Maalaus vinkkejä?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Maalaus vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Olisiko kellään vinkkejä tai ohjeita pohjien tekemiseen, jos ne tekisi itse?
Pinta hiomalla pois ja maali päälle vai hionta pohjamaali ja sitten lopullinen väri ??? Ajattelin tehdä itse pohjat ja maalauttaa sitten kaverilla.
Mitä pohjamaalia suosittelette?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Bogdan

Viesti Kirjoittaja Bogdan »

Jos vanha maali ok niin maalaile vaan sen päälle, ei tarvi mitään pohjamaaleja ellei uuden maalin sävy sitä vaadi. Hiot vaan kaikki pienimmätkin kolot ja kolkat. Hiomattomassa pinnassa maali ei tuu kunnolla pysymään.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

niinkuin sanottiin niin ei muuta kuin hionta ja väri niskaan, toki ruostekohdat kannattaa tehä huolella....ja jos väriä vaihdat niin hionta ja pohjaväri pintaan. ja eihän sitten maalata millään tärpätti ohenteisella, kestää kesän ja hirveä homma saada pois. akryyli maali peittää paremmin ja kestää paremmin niin ja pinnastakin saat nätimmän
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Joo kiitti tästä olikin jo apua!
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jos vanha pinta on tosiaan hyvä, eikä pohjamaalia vedetä väliin, ei kannata vetää naarmuille paperilla vaan ns. karhunkielellä, joka mattaa pinnan, muttei tee niin syviä naarmuja, että paistaisivat uuden maalin alta.
Sillä on myös helpompi hioa pahoja nurkkia ja muita paikkoja, mihin ei paperi oikein taivu.
Mahdollisten pakkelikohtien päälle vedettyyn pohjamaaliin hionta ennen pintamaalia korkeintaan n.400sella.

Ja muistettavahan on, että maalilla ei peitetä pohjien virheitä, vaan korostetaan. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
peke99

Viesti Kirjoittaja peke99 »

karhunkieli on kätevä vaikeisiin paikkoihin, mutta melkeimpä helpoimmalla ja nopeiten saa terveen maalin päällemaalattavaan kuntoon 600:lla vesihiekkapaperilla. Nurkkien kanssa kannattaa ainakin olla tarkkana ja hioa kunnolla, muuten alkaa uusi maali helposti lohkeilemaan.

Kitatut kohdat kannattaa ajaa kitin määrästä riippuen P120-150, P240, P400 ja maalista riippuen ehkä jopa jollain 600:lla paperilla..

Ja ehdottomasti auton pesu ennen naarmuttamista, lian ja rasvan poisto on huomattavasti helpomppaa sileältä pinnalta, kuin taas naarmujen pohjalta.

Suosittelen kuitenkin tutustumaan touhuun hieman lähemmin ennen kuin aloittaa puuhastelemaan.. töyssyjen/kuoppien löytäminen ja kittaaminen ei ihan kylmiltään kovinkaan helposti heti onnistu :)

Mutta jos kuitenkin intoa riittää, niin älä unohda runsasta valaistusta ja aikaa kannattaa varata :)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kuva

Alkaa itte maalattu lada olla valmistumassa :twisted:

Auto on tosiaan maalattu itse semmosilla ns ammatti vehkeilla normaalissa 2auton tallissa, osa kerrallaan. kestihan nuissa maalailuissa parisen kuukautta viime talven aikana, mutta kait sita nyt saa olla tyytyvainen :roll:
Vastaa Viestiin