Sivu 1/1

2107i:n kipinät lopussa

Lähetetty: 24.1.2007 9:06
Kirjoittaja liukastelija
Eli larssi kävi pakkasaamuna (eilen) normaalisti, mutta kun kurvasin esson pihaan, niin tyhjäkäynnistä sammui eikä enää lähteny käyntiin. Pyörittää ym. normaalisti, mutta kipinät kateissa. Esson huollon äijä sano että sytkäyksikkö olis ehkä hajonnu, kuulemma 3-napainen paisuntasäiliön vieressä.. Ovatko oikeassa, motonetissahan myydään vaan 7-napaisia sytkäyksiköitä..?
Ps. Jos jollain pk-seudulla mokomaa myynnissä, ostan pois.

Lähetetty: 24.1.2007 9:31
Kirjoittaja Jaakkima
Olikohan kyseessä 1700i, kuten otsikosta voisi päätellä?

Mikäli on, niin puolat sijaitsevat koneen etuosassa vasemmalla puolella, jompi kumpi pareista hajonnut. Sytyksenohjauksen taasen hoitaa ruiskuboxi hanskalokeron alla.

Nämä arvailuja, koska varmaa tietoa koneesta ei ole.

Lähetetty: 24.1.2007 9:44
Kirjoittaja liukastelija
joo, 1700i olis siis kyseessä.. Täytyy varmaa ostaa siis uutta puolaa..

Lähetetty: 24.1.2007 9:50
Kirjoittaja audiq
Jaakkima kirjoitti:...Mikäli on, niin puolat sijaitsevat koneen etuosassa vasemmalla puolella, jompi kumpi pareista hajonnut...
Ja ehjä puola antaisi edelleen kipinää, mutta nyt ei ilmeisesti niin tapahdu???

Lähetetty: 24.1.2007 11:06
Kirjoittaja liukastelija
jep, näin on. Sytytystulpat on ihan pimeinä. Nekin on vaihdettu johtoineen ihan vähän aikaa sitten, eli pitäis olla kunnossa siltä osin. Minkänäkönen se puola on, onko joka takavetosessa sama? Motonetissa ainaki myydään mun mielestä vaan yhdenlaista. (auto on tien varressa, joten olis kiva ettei montaa kertaa tarvi turhaan käydä paikalla ihmettelemässä..) :D

Lähetetty: 24.1.2007 11:16
Kirjoittaja Mara
Motonetistä ei saa.. Puolathan on tulpanjohtojen toisessa päässä, missä kaasarimalleissa on bensapumppu. :wink:
Kato nyt kuitenkin onko asentotunnistimen johto ja puolien johtosarja kiinni kunnolla, entä sulakkeet aivon luona, tais olla 4 vai 5 kpl?

Lähetetty: 24.1.2007 11:20
Kirjoittaja Jokari
Ruiskuladoissa on ihan omat puolansa, jotka on aika kiven alla ja Venäjälläkin suhteellisen kalliita. Ei löydy Motonetistä eikä mistään muusta liikkeestäkään Suomesta, muuta kuin Deltasta sikahintaan.

1700i:ssä on kaksi tuplapuolaa siinä koneen etuosassa vasemmalla. Sytytyksen ohjausyksikkö on siinä samassa kokonaisuudessa, irroitettavaa mallia sekin tietty :) Yleensä se etummainen puolapari pimenee, ilmeisesti sen sijoituksen vuoksi.

Niin ja ne puolat eivät välttämättä ole rikki vaikkeivät toimisi. Saattavat vaan pimentyä kovasta kosteudesta/vedestä. Ainakin täälläpäin pimeni eräästä ruiskusta etummainen puolapari. Yllättäen lähti toimimaan jotenkin kun puolat kuivivat tai jotain henkimaailman hommia. Mara voi kertoa lisää...

Niin ja ne puolat käyvät ristiin vaikka niissä jotain numerointeja olisi. Ainakin parin varaosakataloogin mukaan kyseessä on ihan samat puolat.

Lähetetty: 24.1.2007 11:32
Kirjoittaja audiq
Eikös siitä saa vikakoodit ulos?

Ja pyörintänopeustunnistin jos hajoaa, niin tod.näk. ei pyöri myöskään bensapumppu startatessa (virrat kun laittaa päälle, niin varmaan silloin pyörii sen 1-2sek., mutta ei siis enään startatessa (GM:llä ollut monenlaisia kytkentöjä, en varma mitä Ladassa on käytetty).

Joku asiaan perehtyneempi varmaan kertoo, onko vauhtipyörällä vai missä tuo tunnistin ja miten Ladassa se mitataan!

Bensapumpun toiminnan startatessa voi mitata vaikka releeltä tai suoraan pumpulta.

Lähetetty: 24.1.2007 14:11
Kirjoittaja liukastelija
Esson yhteydessä (mihin hyyty) on huoltopalvelu, tilasivat huomiseksi uuden sytkäyksikön, katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään..

Lähetetty: 24.1.2007 20:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
tilasikohan ne jonkun kärjettömän ohjaimen, kun siltä kuullostaisi, tuskin GM:n ohjainboxia ihan tosta vaaan tilaisivat ja ei kai ne yleensä hajoakaan. ei siellä muita ohjaimia sykälle pitäisi ollakaan.

tuleeko kipinää edes kahdelle sylinterille? kun puolat on kaksi erillistä, jos hajoo niin toinen voi vielä jäädä toimintaan. liittimet ja kampiakselin hihnapyörällä oleva asentotunnistin kannattaa putsata.

Lähetetty: 25.1.2007 21:44
Kirjoittaja liukastelija
Liittimet ja asentotunnistin näytti ainakin ulkoisesti olevan kunnossa kun niitä roplasin ja piuhoja ravistelin. Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä palikoita ne on menny tilaamaan. Ei ainakaan ruiskun aivoja, vaan jonku pikkusen mustan osan, joka on siinä jäähdytinnestesäiliön vieressä (3-napainen liitin) :?:

Lähetetty: 26.1.2007 10:26
Kirjoittaja liukastelija
heh, ladani oli viime yönä kokenut (jälleen) ihmeparantumisen :D :D :D Taidanpa hakea sen essolta pois ja lähteä sladittelemaan kun tota lunta kerran tulee. Aikeena tosin on vaihtaa varmuuden vuoksi piuhat ainakin asentotunnistimelle.

Lähetetty: 26.1.2007 11:08
Kirjoittaja audiq
liukastelija kirjoitti:... Aikeena tosin on vaihtaa varmuuden vuoksi piuhat ainakin asentotunnistimelle...
Toivottavasti aikeeksi jääkin!
Ei niihin piuhoihin kannata mennä koskemaan, jos ne on silmämääräisesti tarkasteltuna ehjiä, tulee muuten vaan lisää ongelmia.
Vaihda vaikka ennemmin se asentotunnistin.

Lähetetty: 26.1.2007 15:26
Kirjoittaja Mara
liukastelija kirjoitti:heh, ladani oli viime yönä kokenut (jälleen) ihmeparantumisen :D :D :D
Tervetuloa ruiskun sähköjen ihmeelliseen maailmaan!
Mullakin se oma tosiaan hukkasi 4-pytyn kipinän. Kotiin ajon jälkeen ajokki seisoi kolme päivää n. nollakelissä pihalla, jonka jälkeen toimi taas ettei mitään. :shock:
Vaihdoin silti sen puolan, joka oli jo tullut hankituksi.

Lähetetty: 27.1.2007 16:46
Kirjoittaja liukastelija
audiq kirjoitti:
liukastelija kirjoitti:... Aikeena tosin on vaihtaa varmuuden vuoksi piuhat ainakin asentotunnistimelle...
Toivottavasti aikeeksi jääkin!
Ei niihin piuhoihin kannata mennä koskemaan, jos ne on silmämääräisesti tarkasteltuna ehjiä, tulee muuten vaan lisää ongelmia.
Vaihda vaikka ennemmin se asentotunnistin.
Hyvä kun sanoit, enpä tuota tiennytkään.. :wink: Mahtaakohan motonetista löytyä?