Olisiko kellään vinkkejä tai ohjeita pohjien tekemiseen, jos ne tekisi itse?
Pinta hiomalla pois ja maali päälle vai hionta pohjamaali ja sitten lopullinen väri ??? Ajattelin tehdä itse pohjat ja maalauttaa sitten kaverilla.
Mitä pohjamaalia suosittelette?
Maalaus vinkkejä?
Maalaus vinkkejä?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
niinkuin sanottiin niin ei muuta kuin hionta ja väri niskaan, toki ruostekohdat kannattaa tehä huolella....ja jos väriä vaihdat niin hionta ja pohjaväri pintaan. ja eihän sitten maalata millään tärpätti ohenteisella, kestää kesän ja hirveä homma saada pois. akryyli maali peittää paremmin ja kestää paremmin niin ja pinnastakin saat nätimmän
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Jos vanha pinta on tosiaan hyvä, eikä pohjamaalia vedetä väliin, ei kannata vetää naarmuille paperilla vaan ns. karhunkielellä, joka mattaa pinnan, muttei tee niin syviä naarmuja, että paistaisivat uuden maalin alta.
Sillä on myös helpompi hioa pahoja nurkkia ja muita paikkoja, mihin ei paperi oikein taivu.
Mahdollisten pakkelikohtien päälle vedettyyn pohjamaaliin hionta ennen pintamaalia korkeintaan n.400sella.
Ja muistettavahan on, että maalilla ei peitetä pohjien virheitä, vaan korostetaan.
Sillä on myös helpompi hioa pahoja nurkkia ja muita paikkoja, mihin ei paperi oikein taivu.
Mahdollisten pakkelikohtien päälle vedettyyn pohjamaaliin hionta ennen pintamaalia korkeintaan n.400sella.
Ja muistettavahan on, että maalilla ei peitetä pohjien virheitä, vaan korostetaan.

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
karhunkieli on kätevä vaikeisiin paikkoihin, mutta melkeimpä helpoimmalla ja nopeiten saa terveen maalin päällemaalattavaan kuntoon 600:lla vesihiekkapaperilla. Nurkkien kanssa kannattaa ainakin olla tarkkana ja hioa kunnolla, muuten alkaa uusi maali helposti lohkeilemaan.
Kitatut kohdat kannattaa ajaa kitin määrästä riippuen P120-150, P240, P400 ja maalista riippuen ehkä jopa jollain 600:lla paperilla..
Ja ehdottomasti auton pesu ennen naarmuttamista, lian ja rasvan poisto on huomattavasti helpomppaa sileältä pinnalta, kuin taas naarmujen pohjalta.
Suosittelen kuitenkin tutustumaan touhuun hieman lähemmin ennen kuin aloittaa puuhastelemaan.. töyssyjen/kuoppien löytäminen ja kittaaminen ei ihan kylmiltään kovinkaan helposti heti onnistu
Mutta jos kuitenkin intoa riittää, niin älä unohda runsasta valaistusta ja aikaa kannattaa varata
Kitatut kohdat kannattaa ajaa kitin määrästä riippuen P120-150, P240, P400 ja maalista riippuen ehkä jopa jollain 600:lla paperilla..
Ja ehdottomasti auton pesu ennen naarmuttamista, lian ja rasvan poisto on huomattavasti helpomppaa sileältä pinnalta, kuin taas naarmujen pohjalta.
Suosittelen kuitenkin tutustumaan touhuun hieman lähemmin ennen kuin aloittaa puuhastelemaan.. töyssyjen/kuoppien löytäminen ja kittaaminen ei ihan kylmiltään kovinkaan helposti heti onnistu

Mutta jos kuitenkin intoa riittää, niin älä unohda runsasta valaistusta ja aikaa kannattaa varata
