Sivu 1/1

Nappis äänestys

Lähetetty: 29.12.2006 22:33
Kirjoittaja katastrofv
Niin, olis tuossa nappis ja pikkasen epäselvää vielä mitä sen kanssa teen, niin leikkimielellä päätin järkätä tämmösen äänestyksen sen kohtalosta. Autossa mätävikaa pohjassa, muuten hyvä, tekniikka 10, jopa saastevehkeet pelaa, sisältä olis museokunnossa.
Pihassa makaa myös ajokuntoinen 1700i...

Lähetetty: 29.12.2006 22:45
Kirjoittaja Kimmo86
Vastasin että laita 1700 kaasaripata ja aja kesät, osui lähimmäksi. Itse tekisin kyllä ympärivuotiseksi käyttöautoksi. talvellahan tollanen takapotku on parhaimmillaan. Ehkä uusi väri ja vannetta yms. pientä, mutta ei mitään lintulautoja tai muutakaan mautonta.

Entisöimään en rupeaisi, onhan tuo 1200L kuitenkin melko yleinen malli ja parempiakin löytyy museointitarkoituksiin.

Lähetetty: 29.12.2006 22:57
Kirjoittaja Jokari
Ehdottomasti nappis hyvään käyttö(TM)kuntoon ja iso pata nokille. Ruiskulla tai kaasarilla miten tykkää, mut jos jotain hajoaa ruiskusta niin osat on kiven alla ja kalliita. Onhan ruisku ihan eri maata verrattuna perus-kaasariladaan, vetää tasaiseen, ei nyi eikä pätki eikä käyynistystä tarvi miettiä, senkun kääntää avaimesta. Mut voihan sen aina muuttaa kaasariksi.

Kaasariksi vaikka Weber DGV ja kärjetön sytkä. Samalla voi kohdistaa imukanavat ja väsäillä hieman hengittävämpää putkistoa. Näillä eväillä nappis liikahtaa pirteästi eikä padan kestävyys kärsi :)

Lähetetty: 29.12.2006 23:52
Kirjoittaja aon
Ensin orkkistekniikka loppuun ja sitten 1700i:stä tilalle :)

Lähetetty: 30.12.2006 12:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hitsaa se ja aja jokapäiväisenä käyttöautona se loppuun

tämä ehkä paras vaihtoehto, mikäli tuollainen vanha nappis riittää täyttämään käyttöauton edellytykset

Entisöi ja odota 10 vuotta museorekisteröintiä

noita älliä tulee kyllä säästymään ja parempiakin aihioita löytyy, ei taida kannattaa tossa tapauksessa

Laita siihen 1700i ja aja kesät harrasteautona

kannata mitään ruiskua pistää mihin ei saa osia ja on kaikki kierrosluvun rajoittimet sun muut.

Laita siihen 1700 kaasariversio ja aja kesät harrasteautona

tää jo ruiskua parempi, mutta miksi ajaa vain kesällä? talvella saa paljon näyttävämpää ajoa tehokkaalla takavedolla, kesällä ajellaan vaan museobiileillä ja kylmillä autoilla kuten avoautoilla

Myy se osina ja paalaa loppu

tämä voisi olla taloudellisesti järkevää, jos kromit yms piste osat on hyvässä kunnossa, niistä voi pyytää isoa rahaa ja metallin keräyksestä saa vielä jotain korista ja moottorista, kukaanhan ei halua mitään 1,2 tekniikkaa ostaa. Sille 1,7:lle kannattaa soveltaa tätä kohtaa.

Myy se kokonaisena

jos kaikki edellinen tuntuu turhalta ja liian raskaalta niin nopeiten pääset eroon, vielä jos laitat edulliseen hintaan ja hyvät kuvat nettiautoon niin pääset autosta eroon. toisaalta voi löytyä joku nappis-fanaatikko mikä on valmis maksamaan älyttömiä summiakin tuollaisesta.

Lähetetty: 30.12.2006 13:01
Kirjoittaja katastrofv
Sain jonkun ihme virtapiikin uudenvuoden pyhinä, ja 2107 on nyt purettu. Laitetaan nyt alkuun ruiskuna ja katsotaan sitä kaasariversioo jos jotain hajoaa... :roll:

Lähetetty: 30.12.2006 15:05
Kirjoittaja 'aatee'
1700i RUISKUA TAI KAASARIA HIEMAN VIRITETTYNA YMPÄRI VUOTISEE KOVAAN AJOON :!:

Lähetetty: 30.12.2006 16:38
Kirjoittaja RussianTUNER
1700 kaasarilla ja kesäajoon taikka miksei vaikka ympärivuotiseenkin.

Lähetetty: 30.12.2006 17:22
Kirjoittaja RTJN65
Vaihtoehto: SUORAAN PAALIIN, puuttui. Kuka noita orkkisklassikkoja säilyttää??. Rahat voi käyttää mukavampaakin :lol: :lol: :lol: .

Itse laittaisin kuntoon ja varstoisin kuivaan paikkaan.

Lähetetty: 30.12.2006 18:12
Kirjoittaja Red Zhiguli
EDIT: Poistettu

Lähetetty: 31.12.2006 0:47
Kirjoittaja aon
Red Zhiguli kirjoitti:Aja sen kanssa jonkun verran ja sitten ku se saavuttaa 25 vuoden iän laita se museoautoksi :)
Ei taida -87:lle riittää enää 25, täytynee olla 30v.

Lähetetty: 31.12.2006 16:05
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:Ehdottomasti nappis hyvään käyttö(TM)kuntoon ja iso pata nokille. Ruiskulla tai kaasarilla miten tykkää, mut jos jotain hajoaa ruiskusta niin osat on kiven alla ja kalliita. Onhan ruisku ihan eri maata verrattuna perus-kaasariladaan, vetää tasaiseen, ei nyi eikä pätki eikä käyynistystä tarvi miettiä, senkun kääntää avaimesta. Mut voihan sen aina muuttaa kaasariksi.

Kaasariksi vaikka Weber DGV ja kärjetön sytkä. Samalla voi kohdistaa imukanavat ja väsäillä hieman hengittävämpää putkistoa. Näillä eväillä nappis liikahtaa pirteästi eikä padan kestävyys kärsi :)
Näin omani tehty ja muuta pientä parantelua. Ja on hyvä ja luotettava käyttölaite joka saa immeiset hymyilemään ja tulemaan juttusille varmasti paljon enemmän kuin jos ajaisin -87 Nissan Sunny Sl:llä :wink:

Lähetetty: 31.12.2006 16:31
Kirjoittaja ralli lada
harvat autot osaavat puhua, mutta turbolliset osaa ainakin viheltää.......
ei ollut turboa vaihtoehdoissa :shock:
mutta itse laittaisin 1700kaasari koneella.

Lähetetty: 1.1.2007 12:54
Kirjoittaja START
isompaa myllyä vaan kehiin että kerkiää
ja ympärivuotista ajoo
ja jos joku rupee selittään ettei nappis klassikkoa pidä pilata laittamalla isompaa pataa ja jotain muuta ei alkuperäistä
niin ostakoon pois :!:

kyllä näitä "uusia" nappiksia riittää että ei se haittaa jos joku yksilö "pilataan" ja tuo vaihtoehto on kuitenkin parempi kuin laittaa paaliin koko auton :wink: