Sivu 1/1

Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 14:22
Kirjoittaja AI
Tarvitseeko puolan olla maadoitettu? Ihmetyttää tuossa -70:ssä kun puolan kiinnitysmutterilta lähtee maadoitusjohto jakopään suojuksen mutterin alle. Jos se tarvitsee maadoituksen niin kuinkas se tuon kiinnityspannan kautta maadoittuu kun puola on maalattu? Tietysti asia selviää kun ottaa puolan irti korista ja (yrittää) käynnistää mutta jos joku viisaampi tietää vastauksen suoraan.

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 15:40
Kirjoittaja destor
Ei sitä puolan runkoa tarvitse maadoittaa, sehän saa plussan virtalukon kautta ja maadoitus tulee kärkien pätkimänä virranjakajalta.

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 15:51
Kirjoittaja AI
Tällaista itsekin kuvittelin. Onkohan sitten moottori maadoitettu tuosta koriin? Aikas ohut johto vaan. Ihme venäläinen patentti...

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 16:34
Kirjoittaja markku
AI kirjoitti:Tällaista itsekin kuvittelin. Onkohan sitten moottori maadoitettu tuosta koriin? Aikas ohut johto vaan. Ihme venäläinen patentti...
ps. virolainen patentti taaitaa olla koska auto virosta !!!!!

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 16:36
Kirjoittaja destor
Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 16:36
Kirjoittaja AI
Mutta patentin on voinut tehdä Viron venäläinen, eli venäläinen patentti...

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 16:38
Kirjoittaja AI
destor kirjoitti:Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.
No ei noin ohut johto todellakaan moottorin maadoitus voi olla, kyllä savut nousisi startatessa!

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 17:40
Kirjoittaja destor
AI kirjoitti:
destor kirjoitti:Tarkista missä kunnossa alkuperäinen maadoitusjohto on, sehän on siinä kytkinkopan ja rungon välillä. Kytkimen työsylinterin lähellä.
No ei noin ohut johto todellakaan moottorin maadoitus voi olla, kyllä savut nousisi startatessa!
Niinpä, mutta onhan siellä monia muitakin paikkoja joista se virta voi kulkea tuon johdon lisäksi. Pakoputki voi maadoittaa koneen jos siellä on metallinen kiinnike koriin jossakin ja ryypynvaijerikin on yksi vaihtoehto. Jotakin tuolla piuhalla on yritetty korjata, ehkä koneen maadotusta taikka sitten huonoa sytytystä, tiedä häntä. Pelkkää arvailuahan tämä on, ei se piuha siellä yksin koko konetta tietenkään maadoita.

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 17:51
Kirjoittaja Jonsson
enpä usko että kauhean epätodellinen piuha meinaan löytyy 2105 -94 astek,ja ihan tehtaan asennukselta näyttää.

Re: Puolan maadoitus

Lähetetty: 6.6.2007 20:46
Kirjoittaja pressa
puolan kuoren maadoittaminen vähentää radiohäiriöitä huomattavasti