Sivu 1/1

Päästöt pepusta...

Lähetetty: 10.1.2007 13:07
Kirjoittaja THI-900
Tossa yritetään kaverin riisikuppia saada katsastuksesta läpi, mutta päästöissä oli vähän ongelmia. Tarkkoja arvoja ei ole, mutta ongelmana olivat tyhjäkäynnillä korkeat CO ja HC päästöt. Kierroksilla kaikki on ok. Tulpat on vaihdettu. korkea CO viittaisi epätäydelliseen palamiseen, joten mahtaisiko ilmansaanti olla häiriintynyt. Kannattaisi vielä varmaan ainakin vaihtaa ilmanputsarin filtteri. Ajatuksia kaivataan...

Ja autohan oli Toyota Corolla '90 1.3i 12V :oops:

Lähetetty: 10.1.2007 13:35
Kirjoittaja Larssoni
eiköhän toi merkki ole suurin syy noihin vikoihin.. :wink:

Lähetetty: 10.1.2007 14:23
Kirjoittaja katastrofv
Huonokuntoiset sytytyslaitteet on varmaan suurin syy tyhjäkäynnillä huonoihin hc-arvoihin. Eli vaikka tulpat onkin vaihdettu, koska viimeksi on vaihdettu sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä?

Lähetetty: 10.1.2007 15:45
Kirjoittaja THI-900
Larssoni kirjoitti:eiköhän toi merkki ole suurin syy noihin vikoihin.. :wink:
No onneksi ei oo mun auto 8)
katastrofv kirjoitti:Huonokuntoiset sytytyslaitteet on varmaan suurin syy tyhjäkäynnillä huonoihin hc-arvoihin. Eli vaikka tulpat onkin vaihdettu, koska viimeksi on vaihdettu sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä?
Ei mitään hajua koska olis vaihdettu. Onneksi tossa on varmaan aika stanu osat nuo mistä puhuit.

Lisäisin vielä tuohon ilmanputsarin filtterin vaihtoon sen, että eikös se niin menny että kun ilmaa ei saada tarpeeksi niin palotapahtuma on epätäydellinen ja siten syntyy häkää eikä hiilidioksidia.

Re: Päästöt pepusta...

Lähetetty: 10.1.2007 15:52
Kirjoittaja Kemppilukko
THI-900 kirjoitti:Tossa yritetään kaverin riisikuppia saada katsastuksesta läpi, mutta päästöissä oli vähän ongelmia. Tarkkoja arvoja ei ole, mutta ongelmana olivat tyhjäkäynnillä korkeat CO ja HC päästöt. Kierroksilla kaikki on ok. Tulpat on vaihdettu. korkea CO viittaisi epätäydelliseen palamiseen, joten mahtaisiko ilmansaanti olla häiriintynyt. Kannattaisi vielä varmaan ainakin vaihtaa ilmanputsarin filtteri. Ajatuksia kaivataan...

Ja autohan oli Toyota Corolla '90 1.3i 12V :oops:
Venttiilien välykset ja tiiveys,sytkän ajoitus,usein toyotassa alipainekalvo jakajasta rikki.

Lähetetty: 10.1.2007 19:55
Kirjoittaja pressa
kumma kun ne tojotapojat ei nyt kommentoi mitään??

Lähetetty: 10.1.2007 20:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.

Lähetetty: 11.1.2007 9:56
Kirjoittaja Qulle
Jaska HKI kirjoitti:Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.
Pikkuveljen ehostamassa 1.3 -82 Dexterissä oli juuri tuossa kohtaa se häikkä.
Oli muistaakseni imusarja osittain halki tjsp.
Oli menny siinä edellisen omistajan kolarissa varmaan.

Helppo selvittää suihkuttamalla jotain nestettä (starttia, bensaa yms.) imusarjan päälle auton käydessä. Kierrokset muuttuu kyllä, jos vuoto on siellä kohtaa.

...yleensä tojotat kestää ajaa armageddoniin asti (ko. ikäluokan carina esimerkiksi), mutta pellit ei vaan taida kestää ihan sinne asti :)

Tuosta ko. mallista ei kyllä ole kokemusta, koska ei ole ollut lähipiirissä vastaavia muistaakseni ollenkaan.

Lähetetty: 11.1.2007 10:32
Kirjoittaja THI-900
Kiitämme tähän asti.

Lisätään vielä, että tämä autohan on sitten vähäpäästöinen... :(

Lähetetty: 11.1.2007 14:06
Kirjoittaja köhmä
Jaska HKI kirjoitti:Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.
Täyttä totta. Varsinkin, jos on 70-luvun alun R moottori, jossa imu/pakosatsi tulee vain 4 pultilla kiinni. Kokemusta löytyy.

Lähetetty: 11.1.2007 14:14
Kirjoittaja THI-900
OT: Eikös hyvä vastustaja väittelyssäkin anna välillä pieniä myönnytyksiä?

Pieni myönnytys: Mulla on ollu kakkoskorin Korolla peltoautona noin 10 vuotta sitten... :lol: