Sivu 1/1
Ajelin vajailla vesillä, voiko rikkoa jotain?
Lähetetty: 4.3.2004 22:53
Kirjoittaja Misha
Vaihdoin kaasarin tänään ehjempään ja huomasin että syyläri ei ollu täynnä vettä. Paisuntasäiliössä kyllä oli vettä, mutta letku oli tukossa.
Ihmettelinkin aikasemmin et kui on moottorin lämmöt vähän noin niinku korkeemmat ku pitäis olla. Voiks tommonen vaurioittaa moottoria? Jos kyllä niin onko hajuu et miten?
Nyt käypi Larsson kuin unelma.
Lähetetty: 4.3.2004 23:05
Kirjoittaja Turbiini
Riippuu siitä kinka kuumana kone kävi kannen tiiviste yleensä herkin vikaantumaan tosin ladassa se taitaa kestää aika hyvin, jos oikein kuumana on käyny niin männän renkaat voi pehmitä ja kone ruveta syömään öljyä. mutta jos sielä vielä on vettä ollu kiertämässä niin tuskin siitä mitään on hajonnu.
tippa vettä
Lähetetty: 4.3.2004 23:06
Kirjoittaja Jusu
Tuskin tykkää kyttyrää, jos ei päässy kiehahtamaan. Omasta Ladasta karkasi koeajolla melkein kaikki vesi. Mittari näytti n. 110 astetta, eikä menny edes kannentiiviste.
Lähetetty: 5.3.2004 8:23
Kirjoittaja Jaska HKI
Eräällä tutulla irtosi 2105:sta kiilahihnapyörä kampiakselin päästä,mikä pysäytti vesipumpun ja latauksen.Hän sanoi myös lämpömittarin näyttäneen 110 astetta työpaikalle tullessa.Vaikka näennäisiä vaurioita ei tapahtunut,ei kait tuollainen terveellistä ole jos sitä sattuu usein.
Lähetetty: 5.3.2004 8:31
Kirjoittaja ladamaster
Älä lähde siperiaan ennen perusteellista tarkkailujaksoa .....

Lähetetty: 5.3.2004 12:13
Kirjoittaja veli alexei
Asteista en tiedä mitä myllyssä oli mutta lämpömittarin viisari hipo sitä punasta aika hyvin. Että varmaan 100:n asteen paikkeilla se on käynyt useemman kerrankin. Siis sillai että olan asian havainnut. Siitä toisaalta ei ole tietenkään tietoa missä saakka mittari on seilannut sillai että en ole asiaa huomannut... Mutta kumminkaan en ole kansipahvia saanut edes poltettua...
Lähetetty: 5.3.2004 14:17
Kirjoittaja uZu
Tuli viime talvena ajeltua jonkin matkaa nesteet kabiinin puolella ja lämmöt todella korkealla. Itseasiassa oli jo aika hyvin kaasumaisessa olomuodossa ulos tullessaan tuo neste joten lämpöä oli.
Mitään vaurioita ei (kai) tullut ja nyt on ajeltu huoletta jo joku 15tkm.
öh
Lähetetty: 5.3.2004 17:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
mulla on linnussa ollut välillä ongelmaa sähköisen jäähdytyspuhaltimen kanssa ja on alkanut kone "kuplimaan" muutaman kerran. Mitään vahinkoa tuosta ei ole koitunut.
Lähetetty: 5.3.2004 18:57
Kirjoittaja Lada110
Ei se ladassa itään haittaa.... on ne toiset ajelu ihan ilman vesiä niin kauan että huippunopeus oli 60km/h ja sillonkaan ei tullu vauriota...
Lähetetty: 5.3.2004 22:53
Kirjoittaja NesteHukka
Taitaa Lada kestää hyvin. Itellänikin pääsi keittään ihan kunnolla, ja kun otin kannen irti, niin ei tiivisteessä mitään jälkiä. Voi olla sekin että toi Ladan kansi vedetään aika kovaan momenttiin, 115 Nm.