Sivu 1/2
Axtec jumalan lepyttämisestä
Lähetetty: 23.3.2007 21:00
Kirjoittaja Jakke
Meikäläisen 2105:ssa on jotain pientä häikkää (ei mikään ihme, axtec kun on

) joka tuntuu vain korostuvan ajan myötä. Olen käyttänyt hakua ja lukenut kaikista mahdollisista ongelmista kyseisen kaasuttimen kanssa mutta haluaisinkin tietää jos joku näihin vehkeisiin enemmänkin perehtynyt tampereen/turun seudulta voisi avittaa huollossa (tai neuvoa hyvän ja asiantuntevan korjaamon joka ei rasita lompakkoa liikaa).
Mutta anyway, tässä on pieni yhteenveto ongelmista jos joku osaa suoralta kädeltä sanoa mistä vikaa kannattaa etsiä:
-jatkuvaa pientä nykimistä pintakaasulla ajettaessa mutta kiihtyy kyllä todella hyvin talla pohjassa ja silloin ei myöskään nyi
-kun lämpimällä moottorilla lähdetään liikkeelle auto nykii voimakkaasti noin puolen minuutin ajan ykköstä isommilla vaihteilla, tähän nykimiseen kierrosluvulla ei tunnu olevan vaikutusta
en tiedä jos tällä on asian kanssa tekemistä, mutta:
- tyhjäkäynti vaivalloista jopa lämpimällä koneella (jolloin kierrokset noin 900rpm), auto tärisee kun moottori heiluu niin paljon
Uusilla tulpilla ja johdoilla ei mitään vaikutusta, sytytys säädetty kohdilleen, uusi bensa&ilmafiltteri.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa, eihän tolla kohta enää uskalla ajaa jos viat vielä pahenee.
Lähetetty: 24.3.2007 18:30
Kirjoittaja Patu925
Helppo homma. Hanki:
-weber kaasutin
-venttiilikoppa vm89 tai vanhempi
-kaasuvivut ja ryyppyvaijeri
Toimi seuraavasti:
-irroita kaasutin ja heitä se lattialle
-irroita muut ylimääräiset letkut ym. pytyt ja tulppaa tankkiin menevät ylimääräiset putket
-irroita venttiilikoppa ja nakkaa se muitten romujen joukkoon.
-asenna se vanhempi venttiilikoppa
-asenna weberi ja ryyppyvaijeri ym. letkut ja sähkö tyhjäkäyntiventtiilille.
-ja eiku radalle...
Pienellä säädöllä menee myös katsastuksesta läpi mutta optimaalinen toimivuus on aavistuksen rikkaammalla seoksella.
Lähetetty: 24.3.2007 18:51
Kirjoittaja Jokari
Meneehän se katsastuksesta Weberin kanssa ehkä tyhjäkäynnillä kun ruuvaa ruuvit melkein kiinni, mutta kierroksilla tuskin sinnepäinkään.
Kannattaa sitä weberiä harkita ehkä vasta katsastuksen jälkeen

Lähetetty: 24.3.2007 18:58
Kirjoittaja Patu925
Jokari kirjoitti:Meneehän se katsastuksesta Weberin kanssa ehkä tyhjäkäynnillä kun ruuvaa ruuvit melkein kiinni, mutta kierroksilla tuskin sinnepäinkään.
Kannattaa sitä weberiä harkita ehkä vasta katsastuksen jälkeen

Arvaappa uudelleen... En minä huvikseni näitä kirjoittele... sopivan laihalle säädettynä menee heittämällä päästöistä läpi myös kierroksilla. 3 viikkoa sitten KÄYTÄNNÖSSÄ tehty ja testattu juttu.

Lähetetty: 24.3.2007 19:48
Kirjoittaja Jokari
Patu925 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Meneehän se katsastuksesta Weberin kanssa ehkä tyhjäkäynnillä kun ruuvaa ruuvit melkein kiinni, mutta kierroksilla tuskin sinnepäinkään.
Kannattaa sitä weberiä harkita ehkä vasta katsastuksen jälkeen

Arvaappa uudelleen... En minä huvikseni näitä kirjoittele... sopivan laihalle säädettynä menee heittämällä päästöistä läpi myös kierroksilla. 3 viikkoa sitten KÄYTÄNNÖSSÄ tehty ja testattu juttu.

Jahas, vai niin. Onhan se sitten uskottava että silläkin onnistuu
Mut mites katsastusmies suhtautuu jos se tajuaa että siellä ei ole letkut eikä mitkään kiinni?
Lähetetty: 24.3.2007 20:33
Kirjoittaja 'aatee'
ei se tajua

Lähetetty: 24.3.2007 21:13
Kirjoittaja Patu925
Jokari kirjoitti:
Mut mites katsastusmies suhtautuu jos se tajuaa että siellä ei ole letkut eikä mitkään kiinni?
Käsittääkseni ei mitään huomauttamista kun lain kirjain täyttyy pakokaasutestin osalta. Ja harvemmin katsastusukot ovat tien reunassa pakohajuletkut kourassa

Lähetetty: 24.3.2007 21:16
Kirjoittaja ladamaster
Jokari kirjoitti:Patu925 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Meneehän se katsastuksesta Weberin kanssa ehkä tyhjäkäynnillä kun ruuvaa ruuvit melkein kiinni, mutta kierroksilla tuskin sinnepäinkään.
Kannattaa sitä weberiä harkita ehkä vasta katsastuksen jälkeen

Arvaappa uudelleen... En minä huvikseni näitä kirjoittele... sopivan laihalle säädettynä menee heittämällä päästöistä läpi myös kierroksilla. 3 viikkoa sitten KÄYTÄNNÖSSÄ tehty ja testattu juttu.

Jahas, vai niin. Onhan se sitten uskottava että silläkin onnistuu
Mut mites katsastusmies suhtautuu jos se tajuaa että siellä ei ole letkut eikä mitkään kiinni?
Voipi olla, että jos totuus valkenee, tulee hylky. Auto on tyyppihyväksytty niillä letkuilla ja vermeillä.
Lähetetty: 25.3.2007 4:46
Kirjoittaja jobtvojemadj
Ootko tsekannu solenoidien amppeeriarvot? Ittellä oli aikoinaan sama onkelma, tosin silloin palo check-engine valo, ja laatokka ei varsinaisesti toiminu kun lattiakaasulla. Anyway kandee ehkä tsekata noi arvot, se on kait aika yleinen vika tossa apteekissa... Ittellä ei antanu mitn lukemaa, joten vika löytyi helposti.
Lähetetty: 25.3.2007 8:17
Kirjoittaja pappa-ladailija
neuvokaas tyhmää: mitä venttiilikopan vaihto vanhempaan vaikuttaa?

toi weeberi homma vois olla aika kova sana, laittas ton axtex kaasarin vaan katsastukseen..
Lähetetty: 25.3.2007 10:58
Kirjoittaja Patu925
[quote="pappa-ladailija"][/quote]
Vanha koppa sen takia kun asteekin kaasuvivustot on erilaisia verrattuna vanhaan. Vanhassa venakopassa on hitsattu nivel joka puuttuu asteekkimallista. ja semmoiset 2 pientä niveltä myös pitää ottaa vanhasta Ladasta.
Lähetetty: 25.3.2007 11:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
tarkka katsastusmies huomaa että US83 normin vaatima polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmä puuttuu tai ei ole toiminnassa ja leima jää tulematta
Lähetetty: 4.5.2007 21:34
Kirjoittaja jason666
tähän aiheeseen melkein liittyen. mikä hitsi se musta ruuvattava tappi on siinä apteekin kyljessä? siinä on toinenki, mut se lähtee auki, ja siellä on joku ruuvi sisällä. mitä ne on ja mihin ne vaikuttaa? pitäs tyhjäkäyntiä saada säädetyä.
Lähetetty: 5.5.2007 10:43
Kirjoittaja RTJN65
jason666 kirjoitti:tähän aiheeseen melkein liittyen. mikä peppu se musta ruuvattava tappi on siinä apteekin kyljessä? siinä on toinenki, mut se lähtee auki, ja siellä on joku ruuvi sisällä. mitä ne on ja mihin ne vaikuttaa? pitäs tyhjäkäyntiä saada säädetyä.
ylempi musta on kylmä tyhjäkäynnin ilmasäätö (älä koske)
Alempi on tyhjäkäynnin säätö (jos ei vaikuta, korjaa kaasari)
JAKKE: Kaasarin bensapinta voipi olla liian korkea, Samoin solenoidi venut voi olla jumissa. Usein kysytyt kysymket antaa jo vastauksen.
Lähetetty: 5.5.2007 19:00
Kirjoittaja jason666
alempi ei tee mitään, ja ylempään en oo koskenu, kun ei ollu mitää tietoo mihin se vaikuttaa.
sitä alempaa kun kääntää tarpeeks sisään ni se tyhjäkäynti pysyy, mut kaasu menee oudoks, kierrokset ja vääntö loppuu.
mitä sille pitäs tehä? jos sen purkais ja kattelis....