Sivu 1/2
Lähetetty: 20.3.2007 22:41
Kirjoittaja Jokari
Kyllä tulee torstaina vaihdettua. Ei ole tarvetta lähteä aamuisin mihinkään ja harvemminkin illallakin, joten turhaa jauhaa nastoilla.
Nytkin tosin 1,7 astetta pakkasta, mutta ei liukkaalta tuntunut missään.
Lähetetty: 20.3.2007 23:03
Kirjoittaja Jaakkima
Eipä ole hirveä kiire vaihtaa kun kitkolla ajelee.
Tällä hetkellä ei kyllä täällä pakkasesta huolimatta ole liukasta, kun päivällä paistanut auronko on kuivattanut tiet.
Lähetetty: 21.3.2007 11:05
Kirjoittaja Samara87/88
itellä tulee olemaan nastat alla niin kauan kuin tarve vaatii. Tullu urheiltua kesärenkailla tänä talvena tarpeeks, kuitenkin joskus tulee ajeltua illalla/aamulla, ja jos tulee äkkilähtö jonnekkin niin ei jää renkaista kantamaan...
Eilenkin oli nätti keli, vaan sitten satoi jtn räntäpaskaa, tiet kostui ja kotia päin tullessa tuli ajeltua aika reilusti, tuntui että vähän liukas on tie.
Noh pihalla meinas lentää persiilleen heti ekaks, oli koko piha mustassa jäässä

Taas kerran tyytyväinen että alla nastat eikä kitkat tai jo kesäkumit...
Lähetetty: 21.3.2007 11:07
Kirjoittaja markku
Aina vasta vapuksi olen vaihtanut kummit varmuuden vuoksi .
Lähetetty: 21.3.2007 12:46
Kirjoittaja Qulle
Jollei tulevana viikonloppuna ni sitten seuraavana ajatelin vaihtaa käyttikseen kesäläskit alle.
Ladaan ei oo mikkään kiire, kun nuo alla olevat on jo siinä kunnossa, että ei ensi talvella niillä ajella... vois vaikka nyppiä nastat pois ja kaahata tämän kesän niillä.
Ei ole vielä kesärenkaiden aika
Lähetetty: 23.3.2007 18:51
Kirjoittaja pelti kiinni
Stuttgartin lentokenttä eilen :
kuvan lähde-artikkeli
160 auto-onnettomuutta ( 1 hengiltä ) , junat yms. sekaisin ,
teitä suljettuina poliisin toimesta ,
tulee niitä takatalvia muuallakin ,
Huonot talvirenkaat kesäkäytössä , tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa.
terv. pe_ki
( , jolla baijerilaisessa Nokian uudet NRHi't alla sitten 26.02. , kelien mukaan ajot kun vars. tarvetta ajoille on kovin vähän )
Lähetetty: 23.3.2007 19:14
Kirjoittaja pappa- igor
kun on: piha liukas, voi pulu kaatua

Lähetetty: 24.3.2007 0:10
Kirjoittaja dJONY
No tänä talvena ei olisi tavinut talvirenkaita ollenkaan... Ja kesäkumit vaihan eti vaan kun jaksan... viimestään viikonpäästä viikonloppuna...
Kun on melkein uudet kesäkummit, niiin kyllä nillä pinessä lumessa pärjää... Kun vaan sopeuttaa nopeuden keliin taitojeni mukaan...

Lähetetty: 26.3.2007 10:34
Kirjoittaja Qulle
Nyt o käyttiksessä kesäläskit alla

Lähetetty: 26.3.2007 15:46
Kirjoittaja ladoilla radalle
kesäkumit tuli joo laitettua alle ku 1 talvirengas paukahti puhki ja toine oli jo silestone.. poliisi huomautti sekarengastuksesta ja renkaiden huonosta kunnosta joten laitettiin jo viimeviikolloppuna....
Lähetetty: 26.3.2007 18:29
Kirjoittaja Jokari
185 pizzaleikkurit on pyörinyt alla jo muutamia päiviä

Lähetetty: 26.3.2007 21:08
Kirjoittaja Lada-HVM
Eilen tuli toiseen autoon kesäkumit alle leivottua. Eukon autossa on vielä
kaiken epätodennäköisyyden varalta nastatortut - perhesopua ylläpitävää liennytystä, nähkääs. Eiköhän ne pitäne ensi viikolla siihenkin kesänakit alle pujottaa.
Säälittää nastakumien puolesta kun kelejä katsoo, ja syksypuolesta oli ihan sama homma. Mahtaa olla sulilla teillä ajetut Good Yearit säälittävää katsottavaa kun ne "talven" ajettuina alta pois kaivaa.

Lähetetty: 26.3.2007 21:23
Kirjoittaja noose01
Nappiksessa on ollut kesärenkaat viime kesästä lähtien, käyttikseen on olemassa 155 katkaisulaikat mutta odottelen luultavasti että saan jotain minkä päälle laittaa uudet nokian H:t.
Lähetetty: 28.3.2007 19:51
Kirjoittaja ff8728
Vaihdoin Ladaan (1700) kesärenkaat, 185/70, tai jotain. Onpa raskas kääntää, jännetupet tulehtuu vähintäänkin.
Lähetetty: 28.3.2007 20:12
Kirjoittaja Jokari
Ei voi suoraan sanoa että leveä rengas tietää automaattisesti raskaampaa ohjausta. Rengaan rungolla sekä kulutuspinnan kovuudella on valtava merkitys herkkyyteen. Bridgestonen tuoreet nastat (175/70) olivat erittäin kevyet pyöritellä. Nyt on alla 185/70 Kumhon kesärenkaat ja ohjaus on jähmeä kuin mikä. Vastaavasti kehnot 165/80-renkaat olivat vielä rankemmat käännellä kuin noi 185:set.
Siinä oli hieman haastetta kun joutui ajelemaan pätkän matkaa alipaineisilla (n.1,2 bar) 195/55-rinkuloilla. Kaarteissa jos olis ratista löysännyt otteen, niin ranteet olisivat menneet sijoiltaan. Sitä ei pidätellyt mikään. 2,5 bar joka nurkkaan ja yhtä kevyet olivat kuin mitkä tahansa pizzaleikkurit
