Sivu 1/1

Ajotietokone 110:aan vm. 1999

Lähetetty: 8.12.2006 18:40
Kirjoittaja tohoyn
Saako BK-10 ja Gamma GF112 ajotietokoneita Suomesta ja paljonko ne maksavat?

Säikeessä
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... otietokone

sanotaan, että BK-10 saattaa särkeä ajonestolaitteen Euro-2 malleista. Onko tämä yleinen ongelma?

- Tommi Höynälänmaa

Lähetetty: 8.12.2006 18:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lada Kerhon Shop myy BK-10:ä. Se ei välttämättä käy -99 malliin koska niissä saattaa olla GM:n ruisku. versiot P00 110 ja R00 110 on ainakin Bosch ruiskulla, 00 133 ja 00 138 GM ruiskulla. löytyy tyyppikilvestä

Tiedän 3 tapausta missä Euro-2 autossa on ajonesto mennyt vähintään sekaisin, kun laite on asennettu. Toisaalta tiedän myös 2 tapausta jossa ei ole tapahtunut mitään. Tapauksille ei löydy yhdistävää tekijää, esim versio tai mallivuosi tai oliko 8 tai 16 venttiilinen.

Lähetetty: 9.12.2006 9:00
Kirjoittaja KALERVO 1963
Ainakin minulla on "BK 10" 1999 mallin 110 ja hyvin pelittää

Lähetetty: 10.12.2006 9:54
Kirjoittaja jasu35
Edellisessä vm-99 sedanissa oli bk-10,kyllähän se toimi mutta koska autossa oli GM ruisku,ei tietokone näyttänyt kuin kellon,päivämäärän ja lämpötilan. :wink:

Lähetetty: 10.12.2006 11:10
Kirjoittaja tohoyn
Toimiiko GM-ruiskun kanssa mikään ajotietokone?

Lähetetty: 10.12.2006 14:36
Kirjoittaja ladamaster
Tiedossa ei ole toimivaa konetta; siis samanlaista kuin Bosch Ladoihin.
GM ruiskuja ei juuri myyty venäjällä, joten markkinoita ei ole ollut.

Erillisen testerin voi jostain löytää...

Lähetetty: 10.12.2006 15:40
Kirjoittaja KALERVO 1963
Onkohan 1999vm 110 ollut sitten kahdenlaisia ruiskusysteemejä GM sekä Boscheja minulla on ainakin 1999 mallin 110 pelannut BK 10.kun ei vaan olisi joku muu juttu siinä ettei BK 10 toimi hieman sitä asiaa epäilen että näin on asia.

Lähetetty: 10.12.2006 17:18
Kirjoittaja ladamaster
Jussin viestissä on ohjeet, miten eroittaa eri tyypit helpoiten.

Tyyppikilpi konetilassa vasemmalla puolella edetä katsoen, numerosarja stanssattu kilven alareunaan.

Lähetetty: 10.12.2006 18:22
Kirjoittaja jasu35
KALERVO 1963 kirjoitti:Onkohan 1999vm 110 ollut sitten kahdenlaisia ruiskusysteemejä GM sekä Boscheja minulla on ainakin 1999 mallin 110 pelannut BK 10.kun ei vaan olisi joku muu juttu siinä ettei BK 10 toimi hieman sitä asiaa epäilen että näin on asia.
Ei siinä mitään muuta juttua ole,suurin osa -99 vuotisista on GM ruiskulla,ja silloin se tietokone ei näytä kuin kellon,lämpömittarin ja päivämäärän,ettei itelläs vaan ole vm-00 joka käyttöön otettu loppuvuodesta -99. :wink:

Lähetetty: 10.12.2006 21:16
Kirjoittaja KALERVO 1963
Elokuun 12 pv 1999 on käyttöönotettu,että tuskimpa on vuoden 2000 mallia.

Lähetetty: 11.12.2006 6:57
Kirjoittaja jasu35
No silloin on sitten jo noihin laitettu boschin ruiskuja,oma lada oli käyttöön otettu toukokuu-99,ja se oli GM:n ruiskulla. :roll:

Lähetetty: 11.12.2006 8:51
Kirjoittaja ladamaster
jasu35 kirjoitti:No silloin on sitten jo noihin laitettu boschin ruiskuja,oma lada oli käyttöön otettu toukokuu-99,ja se oli GM:n ruiskulla. :roll:
Sitten vaan tarkkailemaan tyyppikilpeä!
Mielenkiintoista! :D

Lähetetty: 11.12.2006 22:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
auton mallivuosi vaihtuu tuotannossa yleensä heinäkuussa, toisaalta ruiskun valmistaja on noissa ollut auton versiokohtainen, väittäisin melko varmana tietona, että 110:ssä ei ole siirrytty GM:stä Bosch:iin vaan on ollut eri versioita samanaikaisesti. GM vaan poistui kokonaan aikaisemmin.

auton mallivuosi selviää XTA alkuisesta valmistenumerosta esim XTA211020Y1234567 jossa Y kirjain tarkoittaa vuosimallia 2000 jos tuossa kohtaa on 1 kyse on 2001 mallista, 2 on 2002 jne. 1999 oli X, koko koodilista löytyy Lada Infosta.

tietokone on rikkonut lähinnä ajonestoa Y eli 2000 mallisissa Euro-2 autoissa, yhtään 1 eli 2001 mallista euro-2 rikkoutumista ei tietääkseni ollut? Mutta toisaalta Y eli 2000 mallisiinkin on asennettu ilman ongelmia.