Sivu 1/1
Kytkin jumittaa sylinterin vaihdon jälkeen
Lähetetty: 5.5.2007 18:24
Kirjoittaja Jakke
Työsylinterin vaihdoin tuossa juuri äsken (vanha vuoti) ja nyt tämä uus on muuten hyvä mutta polkimessa tuntuu nyt pieni jumitus siinä heti alussa. Eli kun painaa poljinta niin pitää ensin päästä semmosen "tiukan" kohdan ohi ensin ennenkuin toimii normaalisti. Ylöspäin tullessa EI jumita. Ja jos en laita työsylinterin palautusjousta kiinni niin silloin ei myöskään jumita... Mikäs siinä voisi olla?
Kiitos etukäteen nopeista vastauksista, pitäisi kohta lähteä tien päälle mutta tämä jumitus häiritsee meikäläistä aika paljon. Pääsylinteriin ei siis koskettu ja ilmattu on (lorotin säiliöön lisää jarrunestettä joka oli eri merkkistä kuin vanha mutta kummatkin kuitenkin dot4)
Lähetetty: 5.5.2007 21:52
Kirjoittaja pappa- igor
musta tuntuu että kytkimessä ei ole mitään vakavaa, tänään tein omaani kans remonttia ja kun lähdin ajamaan niin kytkin tuntui pirun jäykältä, mutta pelas niin kun pitääkin

luulin että oli jostin syystä hukkunu kytkimestä nesteet kun laskin jarrunesteet pois, oli putki poikki

jos kytkin pelaa normaalisti ja nestettä on ja ilmaa EI niin uskoisin että ko. vaivasta ei ole muuta haittaa kuin pohjelihaksessa

onko sylinteri uus vai vain sinulle uus

Lähetetty: 5.5.2007 22:06
Kirjoittaja Jokari
Öö, en nyt tiedä puhummeko samasta asiasta, mut noin 15+ ajamani takavetoladan perusteella voin sanoa, että normaali ja toimiva Ladan kytkin on just niinkuin kuvailemasi. Eli ensin on jäykempi kohta jonka jälkeen liikkuu mattoon saakka herkemmin. Varsinkin ruiskuissa toi alun "kynnys" on tosi jäykkä.
Lähetetty: 5.5.2007 23:08
Kirjoittaja 'aatee'
mulla ainaki on perfekt jäykkä i like it

Lähetetty: 5.5.2007 23:52
Kirjoittaja Jakke
Jokari kirjoitti:Öö, en nyt tiedä puhummeko samasta asiasta, mut noin 15+ ajamani takavetoladan perusteella voin sanoa, että normaali ja toimiva Ladan kytkin on just niinkuin kuvailemasi. Eli ensin on jäykempi kohta jonka jälkeen liikkuu mattoon saakka herkemmin. Varsinkin ruiskuissa toi alun "kynnys" on tosi jäykkä.
Emme taida puhua samasta asiasta, kyllähän se on ensin jäykempi aivan niinkuin ennenkin mutta iiiiihan siinä heti painaessa sen jälkeen kun se millin tyhjäliike on painettu pois niin poljin jotenkin pysähtyy. Tulee siis kohta heti alussa joka tuntuu siltä että sylinteri(t) olisi liimautunut kiinni, ja joutuu painamaan vähän kovempaa että se "liima"/jämähtänyt kohta menee pois ja taas liikkuu hyvin. Eli vähän niinkuin vaikka poljin tai mikä tahansa on ruostunut kiinni ja sun pitää antaa ensin vähän enemmän voimaa siihen alkunykäykseen ennenkuin se pedaali/ruuvi liikkuu.
Tätä ilmiötä EI ollut vielä eilen kun ajelin vanhalla (vuotavalla) työsylinterillä. Tänään siis pistin motonetistä ostamani sylinterin kiinni ja kun palautinjousi on paikallaan niin se sitten jumittaa jokaisella painalluksella.
Ehdin jo tuumailla sitäkin vaihtoehtoa että se uusi sylinteri olisi jotenkin sökö mutta outoa että toimii jumittamatta ilman sitä palautinjousta?? Ehkä olisi vain pitänyt hankkia sylinterin tiivistesarja motonetistä eikä kokonaan uutta...
Lähetetty: 6.5.2007 20:26
Kirjoittaja jta
Mä aloin nyt muisteleen että mullakin alko tekeen tuota kun vaihdoin sylinterin. Vaihdoin kyllä molemmat sylinterit ja letkun ja putkenkin kyllä. Mutta se on hävinny käytön aikana pois. Liekkö jotain että ei vielä oo uudet osat olestunu täysin. Tiedä häntä sitten.