110 ei saanut leimaa, OBD vika

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mkeskinen

110 ei saanut leimaa, OBD vika

Viesti Kirjoittaja mkeskinen »

Elikkä vm 2001 farmari 110 enkä saanut katsastuksessa leimaa koska katsastusaseman mittari ei saanut luettua autoni obd tietoja.

Itse en edes tarkasti tiedä mikä obd juttu on mutta Delta-auton huollossa ihmettelivät että miten ei voi toimia koska saivat ladan valmistamalla mittarilla kaikki tiedot luettua ihan ok.

Ongelma on myös siinä että katsastus asema ei tyydy muihin lukutuloksiin kuin omalla mittarillaan luettuihin, joten ongelmaan pitäisi nyt kuukauden sisällä saada joku ratkaisu.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

ota deltalta lausunto että obd-liitin on kunnossa eikä vikamuistissa ole tapahtumia
lapun kanssa katsastusasemalle
suorittavat pakokaasumittauksen ja asian pitäisi olla kunnossa
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tästä on ennenkin ollu puhetta että obd mittauksissa voi olla häikkää. Mikkelissä eräällä asemalla kun olen satakymppejä käyttänyt leimalla niin yksi kymmenestä on mennyt huomautuksitta läpi. Yleensä vika on sellainen että sitä ei oikeasti ole!

Ei muuta kuin sanomaan asemalle että ajat ilman leimaa jos eivät saa mittausta tehtyä! Toinen vaihtoehto on käyttää esim jossain firmassa jossa on testeri, ottaa sillä papru ja viedä konttorille. Eivät voi vaatia että obd tai päästömittaus tehtäis konttorilla!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

larssi21074 kirjoitti:Tästä on ennenkin ollu puhetta että obd mittauksissa voi olla häikkää. Mikkelissä eräällä asemalla kun olen satakymppejä käyttänyt leimalla niin yksi kymmenestä on mennyt huomautuksitta läpi. Yleensä vika on sellainen että sitä ei oikeasti ole!

Ei muuta kuin sanomaan asemalle että ajat ilman leimaa jos eivät saa mittausta tehtyä! Toinen vaihtoehto on käyttää esim jossain firmassa jossa on testeri, ottaa sillä papru ja viedä konttorille. Eivät voi vaatia että obd tai päästömittaus tehtäis konttorilla!
oon firman autoihin tehnyt testit firman omalla obd-testerillä ja aina on kelvannut konttorilla :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
jimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jimi »

Kyseessä on tapahtunut "suuri" virhe, jos ymmärin oikein tapahtumien kulun niin kyllä otteeseen olisi pitänyt leima pamahtaa.

Ja tässä ohjeet pakokaasumittauksen suorittamiseksi LINKKI, siinä sivun neljä ylareunassa kerrotaan yhteysongelmista.

Ja jos yhteyttä ei voi muodostaa, niin silloin pitää antaa asiakkaalle ohje miten toimitaan LINKKI

Eli kyseisessä tapauksessa voi olla ettei konttorin mittari ole LADA-yhteensopiva.

Esimerkiksi tietyn merkkisillä mittareilla ei saa yhteyttä 1400cc klooni-Volkkariin (siis Skoda, Seat jne) ja tietyn vuosimallin Subaruihin.

-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Soulman

Re: 110 ei saanut leimaa, OBD vika

Viesti Kirjoittaja Soulman »

Tämmönen juttu kävi mielessä...
Mulla on Lada 110 farmari (111 STW) ja käyttöönotettu 20.04.2001
Siinä on ns.häntälupa. Rekisteriotteessa seuraava teksti: Erik.ehdot:Vähäpäästöinen ajoneuvo on rekisteröity päätöksellä:
2979/203/2000 AKE:n päätös, jonka perusteella ajoneuvon päästöt hyväksytään 31.12.2000 voimassa olleiden vaatimusten mukaisina.
Suomeksi tarkoittaa: Mun Ladasta ei edes mitata OBD:ta katsastuksen yhteydessä !!
lada 1200s

Re: 110 ei saanut leimaa, OBD vika

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Tyhjäkäynnillähän tuossa neuvotaan lambda mittaamaan
lisäksi jos ei yhteyttä saa...
Vastaa Viestiin