Sivu 1/2
Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 5.6.2007 8:49
Kirjoittaja edviina
Heips. Kyseessä on Samara vm.01 Autossa jo jonkin aikaa on palannu mootori häiriön merkkivalo. Välillä valo on sammunut itsekseen ja ollut sammuksissa pari päivää taikka pari tuntia. Sitten sama vika ihan kuin tyhjästä alkaa loistamaan., OBD-mittauksessa viaksi tuli Nokkaakselin asennon anturi-Pysyvä vika. Delta-autossa tarjosivat uutta anturia mutteivät osanneet sanoa et onko kyseinen osa varmasti rikki vai voiko vika olla muualla. Ei millään viitsisi ostaa yli 100 euron osaa ku ei sil oo edes palautusoikeutta, koska kyseessä on sähköosa. Kuulemma antureita on autoista mennyt. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia. Autolle on kyl varattu aika Deltan huoltoon et ehkä osaavat katsoa et mikä on vikana.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 5.6.2007 15:54
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Sata euroa kuulostaa kovalta hinnalta.
Varaosanumero lienee 2111-3706040.
Kun numerolla googlaa, selviää että hinta on Wenäällä 200-300 ruplaa (noin 6...10 euroa) ja Länsi-Euroopassa noin 25 euroa. Näyttää olevan myynnissä ainakin eBayssa.
Osa on helppo vaihtaa itsekin.
Valitettavasti en tiedä, minkä muun auton nokka-akselianturi olisi vastaava.
menestystä
SvS
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 5.6.2007 21:10
Kirjoittaja edviina
Joo mut ongelmana on vain se et Venäjältä ei saa haettua eikä ole ketään joka tois. Kävisiköhän siihen vm. 95 samarasta se anturi. Onko kellään ollu samaa vikaa?
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 5.6.2007 22:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
95 samarassa ei ole ko anturia ollenkaan
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 4:06
Kirjoittaja edviina
Jaa... Kaverilla ois pihassa 95 samara ja näyttää olevan samanlainen palikka kiinni. Siis välistä katsottuna silmämääräisesti. Aattelin et käykö keskenään.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 5:10
Kirjoittaja samarai
Jaa, mikähän palikka sulla on nyt hakusessa

- 95:ssa ei kyllä ainakaan ole mitään nokka-akselin tunnistimia, oletkohan sä sekoittanut sen kampiakselin tunnistimeen? Itse olen tähän asti muutenkin luullut, ettei nokka-akselin tunnistinta olekaan kuin 16V koneessa.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 9:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Käsitykseni mukaan nokka-akselin asentotunnistin on niin 8- kuin 16-venttiilisissä Samaroissa ja 11X:issä, jotka täyttävät Euro 3- tai uudemman pakokaasunormin.
SvS
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 13:32
Kirjoittaja Lada-Jussi
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Käsitykseni mukaan nokka-akselin asentotunnistin on niin 8- kuin 16-venttiilisissä Samaroissa ja 11X:issä, jotka täyttävät Euro 3- tai uudemman pakokaasunormin.
SvS
minä elän samassa käsityksessä, joten eiköhän se ole totuus.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 15:00
Kirjoittaja Sabelli
Siellähän se
http://rides.webshots.com/photo/2488353 ... 7345MCUboY
Lähinnä johto näkyy.
Juu, tunnistin oli p...skana, toimi aina nollauksen jälkeen vähän aikaa, uusi ryssä anturi deltasta ja johan toimi taas, ne ryssäläiset on muuten parempia kuin ne jossain eurooppalaisessa halpamaassa tehdyt alkuperäiset. Eikä kannata itkeä, tuo anturi hajoaa muistakin merkeistä hyvin usein, kertoi katsastusmies.
Tietty jos on hyvä ladakaveri niin siltä voi lainata pariksi viikoksi anturia, tuo kun ei ole moottorin toiminnan kannalta mitenkään oleellinen osa. Itse myin ladan juuri ja sinne meni anturi mukaan joten minä en voi lainata, vanhan risan saat vaikka ilmaiseksi.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 6.6.2007 16:44
Kirjoittaja edviina
Kyse oli lähinnä siitä et onko ihmisillä meny niitä. Ku vika ei Deltan huollon mukaan ole edes välttämättä siinä anturissa vaik se sitä näyttääkin mittauksessa. Ei vain viitsis ostaa kallista osaa ku sitä ei saa palautettua jos vika ei olekkaan siinä anturissa. Ei ole niinkään hinnasta kiinni jos se maksaa 100 egee ja tulee sillä kuntoon niin se maksetaan mut ei viitsi vaihtaa turhaan 100 euron osia ihan kokeilumielessä. Ja kyllä antureita on sekä 8- ,että 16-venttiiliseen.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 7.6.2007 6:52
Kirjoittaja Sabelli
Kyllä niitä antureita hajoaa, ja auto antaa vikakoodin 0340.
Osta siis ihmeessä joku vekotin jolla voi lukea ja nollata vikakoodeja, siitä saattaa olla hyötyä myöhemminkin, ladakerho myy kai vielä sitä yhtä mallia (?) ja muitakin on.
Tämä yksi liitetään kannettavaan tietokoneeseen esimerkiksi
http://www.omega.fi/
Delta ei uskalla sanoa pelkästään koodin perusteella mitään varmaa koska se vika voi olla vaikka anturin johdossa eikä itse anturissa, näin esimerkiksi.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 11.6.2007 18:55
Kirjoittaja edviina
Hienoa. Nokka-akselin tunnistin on vaihdettu. Hinnaksi tuli 176 euroa. Poistuin iloisena huollosta jee auto toimii. Ajelen puoli päivää onnesta soikeena ei häiriö valoja. BLING ja valo palaa taas. Raivoisa käännös ja nokka kohti Deltan huoltoa, auto pistokkeeseen. Näyttääpi olevan myös kaasupolkimen/läpän asennon tunnistin. Tunnistin kustantaa 104 ekua+vaihto. Asentaja tokaisee seuraavaksi menee varmaan (olikohan) ajonopeuden tunnistin. Väistämättä esitän kysymyksen, montako helvetin tunnistinta tästä autosta löytyy. Vastaus: Onhan noita

Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 12.6.2007 10:14
Kirjoittaja Qulle
Katkaise piuhat siitä valosta tai vaihda tarpeeksi vanhaan ladaan

Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 12.6.2007 13:03
Kirjoittaja Sepi
Joo-o minullakin on näytellyt ajotietokone tuota koodia 0340 jo pari vuotta. Jossain vaiheessa auto myös nyki ajettaessa, mutta kun revin irti sen johdon siitä tunnistimesta, niin ajo tasoittui. Oishan se tunnistin varmaan ihan hyvä olla kunnossakin mutta jos maksaa noin paljon, niin taidanpa jättää väliin.
Re: Nokkaakselin asennon anturi.
Lähetetty: 12.6.2007 22:22
Kirjoittaja edviina
Sepi kirjoitti:Joo-o minullakin on näytellyt ajotietokone tuota koodia 0340 jo pari vuotta. Jossain vaiheessa auto myös nyki ajettaessa, mutta kun revin irti sen johdon siitä tunnistimesta, niin ajo tasoittui. Oishan se tunnistin varmaan ihan hyvä olla kunnossakin mutta jos maksaa noin paljon, niin taidanpa jättää väliin.
Onkohan kellään tietoa et mitä toi varsinaisesti tekee? Siis se anturi. Auto nykii pintakaasulla ajettaessa jonkin verran. Kuulemma jos anturin asentaa väärin niin tyhjäkäynti on liian ovalla eli auto käy vähintään 3000 kierrosta. Mietin vain et voiko sen nykäistä irti ihan noin vain.