Sivu 1/1
1700 iivari
Lähetetty: 15.3.2004 11:33
Kirjoittaja juhok
Tuli tuossa vikailmoitukseksi ei nopeuden signaalia?? Mistähän 1700i mahtaa ottaa kyseisen signaalin? Kierosluku mittari ei nouse yli 2000. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Nopeuden signaali
Lähetetty: 15.3.2004 11:39
Kirjoittaja Lada_VFTS
Vaihdelaatikon ja nopeusmittarinvaijerin välissä on anturi mihin menee johdot
Lähetetty: 16.3.2004 8:44
Kirjoittaja juhok
Vaikuttaako se käyntinopeus anturi mitenkään polttoaineen syöttöön?? Nimittäin kun kierroslukumittari hajosi niin myös samalla auto alkoi nykiä...

Lähetetty: 16.3.2004 10:14
Kirjoittaja Lada_VFTS
kierroslukumittari ottaa signaalin puolalta ei vaihdelaatikosta. Ei varmaa tietoa mutta epäilisin että jos kierrosluku mittari on hajonnut voi maadoittaa sytytystä kierroslukumittarin kautta mistä nykiminen saattaisi johtua, tämä on vaan arvaus. Kyllähän tuo säätää nopeuden mukaan seosta että eiköhän se vaikuta
Lähetetty: 16.3.2004 11:25
Kirjoittaja juhok
Mutta kun ei tuossa vehkeessä näy puolaa missään.. Mikä lie suorasytytys. On nämä ruiskut mielenkiintosia =)
puola
Lähetetty: 16.3.2004 11:54
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ei 1700i ole tavallista puolaa siitä ne puolet löytyy kun otat tulpanjohdosta kiinni ja katsot mihin toinen pää menee(joka tulpalle oma puola virranjakajan paikalla)
Lähetetty: 17.3.2004 20:58
Kirjoittaja Lada110
siis kyseessä on 2xpuola eli tupla puola sytytys!
Ei se nopeuteen vaikuta vaikka sen anturin ottaa laatikon ja vaijerin välistä pois....... on kokeiltu, häikkä valo vaan syttyy tietyissä nopeuksissa...
Lähetetty: 19.3.2004 8:55
Kirjoittaja juhok
Elikkä ongelmahan on sseuraavanlainen. Päästöt ovat liian suuret (yllätys yllätys) ja ongelma on tullut sen jälkeen kun kierrosluku mittari herkesi toimimasta. Onko siis mahdollista että tämä vaihdelaatikon ja vaijerin välissä oleva anturi vaikuttaa jotenkin polttoaineen syöttöön?? Kone käy raskaasti liian rikkaalla. Vika ilmoitukseksi antaa Ei nopeuden signaalia ja liian laiha seos??? vaikka käykin rikkaalla. Lambda arvo oli 0.7.
jeps
Lähetetty: 19.3.2004 10:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
onhan nopeustunnistimella oma sanansa sanottavana ruiskun ja sytytyksen toiminnassa
Lähetetty: 20.3.2004 14:16
Kirjoittaja turo
siis mittari ei nouse ollenkaan yli 2000rpm? Meinaan yhellä tutulla on sellanen vika et välillä ei nouse yli 2000rpm ja jos sattuu pelaan nii kun kaasuttelee vapaalla mittari nousee myöhässä.
Voiskohan olla sama vika?
kytköksiä
Lähetetty: 20.3.2004 19:41
Kirjoittaja Jusu
Onko kenelläkään muuten minkäänlaisia kytkentäkaavioita 1700iivarista?
Olisi saatavilla edullinen kombi-iivari ja ajattelin viskata siitä tekniikan tuohon nappikseen. Onkohan kukaan koskaan tehnyt vastaavaa mulkkausta? Pystyykö sitä dikipoksia tavallinen ihminen kytkemään mitenkään? On meinaan niin hyvätoiminen siinä yksilössä se ruiskuheebeli. Tietenkin sen voisi heittää menemään ja laittaa tilalle vaikka weberin...

Lähetetty: 22.3.2004 9:06
Kirjoittaja juhok
turo kirjoitti:siis mittari ei nouse ollenkaan yli 2000rpm? Meinaan yhellä tutulla on sellanen vika et välillä ei nouse yli 2000rpm ja jos sattuu pelaan nii kun kaasuttelee vapaalla mittari nousee myöhässä.
Voiskohan olla sama vika?
Kyllä kovin samanlaiselta vika kuullostaa. Jos tänään jaksaisi katsella mistä anturi löytyisi niin voisipa sitten Delta-Autolta lähteä kyselemään. Millaisia ovat muuten yleensä Delta-Autolla olleet kun varaosia on kyselty? Lyötyykö osia?
1.7 i
Lähetetty: 14.4.2004 13:11
Kirjoittaja karja
itselläni kierroslukumittari sekosi täysin
ja syyksi paljastui hapettuneen suorasytytys
puolan amp-liittimiä muistuttavat liittimet,
puolat irti ja crc auttoi.