Sivu 1/1

Lähetetty: 8.2.2007 17:54
Kirjoittaja Jokari
Jaa miksiköhän siihen on latta-apiko lätkäisty (jos ymmärsin oikein). Mulla oli aidossa venäläisessä puhaltimessa rengasapiko, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä, koska sille olis joutunut tekemään reiän jonnekkin runkoon. Kaiken lisäksi johto oli surkean lyhyt.

Tein näin; alkuperäinen maajohto on kiinnitetty hyvin sinne kaasupolkimen yläpuolelle kojelaudan sisään, joten alkuperäinen maajohto poikki vanhan puhaltimen päästä ja siihen juottaen uuden puhaltimen maajohto kiinni. Ja teippiä päälle. Kytkimelle on hyvin helppo pujottaa ne kaksi muuta johtoa ihan sellaisenaan, joten älä pätki niitä. Helppoa :)

Lähetetty: 8.2.2007 17:55
Kirjoittaja pressa
helpoinhan on poistaa liittimet ja laittaa sokerinpala
enkä nyt tarkoita tomu- tai sirkkusokeria vaan niitä ruuvillisia sähköliittimiä

Lähetetty: 12.2.2007 18:00
Kirjoittaja Jokari
Joo se rakonen on aika ahdas. Kannattaa tosiaan painella ruuvarilla tms. ne sivuilmapuhalluksen läpät huolella sisään jotteivät kahnaa kiinni. Putket kanssa hyvin sivuun.

Se kotelo tulee muistaakseni parhaiten pois silleen "keikauttamalla" eli nostetaan etuosaa ylemmäs ja koitetaan muljauttaa se pois sieltä. Tiukasti se on kyllä siellä, mutta kyllä sen saa sieltä pois. Voimaa ei kannata käyttää liikaa, muuten koko kotelo on päreinä.

Seuraava kiva vaihe tuleekin sitten puhaltimen pois ottamisessa. Kerrotaan sitten lisää jos ei tunnu onnaavan :)

Lähetetty: 13.2.2007 16:03
Kirjoittaja larssi21074
Puhallin on myös kiinni sellasilla klipseillä kuten puhaltimen kotelokin.
Kannattaa muuten tarkistaa että puhallin mahtuu pyörimään kotelon sisällä ettei ota laitoihin kiinni. Joskus kotelo elää ja reunat painuu sisään, sitten potkuri kolahtelee laitoihin.

Tuo moottori kannattaa myös tukea vakio kiinnitystä paremmin paikalleen, tarkoitan että se ei pääse heilumaan kolossaan. Väliin voi tunkea jotain tai kieputtaa sähköteippiä moottorin ympärille että on napakka.

Se potkuri muuten voi olla tiukka siihen moottorin akseliin jos sitä ei tullu moottorin mukana!

Lähetetty: 13.2.2007 20:03
Kirjoittaja Jokari
Joo se puhallin itsessään on kiinni vastaavilla klipseillä kuin koko lämppärin kotelokin. Puhaltimen laitojen ja sitä kannattelevan muovihässäkän välissä on sellaiset kumiläpyskät jotka estää värähtelyä :?:

Se puhallin on kiinni sellaisessa muovisessa häkkyrässä. Siitä joutuu muistaakseni ottamaan pari ruuvia irti jostain, ne kyllä löytyy helposti. Totesin itse ainakin, ettei sitä häkkyrää saa kokonaan irti mitenkään, koska yksi ruuvi on aivan järjettömässä paikassa.
Joten sen puhaltimen joutuu kampeamaan sieltä irti, sopivasti sitä muovikehikkoa kangottaen. Usko meinas loppuu itsellä mut kyllä se sieltä lopunviimein tuli. Uusi on huomattavasti helpompi sijoittaa paikalleen.

Lähetetty: 14.2.2007 16:51
Kirjoittaja Jokari
Siis se muovikiskohässäkkä liikuttelee niitä läppiä, jotka ohjaavat ilman joko sivulaseille tai tuulilasille. Kun systeemiä liikuttelee, niin huomaa sen että kun ilma alkaa tulla sivulaseille, niin se samalla sulkee hiljokseen tuulilasille ilmaa ohjaavaa läppää ja lopulta kaikki ilma ohjautuu sivulaseille. Ihan toimiva patentti.