Sivu 1/1
1700i
Lähetetty: 9.3.2004 12:11
Kirjoittaja juhok
Kävimpä tuossa tarjoamassa larssia leimalle, mutta katsastus aseman setä sanoi että kone käy rikkaalla... Häkäarvo kuulemma noin 20 kertainen kuin mitä saisi olla. Myös "lanta anturin" arvo oli 0.7. Onko tässä suihkumallissa olemassa joku "ilmaruuvi" mistä seosta saisi laihemmalle?? Myös engine check syttyy kun autolla on ajettu noin puolisen tuntia

Ilmoittaako se sitten vain että seos on rikkaalla vai liekkö joku haistelia kärähtänyt??
Kiitos vastauksista jo etukäteen
Lähetetty: 9.3.2004 12:27
Kirjoittaja Jankos
Eipä ole ruuveja...
Tarkasta se vikakoodi näillä ohjeilla:
http://www.ladakerho.net/docs/info/muut ... it.htm#004
Veikkaan että antaa lambda-anturi viallinen.
Mutta voi johtua myös MAP-anturin rikkinäisestä letkusta. Anturi on siinä kuskin kohdalla konehuoneessa rintapellissä, siihen tulee kumiletku imusarjalta ja sähköjohdot. Tarkasta että se letku on ehjä.
Myös muut konehuoneen pienet kumiletkut kannattaa tarkastaa ettei ole haljenneet. Tarkasta samalla että esim imusarjan kaikki mutterit ja pultit on paikallaan ja kiinni.
Lähetetty: 9.3.2004 18:15
Kirjoittaja Turbiini
Kuulostaa vahvasti lambda vialta, tosin voi tuo map tehdä saman mutta silloinkin luultavasti lambda saisi korjattua seokset.
Lähetetty: 9.3.2004 21:31
Kirjoittaja Lada110
omassa oli ainakin aikoinaan LAMDA sökö ja deltalla väittivät että tarvike lamdaa ei voi asentaa mutta sain täältä ohjeet ja asensin ja hyvin toimi!!!
Lähetetty: 10.3.2004 8:14
Kirjoittaja juhok
Suuret kiitokset! Katselin tuossa laatokan konepellin alle ja huomasin että joskus joku oli asentanut tarvike lambdan, mutta asennus ei ollutkaan oikein onnistunut kun johdot olivat väärin.. Nyt auto pyörii paremmin ja "puutuminen" hävisi myös. Jospa tänään uudestaan konttorille =)