ei siis todellakan ole kysymys. Asia vaati vuoden suunnittelun ja mietimisen ennenkuin edes putki josta peltotuunaja alkoi tekemään löysi tiensä hallin pihaan. Itse muutos ja rakentaminen vei 1.5 vuotta. Tuo kertonee jotain mistä todellakin on ollut kysymys.

10 vuotta autojen kanssa pelanneena voin hyvillä mielin todeta että ehdottomasti kovin, vaativin ja pitkäaikaisin projekti ikinä mihin olen näppini iskenyt. Ja välillä joutui ihan todella lyömään kaiken osaamisen peliin mutta se onneksi riitti ja lopputulos on nyt kaikkien kuultavana. Tämä siis toisena varoituksena, ihan pelkällä ammattikoulun autopuolen ekanluokan tai yläasteen 9 luokan innolla kannattaa hommaa lähteä yrittämään. Tuunautuu taas yksi orkkishelmi, johon joku seuraava pelto-tuunaaja voi rakennella vaikka takaspoilerin, tietenkin kakkosnelosesta..
Edellinen sattui löytymään tuolta äänestykset osiosta ja jos tämä teksti kuvastaa tuota ladasi mustaamista niillä seitsemällä kilikoli-pullolla niin olet todentotta piinkova peltotuunaaja. Varsin harva saa yleensä 7 purkkia edes riittämään koko auton tarpeisiin, yleensä menee 10-12 hieman riippuen pohjan väristä ja maalimerkistä.

Ja ei muuten mahda ne pussihousut tai supertuninghienoperseet paljoa ärsyyntyä tuosta maalauksestasi. Saattaa alkaa ihan itseäsi ärsyttämään kun tuo ohuenohut harso mitä tuota maalia autosi pinnassa on alkaa irtoilemaan limppuina.

Jokainen taaplaa tietenkin tyylillään ja tuon spinnerin lada on kyllä todellakin arvosteluasteikon yläreunassa. ja näköjään se tuntuu jurppivan täällä hyvinkin monia. Ehkä tietenkin jos on totuttu näihin rautalankakorjauksiin ja paukkupullomaalauksiin ei välttämättä edes tajuta kuinka suuren työn on joku ladansa eteen tehnyt.

Minun vilpittömän ihailun ja arvostuksen tuo V6 lada saa kyllä ja toteutan siinä tekstin loppupuolella ollutta toteamusta. Otan koffin lakkini pois päästä ja ihastella työn jälkeä.
Avatar
robson
Viestit: 232
Liittynyt: 27.10.2006 19:06
Paikkakunta: pori

Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa

Viesti Kirjoittaja robson »

Pallokorva kirjoitti:
robson kirjoitti:myönnän että olen. 8)

ja loppuun vielä varoituksen sana salaisella foorumilla notkuville,isolla rahalla rakenteleville "tosi-äijille" jotka nyt lukevat tätä ja innolla alkavat suunnittelemaan pelto-tuningin rakentamista.Unohtakaa suosiolla ja keskittykää vain miettimään niitä näyttely-autoja ja kuinka vielä entisestään voisi hakata rahaa autoonsa.kaikki työvaiheet peltotuunaaja tekee itse maalausta myöten joten niihin kuluu peltotuunaajan vähät rahat.peltotuunaaja voi joutua sovittelemaan pulkkaa nokkapellille reilun sata kertaa ennenkuin lopullinen sijoituskohta löytyy, tämä kertonee että helppoa se ei todellakaan ole, siitäkään huolimatta vaikka sitä tekeekin sen mitä pystyy. Lisäksi kun pakoputken vaihtaa suoraan putkeen niin takaan että pakosarja on ainoa osa mikä jää omalle paikalleen. Kaikki muu pitää muuttaa, ja myös luotettavasti osoittaa muutosten lujuus alkuperäiseen verrattuna.pelto-tuunaaja joutuu hikoilemaan ja jännittämään katsastukseen mennessä että menneekö putki katsastuksesta läpi.joten ihan mistään pikku jutusta mennään ja heitetään putki alle ja viedään auto katsastukseen ei siis todellakan ole kysymys. Asia vaati vuoden suunnittelun ja mietimisen ennenkuin edes putki josta peltotuunaja alkoi tekemään löysi tiensä hallin pihaan. Itse muutos ja rakentaminen vei 1.5 vuotta. Tuo kertonee jotain mistä todellakin on ollut kysymys.

10 vuotta autojen kanssa pelanneena voin hyvillä mielin todeta että ehdottomasti kovin, vaativin ja pitkäaikaisin projekti ikinä mihin olen näppini iskenyt. Ja välillä joutui ihan todella lyömään kaiken osaamisen peliin mutta se onneksi riitti ja lopputulos on nyt kaikkien kuultavana. Tämä siis toisena varoituksena, ihan pelkällä ammattikoulun autopuolen ekanluokan tai yläasteen 9 luokan innolla kannattaa hommaa lähteä yrittämään. Tuunautuu taas yksi orkkishelmi, johon joku seuraava pelto-tuunaaja voi rakennella vaikka takaspoilerin, tietenkin kakkosnelosesta..
Edellinen sattui löytymään tuolta äänestykset osiosta ja jos tämä teksti kuvastaa tuota ladasi mustaamista niillä seitsemällä kilikoli-pullolla niin olet todentotta piinkova peltotuunaaja. Varsin harva saa yleensä 7 purkkia edes riittämään koko auton tarpeisiin, yleensä menee 10-12 hieman riippuen pohjan väristä ja maalimerkistä.

Ja ei muuten mahda ne pussihousut tai supertuninghienoperseet paljoa ärsyyntyä tuosta maalauksestasi. Saattaa alkaa ihan itseäsi ärsyttämään kun tuo ohuenohut harso mitä tuota maalia autosi pinnassa on alkaa irtoilemaan limppuina.

Jokainen taaplaa tietenkin tyylillään ja tuon spinnerin lada on kyllä todellakin arvosteluasteikon yläreunassa. ja näköjään se tuntuu jurppivan täällä hyvinkin monia. Ehkä tietenkin jos on totuttu näihin rautalankakorjauksiin ja paukkupullomaalauksiin ei välttämättä edes tajuta kuinka suuren työn on joku ladansa eteen tehnyt.

Minun vilpittömän ihailun ja arvostuksen tuo V6 lada saa kyllä ja toteutan siinä tekstin loppupuolella ollutta toteamusta. Otan koffin lakkini pois päästä ja ihastella työn jälkeä.

kyllä!olen peltotuunaajien eliittiä!eikä minua ärsytä yhtään vaikka irtoaisi puolet maaleista.sitten vaan motonetista ostamaan lisää mattamustaa ja paikataan kohdat joista maali irtosi.1 tason peltotuunaaja maalaa myös talonsa,vaatteensa,vaimonsa,ymym mattamustaksi.itse olen vasta 5 tason peltotuunaaja eli maalaan vain autoni mattamustaksi.tosin olen ajatellut ruveta harrastamaan voima joogaa ja kiinalaista sipulikikkelin parannusta,jolloin siirryn suoraan soramonttutuunaajan tasolle.soramonttu tuunaajathan tuunaavat autonsa pahvilla ja maalaavat sen vesiväreillä.soramonttutuunaus on luontoystävällistäkin.vesivärit eivät saastuta luontoa,toisin kuin paukkumaalit.kävin vuonna 1996 opiskelemassa soramonttutuunausta nigerialaisen siwan takapihalla.tapasin paikallisen tuunaaja-legendan u.r.anuksen joka opetti minulle soramonttutuunauksen salat.se on huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin peltotuunaus.soramonttutuunauksessa et tarvitse kuin vesivärit,sakset ja jeesusteippiä.pahvia saa ilmaiseksi esim.kauppojen jätelavoilta.toki tosi peltotuunaaja ei "käännä takkia"vaan pysyttelee rautalangan ja mattamustan maaliin parissa.mattamusta värihän on muinaisen BALLS ONLY kulttuurin pääväri.siksi myös minun ladani on maalattu kyseisellä värillä.mattamusta säteilee positiivista energiaa auringon ollessa laskemassa.tämän totesi eräs peltotuunaustakin harrastava tutkija ystäväni william erectus.hän sanoi mattamustan värin lisäävän myös mieskuntoa,mikä selittää sen että mattamustien autojen takapenkit ovat täynnä naispuoleisia ihmisiä.

t:robson ja mattamustapaskaläjä 1200s
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re:

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jusu kirjoitti: No sitä vain meinasin että senkin ainoan kerran, kun Lada on nyt oikein harrastelehteen saatettu, niin olisi siinä voitu tietty vähän valottaa minkälainen rakkine se Lada ylipäätään on harrastella ja mitä kaikkea sille voidaan yleisesti tehdä. Kas kun ei suoraan sanottu ettei Lada sellaisenaan ole mistään kotoisin, vaan jotain radikaaliahan se vaatii sillä siinähän se on totuus ilman hienoja kiertoilmaisuja.
Onneksi tätäkään palstaa ei sanallakaan mainostettu. Nyt kun tulisivat lukijat tänne katsomaan ja tiedustamaan, miten näitä vehkeitä voidaan harrastaa ja saisivat silmilleen kaikkien köyhäilijöiden jollotukset niin pysyisipä tuo huonon auton maine lujassa kuin paska junttilan tuvan seinässä. :idea:
Tännekkö ne keski-euroopan metsäpalot roihahtikin :mrgreen: Ladallehan voi tehdä lähes mitä vain, eikös sitä tuossa ole juurikin todistettu :wink: Ostatkos lehden jossa on esittelyssä corolla, johon on toinen helma vaihdettu kun vanha ruostui puhki, projektipuolelta löytyy talvirenkaiden vaihto ja kansikuvassa komeilee axtec-lada joka on saatu päästöistä läpi säätämällä se ajokelvottomaksi ja laittamalla alkomahoolia kuskin sijaan tankkiin :lol: Joten miksi lie ne erikoisemmat kulkineet ovat lehdissä :roll:
Samara87/88 kirjoitti:Toisaalta joittenkin linja hämmästyttää, olisko se maailma hyvä paikka ku kaikilla olis Voordin V6 pellin alla ladassa?
Tuohan on jo tehty. Ethepäi, sanoi mummo lumessa.
Mara kirjoitti:..jos vetäisi vaikka edes muutaman tonnin mersun..
On muuten nähty. Limusiinimalli, jäkälä pinnassa ja päälle vedetty mattamusta paukkupullolla. Lauluauto 8)

Kauheasti ihmettelen myös tuota rahan hokemista useassa yhteydessä tässä milloin missäkin. Kyllähän tuo menee niin ohi maalin kuin vain voi. Katselkaapas hieman laajemmalti ajoneuvoharrastajia. Jenkkimiehet ostaa 20-50ke:n auton jonka koneeseen laitetaan 10-20ke ja nurkissa pyörii 60-lukulaiset rumpujarrut. HD-mies ostaa 10-30ke:n pyörän, laittaa siihen kromia kymppitonnilla, muutamalla tonnilla laittaa pari tuumaa leveämmän takanakin ja muutaman toimintatonnin laittaa korkeapuristemäntiin, jyrkempään nokkaan ja screamin' eagle filtteriin. Tuunaaja ostaa 1-30ke auton, laittaa 1-10ke:lla siihen kaupungin isoimmat vanteet, tilaa ulkomailta jonkin toisen auton korisarjan, ettei muilla olisi samanlaista, sovituttaa sen liikkeessä noin 90e/h, maalari tekee pohjat ja laittaa värin pintaan. Tässä vaiheessa huomataan, että naapurikorttelissa on jo tuollainen ja tilataan uusi korisarja... Entisöijä etsii kahdeksan vuotta sitä virheettömän kromin omaavaa alkuperäistä puskuria siihen -29 mallin vessaan, löytää sen californiasta, lentää paikan päälle toteamaan, että virheettömäksi väitetyn puskurin takapuolelle onkin lintu paskonut, haukkuu myyjän, lentää Suomeen Englannin kautta, josta löytyi yksi pölykapseli, ja jatkaa loppujen osien etsintää.

Kun on kaksi kättä ja pää jossain siinä välissä, niin kaikenlaista sitä tuleekin mieleen tehdä yhdelle jos toisellekkin. Ei se väärin ole, ainoastaan erilaista. 8) Mutta mukavaa, että on asiasta keskustelua :lol:
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin