LaDA NiVa Projekti

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hepovaleri

LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

Elikkäs Rupesin tosta nivasta tekeen offi lelua kun ei kerran menny kaupaks (turha enää yrittää ostaa :D )

Autosta on tarkotus tehä niin korkee kun mahrollista ja moottori vaihdetaan turbo biisselin :twisted:

tähän laitan kuvia kuhan kerkiän ja neuvoja saa antaa niin paljon kun kerkee nimittäin kaikkea osaava noob toissä

pientä kokoon panoo
-Peogeot 1.9TDI moottori + sovite pala jonka saan hommatuua venäjältä
-lokarit isoiks ja avarrutetaan
-korotetaan niin paljon kun omilla menee
-ostetaan offivarusteesta vanteet ja niin isot renkaat kun kannattaa laittaaa (saa neuvvoo varsinkin tässä)
-snorkkelin teen vaan sen takia että turbo ja dieselit yleensä on niin ronkeleita veden suhteen
-sitten turvakaaret (kannattaako laittaa?)
-sivu raudat ettei mee heti kylet
-sitten ruoste suojaus.... tiiän että siitä on puhuttu ihan riittäväsi tällä foorumilla mutta onko kenelläkään mitään hullun varmaa kokoonpanoo tohon hommaan?
-sitten toveri niva saa selvittää miten kannattaa tuo mekaniikka laittaa timmiin kuntoon. siis tierän miten tehään kaikki perän huollot ja varsien vahvistukset ja niin erespäin mutta sitten näää välitykset YnM... varsinkin kun on dieseli

eli tällänen operaatio. kommaa saa tehä sitten kuvien mukaan sitten

kuvia tulee joskus viikon loppuna
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

-korotetaan niin paljon kun omilla menee

Etupäätä saa jousten vaihdolla nostettua n. 50-60mm, melkeinpä parhaimmat jouset saat duunattua MB W123 etujousista (Koivusen tuotenumero 801-MBE3) ne on muilta mitoiltaan oikeen kokoset mutta liian pitkät, katkasee ne jouset 320mm pitkiks niin sit saat maksimi korotuksen. Takapäätä pystyy korottaan niin paljon kun haluaa, korotus palikoilla. Jos korottaa takaa enemmän kuin 60-70mm niin sitten täytyy muutella jo vähän tukivarsia.

-ostetaan offivarusteesta vanteet ja niin isot renkaat kun kannattaa laittaaa (saa neuvvoo varsinkin tässä)

Vanteet 6x15" ET 0 jako 5x5,5", renkaat 235/75-15 niin voimansiirtokin kestää vielä.

-snorkkelin teen vaan sen takia että turbo ja dieselit yleensä on niin ronkeleita veden suhteen

Joo no niin no joo oikeestaan joo, bensakoneiset on toisaalta herkempiä vedelle kun on virranjakajaa ym. sähköhilpettä mut ei ne kumpikaan siedä vettä sinne mäntien päälle. Jos sitä pelkää ja sen takia tekee snorkkelin niin sit täytyy muistaa että se vesi pääsee sinne koneeseen myös pakarin kautta jos kone sammuu putkenpää veden alla, eli snorkkeli pakariinkin jos oikeen sukeltaa aikoo.

-sitten turvakaaret (kannattaako laittaa?)

Pääkaari takatuin kannattaa laittaa, pieni vaiva mut iso ilo jos pahasti kaataa. Suunnistuskisoissakin vaaditaan just toi pääkaari ja takatuet jo standard luokkaan.

-sitten ruoste suojaus.... tiiän että siitä on puhuttu ihan riittäväsi tällä foorumilla mutta onko kenelläkään mitään hullun varmaa kokoonpanoo tohon hommaan?

Kotelot voi suojailla mömmöillä mut offivehkeessä se massa ei o paras vaihtoehto pohjaan, kivet repii massapinnan rikki -> vesi ja paska pellin ja massan väliin -> ruoste! Kunnon kerros värikästä maalia sit ainakin alle jos haluaa massata mut pelkkä maali ajaa saman asian jos auto on enimmäkseen offiajossa.

-sitten toveri niva saa selvittää miten kannattaa tuo mekaniikka laittaa timmiin kuntoon.

Saa oikein luvan kanssa jee :lol: Joo miettii sit jotain jossainkohtaa!
Kuva
hepovaleri

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

pystyykös sitä siirtää niitä etu ripustuksia paloill alaspäin? nimittäin jos sinne tunkee 32 tuumaset ulospäin vievilä vanteilla
Nipa

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja Nipa »

mitenkäs tämä rojekti edistyy? :)
hepovaleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

on vähän jäissä nyt kun on töitä ja muuta.....
Nipa

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja Nipa »

no voi perskules koitappa ny saada kuntoon niin päästään ajeleen! :p
hepovaleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

pitäs rueta nyt ku on moottoriki siihen....
pitäs vaan jaksaa alkaa tehä....
Nipa

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja Nipa »

juu no pikku hiljaa :D samapa tuon oman rojektin kanssa :D kestää viä mut sittenkun on valmiit niin ajelee??? mistä päi oot?
hepovaleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

keski-suomes uuraisilla auto asustaa mutta itte asun kuikassa
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Jos etupäätä korotat niin unohda muut vaihtoehdot ja käytä tätä. Alapään jousilautasten alle natsat, joista kaksi on samaa pituutta ja kaksi pidempää. Tällöin voit käyttää Ladan omia jousia, jotka myös joustavat. Itellä oli etupää niin halvatun jäykkä, ettei jousituksesta voinut oikein puhua. Noilla natsakorotuksilla homma pelaa.
Kannattaa muuten pikkusen varoa intohimoista korottamista. Saattaa auto muuttua hiukka kiikkeräksi ja silloin se saattaa kellahtaa katolleen, kun isoäidin potkukelkka.
Mulla on jemiksessä yksi sarja noita natsoja, joten jos tarvihtoo, niin voin ilmoitella mitat, joilla pyörä laskee 50 mm alaspäin. Jos laitat alkuperäisille vanteille Insan 205 leviät gummit, niin Niva pelittää ihan hyvin. Ainakin miusta. Vai meinaatko tehä monsterin. Kuva semmosesta löytyy Niva.ru sivuilta.

Jyrki-boy
hepovaleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja hepovaleri »

ei ku siinä on se että sinne pitäs mahtua alle ne 28-32 tuumaset ku täälä on maasto sellasta että se uppoo nillä vakio renkailla ihan pohjia myöten....muuten sillä kyllä ajellaan ihan normi renkailla
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Tältä foorumilta löytyy juttua renkaiden todellisesta korkeudesta, jotka on aivan jotain muuta mitä renkaiden kylessä lukee. Noi 205 leviät menee sun vaatimusten sisälle ja komiasti. Käytäppäs hakua, niin löydät ne tiedot.

Jyrki-boy
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja liero »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=4997
tuollahan tuota nivean rengasjuttua ja aikapaljon muutakin on...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Voihan se rengas olla liian leveäkin. Jos pintapainetta ei tule tarpeeksi, niin se rengas on liukas eikä pure.
Insan Sahara 205 on minustakin aika hyvä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
cuuleri

Re: LaDA NiVa Projekti

Viesti Kirjoittaja cuuleri »

laita siihen fedima trial ade 31-10,5 eikä oo ees hirveen hintasetkaan.
Vastaa Viestiin