Sivu 1/1
TECHNO-WELD
Lähetetty: 31.3.2007 21:17
Kirjoittaja ihkulainen
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
TECHNO-WELD on moderni alumiinin sulahitsausmenetelmä, jossa ei tarvita kalliita laitteita tai hyvää hitsaustaitoa
onko kellään kokemuksia kyseisestä juotos/hitsausmenetelmästä.
Vois olla kiva esim. kannen korjaukseen, imusarjan tekoon, syylärin paikkaukseen, kierteiden korjaamiseen. ym...
käykää kurkkaa noi sivut. sieltä saa lisäinfoo.
Lähetetty: 31.3.2007 22:12
Kirjoittaja ,_,/ukka
Tuskin yhtä helppoa ja yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Millä vehkeellä saa kotioloissa lämmitettyä esim auton kannen tai lohkon 380asteeseen? Varsinkin niin, ettei muuta muotoaan. Tuon vaatima puhtauskin on varmasti eri luokkaa TIG:n verrattuna? Riittoisuus? ja hintaakin on.
Mutta eipä sillä, jossakin kohden voi olla korvaamaton apu.
,_,/ukka
Lähetetty: 1.4.2007 7:59
Kirjoittaja Warreossi
Eipä tuo sarja ollut kovin kallis,kannataisihan tuota kokeilla.Peltikorjauksissa tullaan käyttämään tulevaisuudessa Mig-juottamista.
http://www.ohutlevy.com/images/mig.pdf
Lähetetty: 1.4.2007 9:47
Kirjoittaja jimi
Tämä on ihan nykypäivää monien merkkien kolarikorjausten kohdalla.
Eli kun vakuutusyhtiö myy kolariautoa ja ilmoituksessa on maininta uutta koritekniikkaa niin usein se tarkoittaa juuri Mig-juottamista.
Tiedän ainakin yhden -06 Opelin, josta tuli h*****in kallis peltoauto, kun korjaaja veti kaikki uudet peltiosat kiinni perinteiseen tyyliin hitsaamalla ja "runko"-aisatkin oli katkottu täysin tehtaan ohjeen vastaisesti.
-Jimi-
Lähetetty: 1.4.2007 15:24
Kirjoittaja Warreossi
Kyllä ainakin Opelin,Peugeutin sekä VW:n tuotteiden osalta.Mutta muihinkin merkkeihin pätevä tapa "hitsata",sillä kyse on nimenomaan juottamisesta.
Lisäaine on kalliimpaa kuin tavallinen lanka mutta edut ovat moninkertaiset ja ohutlevy-hommiin käy ihan tavallinen Mig-hitsauslaite.Suuremmilla tehoilla hitsatessa laitteesta pitää löytymän kattavammat säätömahdollisuudet.