110 pätkii
110 pätkii
Yhdestä ongelmasta pääsee, uus tilalle. Nyt 00- vuoden 110 farmari on aloittanu ajoittaisen pätkimisen, ei kiihdy kunnolla, menee sitten kumminkin ohi.
Tulpat on vaihdettu, mitä muuta Taavi Tavis voi tehdä? Jotain polttoaineen syötössä tms?
Tulpat on vaihdettu, mitä muuta Taavi Tavis voi tehdä? Jotain polttoaineen syötössä tms?
Re: 110 pätkii
onko polttoainesuodatin vaihdettu
onko ajotietokonetta ja näyttääkö vika koodeja
onko ajotietokonetta ja näyttääkö vika koodeja
Re: 110 pätkii
Ei o ajotietokonetta. Polttoaineensuodatinta en o vaihtanu. En edes tiedä missä se onpressa kirjoitti:onko polttoainesuodatin vaihdettu
onko ajotietokonetta ja näyttääkö vika koodeja

Re: 110 pätkii
Täytyy ruveta metsästämään sitäIdän Ihme 1 kirjoitti:Vois.. siitä ainaki�kannattais alottaa.

Re: 110 pätkii
polttoainesuodatin löytyy tankin luota pohjasta
vaihtaminen onnistuu kun tunkkaa takapään ilmaan että mahtuu alle ruuvaamaan
suodatinhan on metallikuorinen joten vaihdon jälkeen kannattaa liitoksien päälle hieman suihkauttaa kotelonsuoja-ainetta
vaihtaminen onnistuu kun tunkkaa takapään ilmaan että mahtuu alle ruuvaamaan
suodatinhan on metallikuorinen joten vaihdon jälkeen kannattaa liitoksien päälle hieman suihkauttaa kotelonsuoja-ainetta
Re: 110 pätkii
Ok, kiitos. Vaihto lienee simppeli toimenpide? Onko siellä jotain sulkuja bensalle tms? Mitä kotelosuoja-ainetta?pressa kirjoitti:polttoainesuodatin löytyy tankin luota pohjasta
vaihtaminen onnistuu kun tunkkaa takapään ilmaan että mahtuu alle ruuvaamaan
suodatinhan on metallikuorinen joten vaihdon jälkeen kannattaa liitoksien päälle hieman suihkauttaa kotelonsuoja-ainetta

Re: 110 pätkii
Tuolla neuvotaan jättä�ä�� huollon tehtäväk�h�p://www.ladakerho.fi/info/muut/110tyo.htm#m11
Onko siinä sitt� jotain spesiaaliniksejä?�
Onko siinä sitt� jotain spesiaaliniksejä?�
Re: 110 pätkii
Kyllä sen voi ite vaihtaa,kannattaa ajaa tankki melkein tyhjäksi,tai tyhjentää muuten.Puhdistaa liitokset ja ympäristön ettei mene roskia systeemiin.Tuo pensan valuminen on suurin hankaluus,puutikulla taisin ite tukkia putken päät.Kaverin kanssa on helpompaa,toinen voi pitää sormea tukkona putken päässä.Owdy kirjoitti:Tuolla neuvotaan jättä�ä�� huollon tehtäväk�h�p://www.ladakerho.fi/info/muut/110tyo.htm#m11
Onko siinä sitt� jotain spesiaaliniksejä?�
Edit: tuo nykiminen voi johtua myös viallisesta kaasuläpänasentotunnistimesta.
Viimeksi muokannut Sepesusi, 10.6.2007 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Re: 110 pätkii
aja tankki mahdollisimman tyhjäksi
tunkkaa perä ylös
mene autonalle ja kunnollisilla kiintoavaimilla avaat bensansuodattimen liitokset
nopeasti uusi suodatin paikalleen (katso että tulee oikeinpäin)
bensaa valuu putkista koko ajan ja sitä kovemmalla paineella mitä enemmän tavaraa on tankissa
kiristä liitokset ja sitten hieman vaikka tektyylin kotelonsuojaa liitosten ja suodattimen päälle
suodatinhan on metallikuorinen ja auton alla suolalle altiina niin siksi mieklestäni hieman kannattaa suojata
vaihdon jälkeen käännä virrat päälle mutta älä sstarttaa heti vaan anna pumpun täyttää suodatin ensin
tunkkaa perä ylös
mene autonalle ja kunnollisilla kiintoavaimilla avaat bensansuodattimen liitokset
nopeasti uusi suodatin paikalleen (katso että tulee oikeinpäin)
bensaa valuu putkista koko ajan ja sitä kovemmalla paineella mitä enemmän tavaraa on tankissa
kiristä liitokset ja sitten hieman vaikka tektyylin kotelonsuojaa liitosten ja suodattimen päälle
suodatinhan on metallikuorinen ja auton alla suolalle altiina niin siksi mieklestäni hieman kannattaa suojata
vaihdon jälkeen käännä virrat päälle mutta älä sstarttaa heti vaan anna pumpun täyttää suodatin ensin
Re: 110 pätkii
vaikuttaa kaasuläpän asentotunnistin vialta mulla tekee pätkimistä sitten taas ei antaa koodia
0123
0123
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: 110 pätkii
juu toi Lada Info on tuolta osin päivittämättä. Homma on helppo tehdä itsekin ja mikäli 110:ssä ei suurta eroa ruiskusamaran vastaaavaan, niin ei sillä bensan määrällä tankissa suurta vaikutusta ole, vähän sieltä tulee ulos jokatapauksessa mitä suodattimessa ja letkuissa on. Ainakin Samarassa pitää katsoa suodattimen asennuspannan asento tarkkaan, ettei korin joustoissa taka-akseli iske suodatinta lyttyyn.
Mutta jos tuo on samaa nykimistä mitä itellä oli Samarassa aikoinaan (kuulostaa samanlaiselta), niin normaali huolto ei riitä. Itellä oli virtakatkoksia ruiskunohjaimessa. Eli pitää tarkistaa ja korjata ruiskun johtoliitokset: kojetaulun takaa liitos joka tulee virtalukolta, nokka-akselinpäästä ruisun maadoitus ja akun +navalta ruiskun johdon liitos.
Mutta jos tuo on samaa nykimistä mitä itellä oli Samarassa aikoinaan (kuulostaa samanlaiselta), niin normaali huolto ei riitä. Itellä oli virtakatkoksia ruiskunohjaimessa. Eli pitää tarkistaa ja korjata ruiskun johtoliitokset: kojetaulun takaa liitos joka tulee virtalukolta, nokka-akselinpäästä ruisun maadoitus ja akun +navalta ruiskun johdon liitos.

- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 pätkii
Terve!
Ennen lokakuuta 2003 valmistetut venäläiset sytytysmodulit eivät ole maailman parhaita, eivätkä yllä edes kakkossijalle.
Ensi oireet ovat tyypillisesti: Kun moduli lämpenee alkavat sytytyskatkot, kun sytytysjännitevaatimus on kova eli moottoria kuormitetaan kiihdyttäen tai suuurella nopeudella.
Moduli on ns. kaksoispuola eli kipinä tulee samanaikaisesti 1. ja 4. sylinteriin sekä 2. ja 3.sylinteriin. Vian ilmaantuessa putoaa siis 2 sylinteriä pois.
Sytytysmoduli on se noin nyrkinkokoinen musta möhkäle, johon tulpanjohtojen "toiset päät" tulevat.
Svs
Ennen lokakuuta 2003 valmistetut venäläiset sytytysmodulit eivät ole maailman parhaita, eivätkä yllä edes kakkossijalle.
Ensi oireet ovat tyypillisesti: Kun moduli lämpenee alkavat sytytyskatkot, kun sytytysjännitevaatimus on kova eli moottoria kuormitetaan kiihdyttäen tai suuurella nopeudella.
Moduli on ns. kaksoispuola eli kipinä tulee samanaikaisesti 1. ja 4. sylinteriin sekä 2. ja 3.sylinteriin. Vian ilmaantuessa putoaa siis 2 sylinteriä pois.
Sytytysmoduli on se noin nyrkinkokoinen musta möhkäle, johon tulpanjohtojen "toiset päät" tulevat.
Svs
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 pätkii
Joo, ehkäpä vaan vien sen huoltoon. Mietin tossa sitäkin kun vaihdoin tulpat, niin toi ongelma alko oikeastaan sen jälkeen. Voiko sytytysjohtojen huono kunto/vaurio olla syynä tollaseen 'laiskistumiseen'?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: 110 pätkii
Terve!
Sytytysjohtojen ja tulpanhattujen huono kunto voi olla syynä.
Jos on mahdollista, mittaa johtojen resistanssi ("vastus"). Pitäisi olla kaikissa johtimissa samaa luokkaa, muistaakseni noin 5 kilo-ohmia.
Koska sarjaan kytkettunä 1. sylinterin tulppa-tulpanhattu-johdin-sytytysmoduli- 4.sylinterin johdin - tulpanhattu -tulppa (ja vastaavasti 2. ja 3. sylinteri), pimentää yksi katkos kaksi sylinteriä.
SvS
Sytytysjohtojen ja tulpanhattujen huono kunto voi olla syynä.
Jos on mahdollista, mittaa johtojen resistanssi ("vastus"). Pitäisi olla kaikissa johtimissa samaa luokkaa, muistaakseni noin 5 kilo-ohmia.
Koska sarjaan kytkettunä 1. sylinterin tulppa-tulpanhattu-johdin-sytytysmoduli- 4.sylinterin johdin - tulpanhattu -tulppa (ja vastaavasti 2. ja 3. sylinteri), pimentää yksi katkos kaksi sylinteriä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: 110 pätkii
Ok, kiitos. Täytyy vaihtaa piuhat ja poltotaineensuodatin jos se siitä tokenis. Motonestistä löyty sytytyskaapelit, huollossa saavat suodattimen vaihtaa.