Sivu 1/1
Happea pakokaasussa vitusti
Lähetetty: 16.3.2007 23:33
Kirjoittaja NesteHukka
1600 niva ja 272 asteinen nokka kympin nostolla. Sitten ei niin perkeleelläkään mee päästömittaukset edes sille alueelle että voitaisiin yrittää saada jotain järkevää tulosta sinne. Happea on aina joku 12 prosenttia.
Sikäli huolestuttaa että kun hitsasin sitä putkea jo rajumman kautta, ja edelleenkin on se 12 prossaa happea, niin että voiko se johtua jostain muusta kuin että pakoputki vuotaa? Otan tässä sen helvetin putken sieltä pois ja hitsaan sen niin että koko auto sulaa. jos ei sitten mee päästöistä läpi niin myyn koko auton.
Lähetetty: 16.3.2007 23:40
Kirjoittaja Mara
Jos putki vuotaa sen yleensä kuulee ja silti saattaa mennä jäännöshapen puolesta läpi, eli imuvuoto tulis ekana mieleen.
Vuotaako jakajan kello tai jarrutehostin?
Alipaineletkut oikeesti ehjiä?
Kaasutin kiinni imusarjassa, siis kunnolla ja tiivisteen kunto?
Imusarjan tiiviste?
Starttipilottia, puhistusspraytä tai CRC:tä suihkimalla imuvuoto on helppo paikallistaa.
Näillä alkuun.

Lähetetty: 17.3.2007 0:03
Kirjoittaja RTJN65
Mulla oli kerran samantyyppinen ongelma. Yksi tulppa oli löysällä ja happea liikaa. Auttoi kun kiristi tulpan.
Lähetetty: 17.3.2007 8:10
Kirjoittaja pappa- igor
kannattaa koittaa ilman pakokaasu imuria, voipi auttaa

Lähetetty: 17.3.2007 12:48
Kirjoittaja NesteHukka
Colortune tulpalla on kaikki pytyt katottu että seos pitäis olla oikea.
Lähetetty: 17.3.2007 15:25
Kirjoittaja Turbiini
Mitenkäs muut arvot? virinokalla tuppaa kulkeutumaan putkeen happea ja bensaa, joskus rikkaalla seoksella saa monesti hapen pienenemään mutta hc ja co siten pomppaa. hc taas tippuu sytkää myöhäistämällä. Myös pakoputkea kuristamalla sattaa saada päästöjä pienemmäksi, koska vastapaine estää seoksen virtauksen pakoputkeen overlapin aikana.
Lähetetty: 17.3.2007 17:19
Kirjoittaja NesteHukka
Muut arvot olisi ollut hyvin rajoissa.
Lähetetty: 17.3.2007 19:03
Kirjoittaja dealer
Miten iso pakoputken ulostulo ?
Kokeilitteko tukkia sitä melkein kokonaan mitattaessa ?
Re: Happea pakokaasussa vitusti
Lähetetty: 18.3.2007 8:17
Kirjoittaja Kemppilukko
Joskus aikoinaan oli sama ongelma vain hiukan rajummalla nokalla,ongelma itsellä poistui paremmilla sytyslaitteilla.
Ennakon muutoksia kannastais kokeilla,tyhjäkäynti liki tuhatta,polttoaineen lisä aineita.
Lähetetty: 18.3.2007 8:32
Kirjoittaja jimi
Mitä ne muut lukemat oli noin niinkun numeroina, ettei vain olisi olisi CO kuitenkin liian pienellä ja siksi koneeseen jää palamatonta happea joka näkyy mittauksessa ja kiree nokka korostaa lisää sitä ongelmaa.
Koska jos virinokan kanssa CO ja sytytys on kohdalla niin yleensä HC alkaa kasvaa.
-Jimi-
Lähetetty: 18.3.2007 11:45
Kirjoittaja NesteHukka
En mää saanut numeroita kun käännytettiin kotio samantien. Nokka ei oo tosiaan mikään radikaali 272 astetta ja nostoa venttiilillä 10.
Jamppa meinas että jos sitä jäännöshappea olisi joku 5 prosenttia niin vois yrittää säätämällä saada kelpaavan lapun, mutta 12 prossaa, niin ei mitään toivoa...