Sivu 1/1

Tunnistaako kukaan / onko kokemusta..?

Lähetetty: 12.1.2007 2:23
Kirjoittaja Samara TIC
Sattui tuossa käsiin tuommoinen tehdas samaran kampura ~1600cc ja siihen kuuluva nokka jossa numerot 106 ja kansi, nostoa näyttäisi olevan nokalla pikkuisen yli 12mm.

Millaisella kierrosalueella paketti toimittaa ja jos jollain vastaava kompleksi käytössä millaisia teholukuja on ollut..?

:shock:

Lähetetty: 12.1.2007 7:44
Kirjoittaja foma
Ainakin tulee semmonen ongelma, että täytyy vaihtaa männät tai lyhyemmät kiertokanget. Muuten mäntä nousee lohkon yläpuolelle.

Omassa 1600cc (74,8 kampiakseli), jossa about 290 asteinen nokka ja nostoa 10,63mm moottori herää siin 4500 kieppeilla ja kiersi siihen 6000 asti. Silloin nokan sädöt oli päästä vedetty enkä kerinnyt sen enempää säätämään kun tuli muita murheita...

Lähetetty: 12.1.2007 11:53
Kirjoittaja Samara TIC
foma kirjoitti:Ainakin tulee semmonen ongelma, että täytyy vaihtaa männät tai lyhyemmät kiertokanget. Muuten mäntä nousee lohkon yläpuolelle.

Omassa 1600cc (74,8 kampiakseli), jossa about 290 asteinen nokka ja nostoa 10,63mm moottori herää siin 4500 kieppeilla ja kiersi siihen 6000 asti. Silloin nokan sädöt oli päästä vedetty enkä kerinnyt sen enempää säätämään kun tuli muita murheita...
Mulla oli tossa ruiskussa kanssa lähes vastaavanlainen paketti, 1500cc + portattu kansi (omatekele) ja siinä nokka joka 10.93 nosolla. Kävi hyvin tyhjäkäyntiä ja kierrosalue oli ~3500rpm - mittarin tapit eli 8000rpm. Testasin vielä tuossa lisätä garretin to3 föönin pakettiin niin tuli aika hulvaton setti. 3500rpm alkoi vetään nokalla ja 3800rpm kohdilla antoikin sitten jo fööni kunnon tykärin persauksiin. :lol:

Lähetetty: 6.3.2007 22:44
Kirjoittaja foma
Väljähkö Garretti kans löytyy hyllystä, mutta inspiraatio aika nollassa noiden projektien kans. Hyvä jos ruiskun sais pelittämään ennen ratapäiviä :lol:

Onko sul kuvia jossain tosta sun hirmustas?

Lähetetty: 8.3.2007 11:18
Kirjoittaja Samara TIC
foma kirjoitti:Väljähkö Garretti kans löytyy hyllystä, mutta inspiraatio aika nollassa noiden projektien kans. Hyvä jos ruiskun sais pelittämään ennen ratapäiviä :lol:

Onko sul kuvia jossain tosta sun hirmustas?

Inspiraatiotahan nuo kysyvät juu ja aikaa, mullakin on just kaikki levällään taas vaihteeksi. Megaruuttaako virittelet? Opelin ruiskun saa helpolla valjastettua samaraan (le-jetronic) Viddu mulla on ihan skeida tuo partco:n sarja..ja vikaa ei löydy millään...paristo tyhjenee hetkessä koekäytössä..prkl..unettomia öitä siis tiedossa...
Kuvia on juu paljon jo itse projektistakin (kansityöt ym.) mutta en oo vielä laittanut veppisivuja joilta voisi seurata projektin etenemistä.
Ulkoisestihan kärry ei eroa normaalista paitsi korisarjan osalta, maali alkuperäinen kerman väri...tuossa sain juuri SEM:in flake, special fx ja candy värimallikartaston käsiini - pitäisi meinaan uusi väritys suunnitella kiesiin heti kun kelit sallivat maalauksen..ja leimakin lähenee...eilen purin alustavasti sisustoja jotta saa uuden maali-pinnan ohjaamoon. Lisäksi mietin tässä kuumeisesti perävälityksen vaihtamista mutta kun joutuisi taas aukomaan laatikon ja riittääkö aika...?
Jossain pitäisi olla vanha kuva levikkeillä ja ehkä siivellä, pistän sen tuohon avattareksi jos löydän...
Lievä kutina muutenjäi noista audin kkk03 ahtimista...ovat niin pieniä että niitä voisi saada 2kpl ängettyä konehuoneeseen tyyliin (1-3) (2-4) ja varmaan voisi toimia vielä moisella järjestelyllä...