Sivu 1/2

Jäykkätoiminen ohjaus

Lähetetty: 15.1.2007 10:00
Kirjoittaja Osmis
Tervehdys. yritin leimata 2104 ladaani ja jäi leima siitä kiinni että on jäykkätoiminen ohjaus, eli ratti ei palaudu ja on mukamas raskas kääntää. Onko kellään muulla tullut moisesta huomautusta tai jäänyt leima saamatta? 2.2 pitäisi viimeistään käydä uudestaan näyttämässä ja minulla ei ole hajuakaan missä vika voisi olla?

ohjaus

Lähetetty: 15.1.2007 10:13
Kirjoittaja ss127
Mahtaisko olla apusimpukka? Koita saada käsiisi laakeroitu versio. Sillä kevenee jo paljon.

Lähetetty: 15.1.2007 11:11
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Minulla oli kerran sama ongelma, soitto Pressalle, että mitä teen.
Käytännölliset ohjeet tuli, että simpukkaan ohjaustehostinöljyä ja etupyöriin 3 kiloa painetta ja näytille.
Katsastuksen jälkeen palautetaan normaali ilmanpaine renkaisiin.

Lähetetty: 15.1.2007 16:06
Kirjoittaja Kimmo86
Simpukkaan voi laittaa myös automaattilootaöljyä, mikäli sitä sattuu olemaan helpommin saatavilla. Lisäksi simpukan säätö ei saa olla liian tiukalla, eli katsoppa että ratissa on pieni vapaa-liike.

Lähetetty: 15.1.2007 16:15
Kirjoittaja Jaakkima
Mulle sanottiin kanssa viime kesänä jäykästä ohjauksesta, mutta päästi kuitenkin läpi. Syynä kuskinpuoleinen alapallo, jonka suojakumi oli mennyt rikki ja päässyt p*skaa väliin. Syytä eivät kyllä huomanneet. Johan keveni ohjaus kun Risto vaihtoi Puskinin kadunvarressa uuteen vanha kun oli korkannut läpi.

Lähetetty: 15.1.2007 18:36
Kirjoittaja pressa
Lada Scandinavia kirjoitti:Minulla oli kerran sama ongelma, soitto Pressalle, että mitä teen.
Käytännölliset ohjeet tuli, että simpukkaan ohjaustehostinöljyä ja etupyöriin 3 kiloa painetta ja näytille.
Katsastuksen jälkeen palautetaan normaali ilmanpaine renkaisiin.
tämä auttaa silloin kun on nivelet ja niiden kumit ehjiä
jos taas jostain kumi rikki tai muuten tahmea nivel
niin injektioneulalla kuminläpi rasvaa niveliin tai jos nipalliset nivelet niin vaseliinia

Lähetetty: 15.1.2007 20:39
Kirjoittaja larssi21074
Tuo pressan ohje on taas persaukisille, jotka koittavat säästää vikapaikassa! :wink:

Nivelissä en säästäisi, käy vielä kuin jaakkimalle.. sit voi tulla muitakin vaurioita.
Voihan sinne tietysti tunkea rasvaa vaikka erektioruiskulla..
Itse olen laittanu uudet nivelet jos on ollu välystä tai ruostetta nivelessä. Maksavathan nuo nivelet 5€ luokkaa.

Lähetetty: 15.1.2007 21:04
Kirjoittaja jta
larssi21074 kirjoitti: Nivelissä en säästäisi, käy vielä kuin jaakkimalle.. sit voi tulla muitakin vaurioita.
Voihan sinne tietysti tunkea rasvaa vaikka erektioruiskulla..
Itse olen laittanu uudet nivelet jos on ollu välystä tai ruostetta nivelessä. Maksavathan nuo nivelet 5€ luokkaa.
Tuolla saattaa säästyä vielä nivelen vaihdolla kun laittaa vähän lisää rasvaa sinne. Ei välttämättä ole vielä väljä ole jos saattaakin jumittaan alkaan. Ja eihän tuo rasva enää väljyyteen auta. Vaihtoonhan ne silloin menee.

Mutta tottahan se on että nuo italialaiset tarvike nivelet ei maksa kuin tuon 5 euroa mutta ei eipä ne kestä edes seuraavaan katastukseen. Ite ainakin sai nuo italialaiset vaihtaa joka katsastukseen. Joka kerta oli väljänä. Sain sitten nuo venäläiset nivelet niin eipä oo nyt kahtena vuotena nivelistä sanottu mitään.

Mutta väärät ohjauskulmathan aiheuttaa myöskin tuota ettei ratti palaudu mutta tosin se ei tainnu tuota jäykkyyttä aiheuttaa.

Lähetetty: 15.1.2007 21:26
Kirjoittaja pressa
larssi21074 kirjoitti:Tuo pressan ohje on taas persaukisille, jotka koittavat säästää vikapaikassa! .
eli alkuperäinen ohjehan on tuo atf simpukkaan ja paineita ylös
tosin 205/50-15 on aina raskas kääntää
itselläni ensimmäisen ladan yksi "vika" katsastuksessa jäykkä ohjaus
ja kuitenkin ilman mitään toimenpiteitä ei neljään vuoteen katsastuksessa moitittu
monasti tuntuu tuo ohjauksen jäykkyyskin olevan sellainen katsastajan mutu juttu

Lähetetty: 16.1.2007 10:07
Kirjoittaja Osmis
Noh, kiitoksia teille. näistä tulee olemaan kyllä apua. Tänään luultavasti vaihdan alapallot ainakin, kumma kun ei herra katsastusmies niistä sanonut mitään, kun eilen niitä katselin niin ne ovat aika surkeassa kunnossa. katsotaan nyt jos niiden vaihdolla saisi kuntoon. Sitten ei tarvitsisi kun enää laitella valoja kuntoon kun takana temppuilevat kun ei pakki valo syty muuten kuin ajaessa eteenpäin ja jarruttaa ja pistää vilkun oikealle niin silloin rupeaa kaikki valot taka oikealta vilkkumaan :D huvittavan näköistä kuulemma.

Lähetetty: 16.1.2007 16:40
Kirjoittaja larssi21074
En ole ikinä käyttäny italialaisia niveliä. Orkkikset eivät virossa maksa kuin n. 2 euroa enemmän kuin italialaiset..

Lähetetty: 18.1.2007 11:51
Kirjoittaja Osmis
Noh kylläpä petyin taas Lieksan katastus konttoriin. Ladassa on yli sentti välystä alapalloissa niin eivät sanoneet sitte siitä mitään. Olisivat kyllä voineet ne katsoa tuosta edes. Noh, siitä varmaan johtuu tuo jäykkätoiminen ohjauskin. On kyllä käynyt hyvä tuuri tässä että ne ei ole pettäneet koska tulee aika paljon ajettua maantie ajoa ja vauhti on sellaiset 80 - 100 km/h. Jos ne olisivat siinä vauhdissa pettäneet ja vieläpä sopivasti kuskin puolelta ja olisi tullut rekkavastaan niin eipä tarviisi enää ajella. Kylläpä kyrpii tälläinen toiminta :evil:

Lähetetty: 18.1.2007 19:51
Kirjoittaja ff8728
Eihän tuosta nyt katsastusinssin maine olis menny jos olisi huomauttanut että tuleppas katsomaan näitä niveliä, pikemminkin päinvastoin :o

Lähetetty: 19.1.2007 9:41
Kirjoittaja Osmis
On kyllä ihme touhuu kun ei niitä edes katsota.

Lähetetty: 19.1.2007 20:19
Kirjoittaja lada 1200s
No kait sitten vaihdoit ne kuitenkin?