Sivu 1/1
Veto puuttuu
Lähetetty: 15.3.2004 9:50
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ilmeni yhtäkkiä semmoinen vika tossa turbo projektissa että ei käy kaikilla. Aluksi oli pimeänä 1 ja 4 tuo nelonen lähti toimimaan tulpan vaihdolla 1 kanssa ei auta tulpan(kokeiltu monella tulpalla) vaihto lisäksi kokeiltu johto jakajan kansi. Tulppa antaa kipinän irrallaan mutta koneen käydessä 1 johto ei vaikuta käyntiin mitenkään vaikka on irti. Voisiko olla imusarjan tiiviste mikä vuotaa. Kaikki muut mahdollisuudet alkaa olla tutkittu mistä tuo voisi johtua, tekee ihan saman vaikka turbon ahtoputki on irti
Lähetetty: 15.3.2004 10:49
Kirjoittaja Turbiini
Oliskohan venttiili palanu tai mäntä sökö, joko kerkisit ajamaan paineilla?
veto puuttuu
Lähetetty: 15.3.2004 11:34
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ei pitäis olla venttiili eikä mäntä vika puristuspaineet normaalit ei roiski putkessa eikä kaasarissa, ahtopaineet alle 0.4 ajettu muutama kilometri(rauhallisesti), epäilen itse tuota imusarjan tiivistettä kun tuli löysättyä imusarjan pultit asennusvaiheessa. Kone käy muuten ihan normaalisti ei kuulu ylimääräisiä ääniä 1 johto ei vaan vaikuta käyntiin millään tavalla(tulppa kuiva ajon jälkeen) ajossa seokset menee laihalle voi tosin johtua tosta 1 toiminnasta että mittari sekoilee. Tarkastan ton tiivisteen jos vika ei korjaannu niin ei auta muu kuin ottaa kansi auki.
Vika
Lähetetty: 15.3.2004 11:56
Kirjoittaja Jankos
Kun kerran saat testattua ilman paineita, niin starttipilottia tiivisteen juureen ja jos hörähtää niin sieltähän se imee...
Mutta eihän se paineilla pitäis niin paljon vuotaa etteikö kävisi kaikilla?
Lähetetty: 15.3.2004 12:16
Kirjoittaja Turbiini
Niin munkin mielestä imusarjan tiivisteen vuotamisen huomaa ahtojen kanssa ainoastaan siitä että bensaa suihkuaa ympäri kone tilaa kun kaasu on pohjassa. Kokemusta on leimahtelikin hiukan pellin välistä, hyvä ettei palanu koko auto. Niin ja tulppia turbokoneesta menee tiheään jos seokset on vähän pielessä.
Lähetetty: 15.3.2004 13:00
Kirjoittaja Lada_VFTS
Meinasin et tuo imusarjantiiviste vuotaa niin paljon että imee 1 pytylle ilmaa välistä "alipaineella " kun tuo vika on ihan samapaineilla ja ilman paineita tuntuu että ei saa bensaa mutta vääntää kuitenkin kohtuu hyvin, ykköspytty ei polta ollenkaan käyntipysyy samanlaisena vaikka ottaa tulpan johdon irti kuulostaa lähinnä vw kuplalta.
Lähetetty: 15.3.2004 14:13
Kirjoittaja Turbiini
No jos se vuotaa niin se on hyvä kyllä testata starttipilotilla (tai muulla herkästi palavalla sprayllä) kuten Jankos neuvoi. Mutta kyllä sen silti pitäis kaikilla käydä silloin kun kaasua painaa.
Toisaalta tuo että ei kastele tulppaa viittais kyllä siihen että se tiiviste voisikin vuotaa, olisikohan se kierroksilla oleva tehottomuus sitten taas ihan oma vikaansa esim aivan liian laiha seos. Miten olet toteuttanut rikastuksen ahtopaineilla? omani käy aina on vaan mahdottoman isoilla suuttimilla joten seos on hyvä ainoastaan paineilla. Vaatii melkein tupla kokoiset pääsuuttimet että soppa riittää yli 0.6bar paineille.
Lähetetty: 15.3.2004 14:34
Kirjoittaja Lada_VFTS
Tällä hetkellä on opelin 1 kurkkuinen kaasari, jossa on suutin n2.5 että pitäis sen puoleen saada bensaa. Bensan paine on n 1bar
Lähetetty: 15.3.2004 14:51
Kirjoittaja NesteHukka
Ettei olis käynyt vanhanaikaisesti, ja asennuksessa käytetty paperituppoa imusarjassa, joka on sitten epähuomiossa jäänyt imusarjaan sopivasti...
Yhdellä tutulla oli käynyt noin, ja ihmetteli kun ei oikein käy.
Lähetetty: 15.3.2004 15:05
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ei siellä paperia ole ainakaan, oliskohan tehnyt lintupesän 1 kurkulle menevään putkeen kun oli tuo kaasari jonkun aikaa irti imusarjasta.
Tutkin asian illalla josko siihen löytyis joku järkevä selitys.
Vika löytyi
Lähetetty: 16.3.2004 0:07
Kirjoittaja Lada_VFTS
Ei ollut vika imusarjantiivisteessä!!. 1:sen pakoventtiili oli mutkalla ottanut mäntään kiinni. Pitkän mietinnän jälkeen tulin siihen tulokseen että venttiili otti mäntään kiinni kun vaihdoin autoon vakio nokan hiotun tilalle ja työntelin autoa vaihdesilmässä edestakaisin hiotun nokan välyksillä. Ei auta itku uusi venttiili on jo paikallaan ja samalla koneesta tiputetaan puristuksia 2mm alumiinivälilevyllä ja lisätiivisteellä kun tuo kansi on nyt irti