Sivu 1/1

110 Suhisee

Lähetetty: 21.12.2006 7:15
Kirjoittaja RTJN65
Näin kävi että 110 alkoi suhista ja tehot hävisivät. Vika esiintyy kiihdytettäessä, tasakaasulla kulkee OK. Tyhjäkäynti OK.

Mitä vähemmä kaasua painaa-> sitä vähemmän suhisee. Vika jossain moottorin takana (vaikea paikallistaa).

Onko muilla kokemuksia?? (tällähän on ajettu oston jälkeen nyt 4077km).

Lähetetty: 21.12.2006 8:02
Kirjoittaja AI
Jarrutehostin tai sen letku?

Lähetetty: 21.12.2006 8:36
Kirjoittaja Jaska HKI
Jarrutehostin on mahdollinen,koska se on toppausten sisällä rintapellissä.Ainoastaan jarrunestesäiliö näkyy.

Lähetetty: 21.12.2006 12:55
Kirjoittaja pressa
myös imuputki putsarilta läppärunkoon voi olla perstunut
kiihdyttäessä isompi alipaine ja falskaa enemmän
tasapaineella letku muodossaan ja pitää

Lähetetty: 21.12.2006 13:04
Kirjoittaja RTJN65
Mitä tarkoittaa PERSTUNUT??.

Kävimpä kokeilemassa pikaisesti ja... Vika on poissa. Jarrutehostimen letku on ehjä.

Voisko olla tehostin rikki ja vuotaa miten sattuu??.

Lähetetty: 21.12.2006 16:25
Kirjoittaja mam
Mikäli jarrutehostin tai letku vuotaa niin kyllä sen huomaa jarruttaessa - poljinvoiman tarve on todella suuri (kun tehostin puuttu).

Lähetetty: 21.12.2006 16:45
Kirjoittaja larssi21074
Ja kaiken järjen mukaan luulisi että suhisee silloin kun painaa jarrua. Se tosin näkyy lähes satavarmasti myös käynnissä jos tehostimen kalvo vuotaa..

Voihan siellä vuotaa esim tyhjäkäyntimoottori kiinnityksestään. Olen nähnyt muutaman tyhjäkäynti moottorin joka vuotaa kuorestaan, kun on halki.

Lähetetty: 21.12.2006 19:35
Kirjoittaja pressa
RTJN65 kirjoitti: PERSTUNUT??.
hapertunut kovettunut halkeillu vanhentunut eli perstunut
kuten vanhat kummit perstuaa

Lähetetty: 21.12.2006 20:02
Kirjoittaja RTJN65
pressa kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti: PERSTUNUT??.
hapertunut kovettunut halkeillu vanhentunut eli perstunut
kuten vanhat kummit perstuaa
SELVÄ :D . Ei ollut rikki.

Jarrutehostin toimii OK (myös vian aikana). Liitokset näyttäs olevan kunnossa. Jatketaan Joulun jälkeen jos vika uusii.

Lähetetty: 22.12.2006 6:55
Kirjoittaja ff8728
meilläpäin vanhat kumit hapristyy...

Lähetetty: 7.1.2007 19:38
Kirjoittaja RTJN65
Vian syy on löytynyt ja korjattu: Vika oli kaasuläpän asentotunnistimessa.

Kesken ajon ilmeisesti ei antanut oikeaa singaalia ja sai kyllä ilmaa mutta ruisku ei antanut kuin vähän lisää soppaa koneelle= Kova suhina (sitä kovempi mitä enemmän kaasua) ja tehoton 110. Tasakaasulla lähes OK, mutta ei tehoa kiihdytyksessä.