Sivu 1/1
Samara VM87, parhaat tulpat?
Lähetetty: 18.1.2007 11:04
Kirjoittaja Samara87/88
Elikkäs mitkä tulpat Samaraan ostaisin, eräs joka näitten päälle tietää suositteli Bosch Yttrium tulppia, ja olen täältä vissiin lueskellut nelikärkitulpista?
noita yttriumeja katselinkin jo, mutta mikähän lienee se numero jonka mukaan ne valitaan? huomenna olis kaupungissa käyntiä vois samalla ostaa...
Lähetetty: 18.1.2007 13:43
Kirjoittaja Pavlovits
Siihen aikaan, kun olin huoltsikalla töissä, ei asiakkaan tarvinnut tietää, kuin autonsa tyyppi, myyjät kyllä katsoivat luettelosta sopivat tulpat. Minä olen ostanut autoihini varmaan enemmän kuin kymmenet tulpat ja vaatimuksena on ollut, että ne ovat uudet ja sopivat. Tietysti on näitä , joiden mielestä tulpissa on oltava viisi käsinhiottua iridiumkärkeä, mutta kuka huomaa käytössä mitään eroa?
Seuraavaksi joku kertoo ostaneensa X-merkkiset tulpat ja ne eivät kestäneet Y-merkkisessä autossa kuin Z-kilometriä, joten X-merkkisiä tulppia ei ainakaan kannata ostaa.
Lähetetty: 18.1.2007 22:12
Kirjoittaja Samara87/88
kappas, sama NGK käy kuin entiseen moposkootteriini. Noh, eiköhän ne kelpaa ihan erinomaisesti, turha kai 200e autoon on panostaa enempää euroja kuin on pakko.
pöristelemisiin.
Lähetetty: 18.1.2007 23:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Lähetetty: 19.1.2007 18:22
Kirjoittaja rotsi4
Deltasta taitaa saada alkuperäisiä?
Omassani ainakin olivat kestäneet hyvin 50tkm, kärkiväli oli vaan suurentunut 1,2 milliin.
Sagem-tulppien kärkiväli kanssa venyy aika kyytiä, mutta sehän ei haittaa jos säätää niitä aika ajoin, densoissa taas ei pahemmin veny vaikka kuinka ajaisi.
Monikärkikärkitulpat on omiaan koneisiin jotka kastelee ja nokeaa tulppiaan. V-uratulpatkaan ei ole niiden veroisia niissä.
Lähetetty: 27.1.2007 10:43
Kirjoittaja Samara87/88
hmm.. nuo bp6es tulpat tuli ostettua, ja entisiä kun katselin, ne on bp5es, ja pienempi rikka välissä, eli syvemmälle tulee kuin 6ES.
Tulisiko ottaa rikat noista entisistä ja vaihtaa uusiin, jolloin syvyys sama. Vaiko omillaan...
Lähetetty: 27.1.2007 10:49
Kirjoittaja pressa
samara
ilmeisesti nyt näet ensimmäiset uudet sytytystulpat??
se tiivisterengas painuu kasaan ensimmäisen asennuksen yhteydessä ja takaa 100% tiiviyden oikein kiristettynä
ja tarkkoja kun ollaan niin tiivistehän on kertakäyttöinen ja pitäisi vaihtaa aina kun tulppa otetaan auki
no kuitenkin uudelleenkäyttö onnistuu kun kiristys hieman ohjetta tiukemmalle
Lähetetty: 27.1.2007 11:30
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Ylä-asteella(n.20v sitten) olin Lada liikkeessä työelämääntutustumis jakson. Siellä vaihdettiin kaikkiin myytäviin samaroihin ennen asiakkaalle luovutusta länsimaiset tulpat. Alkuperäiset pimenivät kuulemma ennen ensimmäsitä huoltoa. Pesuvadillinen ois ollut huoltohallin nurkassa käyttämättömiä alkuperäisiä
,_,/ukka
Lähetetty: 27.1.2007 12:05
Kirjoittaja Samara87/88
eee on niitä tullu noihin mopedeihin vaihettua, mutta aikalailla noob noitten autojuttujen kanssa
nooh, kyllä se siitä. Kaikkee oppii ku vanhaksi elää...
Alkuperäisten sytytystulppien laadun voin kuvitella, koska vähän samaa laatua oli myös aikanaan skoden alkup Intialainen tulppa, joka toimi hyvin muutama sata km.
Lähetetty: 27.1.2007 12:50
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Lada-Jussi kirjoitti:suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Onneksi ei saa mistään. Kyllä alkuperäisiä tulppia sai Lada-liikkeeltä rasvapaperiin käärittyinä vielä 90-luvun alussa. Ei niitä kukaan toista kertaa ostanut. Eurosamaroiden ensimmäinen takuukorjauskin oli tulppien vaihto muutaman sadan kilometrin jälkeen. Eivät tajunneet Uudessakaupungissa vaihtaa niitä heti tehtaalla. Eivät tosin tajunneet sitäkään, ettei tubeles-renkaita voi laittaa tubetype-vanteelle.
Lähetetty: 27.1.2007 16:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
mikähän vika noissa venäläisissä tulpissa lienee, neukkulassa tuskin muita saikaan ja en usko että ne siellä parin sadan välein tulppia vaihtelee, olihan tulpan vaihtoväli sielläkin määritelty tehtäväksi 10tkm välein. Johtuu viat suomen bensasta tai jostain muusta?
Lähetetty: 27.1.2007 21:21
Kirjoittaja Samara87/88
R tarkoittaa muistaakseni häiriönpoistoa. eli siinä tulpassa joku häiriönpoistin. Turha, ainakin käsitykseni mukaan
eikös ollu kyse just neukkulan tulpista, 20v sitten?
sama juttu intialaisten tulppien kanssa, ei tehny mitään, liekö juuri bensa vai mikä erona...
ehkä jos sekoittaisi vettä n 15% tai jotain muuta vastaavaa bensiiniin saataisiin näillä tulpilla kestävyys jota on haettu

liian hyvä bensa suomes...