Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
samarai kirjoitti:Vaihdettiin veljen 110:iin hammashihna. Olihan muuten miehekkäät puristukset vielä miltei 350 tkm ajetussa koneessa. Velikin jo sanoi, että "mitä ne oikein puhuu, ettei Ladan koneella muka tee mitään."
Moi,
Näin on. Mutta eikös ne moottorin suunnittelun jäljet johda Stuttgartiin eikä niinkään Togliattiin. Kyllähän Stuttgartissa osataan laatua suunnitella. Moottorin karkea käyntiääni viittaa taas Venäjälle.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Ei kuitenkaan ihan Stuttgartiin vaan siitä hieman länteen Weissachiin, mikä on Porsche Engineeringin kotipaikka. Togliatissa on puolestaan huolehdittu laadukkaasta raaka-aineen jalostuksesta ja osaavasta koneenrakennustaidosta. Sanalla sanoen kun yhdistettiin perinteinen saksalainen insinööritaito ja avaruustekniikan taitajien kylmä järki, syntyi laatuauto Samara.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
"Paras" mitä olen kuullut on, että Lada 110 on muuten ihan OK, mutta 20 000 km jälkeen täytyy moottori vaihtaa (keskustelijat eivät tieneet, että minulla on Lada ja olinkin vain menossa heidän ohitseen). En viitsinyt pysähtyä ja sanoa, että minulla on sitten varmaan kymmennes moottori menossa. Olin juuri rikkonut 200 000 km.
Farkkuakin on tullut vähän valmisteltua Talven koitoksiin.. Helmapelteihin on vähän maalia tullut turattua ja Ratin päälle karva laitettua.. Öljyt voisi Loman jälkeen vaihtaa ja Polttoaine suodattimen.. Jarrujakin tuli poljettua ja Palikanpäällä säädintä herkisteltyä, kun katsuri viimeksi sanoi että vähän on jäykkä toiminnaltaan säädin.
110 Sedan tällä hetkellä telakalla. Löytyi (kaikesta huolimatta) isoja ruostevaurioita. Paikkaa on jo hitsattu ja lisää varmaan tulee. Myös jarruputket taakse on uusittu. Kaikkea se 377 000 km aiheuttaakin. Tämä kaikki siis määräaikaishuollon päälle.
Kyllä se oli joutunut velikin jo satakymppiänsä hitsaamaan alustan kyljestä. Kertoi sen olevan seurausta vesivuodosta jonka paikka ei ole vieläkään varmuudella selvinnyt, lattiamatot märkänä. Muuten on toiminut kuulemma moitteetta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samarai kirjoitti:Kertoi sen olevan seurausta vesivuodosta jonka paikka ei ole vieläkään varmuudella selvinnyt, lattiamatot märkänä.
Sama vika Rahikaisella. Minulla vuotopaikka löytyi repsikan puoleisen A-pilarin läheisyydestä. Voin sanoa, ettei sitä reikää tahtonut millään löytää / nähdä. Sattuma johdatti kohdalle. Eli kannattaa tarkastaa suurennuslasilla kaikki saumat jotka liittyvät kattoon.
110 taas liikenteessä. Oli 375 000 km huollossa ja lisäksi tehtiin myös peltitöitä. Eli pohjaa laitettiin aika isolta alalta. Vähän uutta maalia ruostuneisiin lokasuojiin ja uudet lokari paikalleen. Vaihdoin jo nastalliset talvirenkaatkin alle.
Lada 110 Farkku otettu Käyttöön kun kelit vähän liukkaaksi muuttunut ainakin aamupäivästä.. niin Tykkään kovasti..Ajella Renkaiisiin vähän Ilmaa kävimme laittamassa..
Tyhjäkäyntisäädin temppuili.. ennen kuin vaihdoin niin heiteli vaikka minkälaista oireyhtymää ja Kaikki häiriöt loppui kuin seinään säätimen vaihdon myötä. Ei ole nyt kohtapariin viikkoon minkäänlaista koodia pukannut.. Ett Normimenoa ollut. Termarin vaihdoin ett vähän nopeammin lämpiää..lisä tehoa laitan jos rupeaa viileältä tuntuman.VW pakussa on veden kiertopumppu niin sen jos ei muuten vesi ala kiertää.. noin 6 astetta parani termarin vaihdon myötä kevyessä ajossa.
Moottoriöljyt tuli vaihdettua ja Nurmeksen koiranhaku reissu tehtyä. Karttavaloon tuli Ledivalovaihdettua ja on tunne että vähänkirkkaampi olisi ja ehkä ei lämpeä kupu jos sattuu pitemmän aikaa käyttämään...
Mitenkä monta Akkua on Lada Syönyt, noihin kilometreihin.. Minulla huonoin akku kesti parisen vuotta. Kennovika oli kesti latauksen jälkeen parisen tuntia ja putosi voltit 10.piin. Ehkä olisi lekakäsittelyllä voinut lähteä toimimaan..tämä nykyinen akku on kestänyt kohtuu hyvin..