Sivu 1/1
kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl
Lähetetty: 21.3.2007 16:08
Kirjoittaja benhur
ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..????

Lähetetty: 21.3.2007 19:43
Kirjoittaja ladoilla radalle
ootkos kattonu et tulee virta puolalle/jakajalle??

Lähetetty: 22.3.2007 12:21
Kirjoittaja benhur
tulee puolalle...mut jakajasta eteen päin ei...
Re: kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl
Lähetetty: 23.3.2007 13:13
Kirjoittaja cassu
benhur kirjoitti:ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..????

"VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ" viittaa kärjettömään sytytykseen, jos tarkoitat sytytyksen ohjainyksikköä.
Tarkista johtojen liitokset sekä ohjainyksikön, että virranjakajan puolelta. Kyseisen johtonipun liittimissä on sitä vikaa, että abikot pakenevat liittimen sisällä sen verran taaksepäin ettei kunnon kontaktia synny.
Tässä havainnollistava kuva jakajan puoleisesta liittimestä.
Kerrot, että puola on vaihdettu. Minulle on opetettu, että kärjettömän ja kärjellisen sytytysjärjestelmän puolissa on eroja. Kärjellisen puolaa ei pidä käyttää kärjettömässä. Rikkoo kuulemma jotain elektroniikkaa... Eli onhan sinulla varmasti oikea puola?
Perinteisesti jos omissa tai teamimme autoissa on ollut kärjettömässä kipinä hukassa, on vian aiheuttaja ollut lähes poikkeuksetta liittimessä paennut abiko. Pientä hienosäätöä kun on suoritettu abikoille niin taas on pelannut kuin enkeli...
Lähetetty: 23.3.2007 15:46
Kirjoittaja Jokari
Kärjettömän sytkän puolan ensiökäämin resistanssi on hyvin pieni, luokkaa 1 ohmi. Kärjellisessä siinä 4 ohmin paikkeilla.
Enemmän ongelmia kyllä tulee jos kärjettömän puolan laittaa kärjelliseen. Saattaa puola vähän lämmähtää. Kärjellisen puola kärjettömässä tuskin rikkoo mitään, ainoa vaan että kipinä jää hieman heikommaksi
Tosiaan noi liittimet kannattaa tsekata huolella, ne voivat löystyä ja jos joskus liittimet on jääneet huulille, niin kyllä sieltä joku irtoaa ajanmyötä.
Lähetetty: 25.3.2007 21:50
Kirjoittaja benhur
ok..kunhan pääsen auton luo niin katson kaikki liittimet..
Lähetetty: 26.3.2007 14:32
Kirjoittaja benhur
leida liikkuu jälleen...puolan johdot olivat ekalla korjaamolla kytkeneet päin hitsi ja puola paskana...maa johto plussassa..ei näin..

Lähetetty: 26.3.2007 14:34
Kirjoittaja benhur
pitää viel sielt penkin alta vaihtaa se boksi kun meinaa jälkikäyntiä käydä aika rankasti ja moottorin merkkivalo palaa...