Sivu 1/2

Tyhjäkäynti hukassa / kone laiskottelee

Lähetetty: 21.1.2007 17:52
Kirjoittaja Pellepää
Jhoo auto on Lada 1200s vm.88 ja tyhjäkäynti on hukassa kokonaan, tässä mallissahan on sähköohjattu tyhjäkäynti, bentsiisi virtaa magneettiventtiilin kautta MUTTA eipä ole tipan tippaa sitä kautta kulkenut..? olisko kellään tietoa mistä sais tämän mallin kaasarin räjäytyskuvat? ja sitten toinen ongelma on että kone on HELVETIN laiska, 2 vaihteella ei jaksa lähteä kunnolla kiertämään.. kaasarin olen puhdistanut mutta ei auta.. kaasutin on Daaz-Solex ... auttakaa ku on keinot jo vähissä :(

Lähetetty: 21.1.2007 20:57
Kirjoittaja jta
Sen magneettiventtiilin kautta ei pitäis virrata polttoainetta tippaakaan. Ainoostaan alipaine jolla ohjataan tyhjäkäyntiä. Tuosta systeemistä saa tietoa kun laittaa hakusanaksi saasteenalennus.

Ja onko sitten sytkäpuoli kunnossa?

Lähetetty: 21.1.2007 21:13
Kirjoittaja Pellepää
Juu itekki oivalsin että alipainehan sen kautta kulkee.. tyhjäkäynti kalvo vuotaa eli siellä voi olla vika, pitänee hommata uusi. ja eikö kalvon päällä pidä olla jousi jolla se palauttaa männän ja sulkee tyhjäkäyntikanavan

Lähetetty: 22.1.2007 8:11
Kirjoittaja Pellepää
Voisiko se vika olla tämä? .. ja mistäköhän saisi parhaiteln latuskaan varaosia? just näitä alipainekalvoja ym?

Lähetetty: 22.1.2007 8:35
Kirjoittaja pressa
vaihda mekaaninen tyhjäkäyntisuutin vanhemmasta kaasuttimesta

Lähetetty: 22.1.2007 10:44
Kirjoittaja Pellepää
ku olis jostahi vanhempi kaasari mistä ottaa.. onko muuten se tyhjäkäynnin magneettiventtiili releohjattu?

Lähetetty: 22.1.2007 12:49
Kirjoittaja Jokari
Pellepää kirjoitti:ku olis jostahi vanhempi kaasari mistä ottaa.. onko muuten se tyhjäkäynnin magneettiventtiili releohjattu?
Se kaasarin kupeessa oleva mikrokytkin yhdessä sen pyörintänopeustunnistimen kanssa sulkee tai on sulkematta sitä. Kumpakin pystyy vedättämään kiinni sen magneettiventtiilin :wink:

Lähetetty: 22.1.2007 16:31
Kirjoittaja Pellepää
mikä pyörintänopeustunnistin? 0_o

Lähetetty: 22.1.2007 20:58
Kirjoittaja jta
Tuo pyörintänopeustunnistin tunnistelee että onko kyseessä moottorijarrutus vaiko koneen tyhjäkäynti. Eli tuo moottorijarrutuksen aikana katkasee polttoaineen syötön tuon tyhjäkäyntipiirin kautta. Ja tuolla mikrokytkimellä mikä on kaasarin kylessä kiinni niin sillä se tunnistaa sitten tuon että kaasu on nostettu ylös.

Lähetetty: 22.1.2007 22:06
Kirjoittaja Pellepää
mistähän se pyörintänopeudentunnistin löytyy?

Lähetetty: 22.1.2007 22:10
Kirjoittaja Jokari
Vasen etulokasuoja, melkein keskellä ylhäällä, paisuntasäiliön takana, musta laatikko, 4-napainen liitin.

Lähetetty: 23.1.2007 8:35
Kirjoittaja Pellepää
saako tämän ns. pakokaasujenalentamis järjestelmän ottaa pois käytöstä, eli piuhat raakasti pois?

Lähetetty: 23.1.2007 9:20
Kirjoittaja Jusu
Virallinen vastaus lienee, ettei mihinkään saastehässäköihin ole mitään kajoamista, mutta käytännössähän kukaan ei osaa tuota kaivata.

Suorillehan nuo alipaineletkut on yleensä vedetty, niin että tyhjäkäynti on kotona ja auto pelaa hyvin.

Lähetetty: 23.1.2007 11:17
Kirjoittaja Pellepää
No rallikamppeena oma latuska on eli saateille ihan sama :D ... magnettiventtiili pitänee kuitenkin jättää? vai saako alipaineletku mennä suoraan tyhjäkäyntipiiriltä imusarjaan ilman mitään venttiileitä/kytkimiä välissä?

Lähetetty: 23.1.2007 16:14
Kirjoittaja Jusu
Pellepää kirjoitti:vai saako alipaineletku mennä suoraan tyhjäkäyntipiiriltä imusarjaan ilman mitään venttiileitä/kytkimiä välissä?
Nimenomaan näinhän se on yleensä toimivasti ohitettu.

Eli se pikkupotikka sähköjohtoineen jää täysin virattomaksi.