Sivu 1/2
2.0 TC konetta nappikseen
Lähetetty: 3.12.2006 17:32
Kirjoittaja laabor
Eli onko pyöriälamppusta lataa mahollista muutoskatsastaa 2litraselle koneelle? jos on niin miten se tapahtuu? meilläpäin katsastus miehet väittää että suurin vertailumalli ois 1,2 l eli menee se 25% yli. Ja kanntilata ei kuulemma käy vertailumalliksi, pitäs olla vastaavuus todistus siitä että ovat samalla alustalla
Lähetetty: 3.12.2006 17:40
Kirjoittaja Lada-Mies
Tuolta löytyy paljon hyvää tietoa aiheesta:
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/
Ja tuolta valitset listasta Faq
Myös foorumin hakua käyttämällä pitäisi löytää aiheesta.
hakuun esimerkiksi Twin cam tms.
Tuolta faqista löytyy myös tuo kaipaamasi todistus

Lähetetty: 3.12.2006 21:21
Kirjoittaja markku
Saa laittaa 2 litraisen ihan laillisesti , vertailu 1700 i ... ainakin akee :lta sanoivat

Lähetetty: 4.12.2006 0:36
Kirjoittaja Larssoni
Idän Ihme 1 kirjoitti:Ja jossain sanottiin että nappiksen suurin vertailumalli olisi 1.6...
Joo jotku sellaiset konttorit mitkä ei tiedä asiasta tuon taivaallista niin väittää että nappisilmää ja kanttilamppua ei voi verrata toisiinsa.
Lähetetty: 4.12.2006 9:57
Kirjoittaja markku
Larssoni kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:Ja jossain sanottiin että nappiksen suurin vertailumalli olisi 1.6...
Joo jotku sellaiset konttorit mitkä ei tiedä asiasta tuon taivaallista niin väittää että nappisilmää ja kanttilamppua ei voi verrata toisiinsa.
Voiko sellaisia konttoreita ollakkaan , pois luvat sellaisilta jotka ei tiedä mitään ja vielä virkamiehiä HÖH

Lähetetty: 4.12.2006 10:00
Kirjoittaja Stefa
markku kirjoitti: Voiko sellaisia konttoreita ollakkaan , pois luvat sellaisilta jotka ei tiedä mitään ja vielä virkamiehiä HÖH

Taisit juuri poistaa 80-90% suomen katsastuskonttoritiheydestä

Lähetetty: 4.12.2006 16:47
Kirjoittaja kapa
Eihän ne katsastajat enää mitään virkamiehiä ole kun valtio ei omista liiketoimintaa nykyään.
Lähetetty: 5.12.2006 15:53
Kirjoittaja turbocombi
mistäköhän saisi tullaisen todistus lapun et nappis ja kanttilamppu 1700i on vertailumalleja? kaksarin kanssa tuli ongelma turbo tc:n kanssa ku ei saisi muka olla ku 96 hv.... menee tuonki alle mut sais sen todistuksen niin elämä helpponee....
Lähetetty: 5.12.2006 16:08
Kirjoittaja Lada-Mies
Lähetetty: 6.12.2006 12:47
Kirjoittaja START
kyllä niitten pitäs uskoo että ne on ihan samoja alustaltaan
koska jarrut ja jouset ovat samat
jos ne ei sitä itse tiedä niin se täytyy selittää niille
mutta eikös tuossa esim fiiatin 2 litrasessa twin camissa ollu vakiona jo yli sen 100heppaa joten ne ei vissiin hyväksy vaikka olis kuristettu ja teho todistus alle sen sadan hepan
mutta joskus oli jotain puhetta että jos on omavalmiste kone esim. eri kansi tai ahdin kyljessä niin sitten vaan alle sadan hepan tehotodistusta ja konttorille
oliko näin

Lähetetty: 6.12.2006 16:48
Kirjoittaja laabor
Tuo tehorajahan ei ole ongelma turbo koneessa, säävöt vaan nii pieleen että jää siihe 100hv...ainut onkelma on se että saa hyvksyyn tuon 1700 vertailumalliksi, 1600 ki riittäs
Lähetetty: 6.12.2006 20:58
Kirjoittaja IlkkaHe
Näinhän se taitaa olla, mut semmosta mä oon miettiny, että jos laittaa alkuperäisesti liian tehokkaaseen moottoriin turbon, jollon tehot kyllä on alle sen 100, mutta kuitenkin, jokin todistus on oltava moottorin alkuperästä/tilavuudesta, ja tässä todistuksessahan varmaan käy ilmi myös alkuperäinen teho, mitäs ne sedät tähän?
Ja paljonko siinä ois sit ahtimella painetta? 0,2bar?

laittavat pian sinetin turboruuviin jottei tuu kiusausta...
Lähetetty: 6.12.2006 22:05
Kirjoittaja Esto_r
Täällä askarruttaa taas se jos vaihdat koneen semmoiseen mikä koon myötä vielä menisi, mutta on vakiona huomattavasti tehokkaampi + turbo.
Käykö rekisteriin saattaminen mahdottomaksi!?

Lähinnä kiinnostaa että tarkastetaanko alkuperäistä tehoa jos vien teholapun mikä on alle sen sallitun tehon?

Lähetetty: 6.12.2006 22:28
Kirjoittaja Turbiini
Miksi ei muka menisi läpi? Jos on mittaus todistus tehoista allekeirjoitettuna ja dynopaikan leima alla niin ei siinä silloin enää ole mitään ihmeellistä. Halutessaan katsastusmies tiytysti voi määrätä uussinta mittaukseen johonkin toiseen paikkaan mutta silloin konttori maksaa sen suorituksen jos epäilys virheellisestämittauksesta ei pidä paikkaansa. Sitten onkin kusiset paikat sekä dynopajalla että auton omistajalla jos toisessa penkissä tuleekin reilusti liikaa, mutta kun tehot aidosti säädetään ensimmäisellä kertaa sallituksi niin tätä ei pääse tapahtumaan.
Lähetetty: 6.12.2006 22:42
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli tuo mitä mä epäilin, että kun todistetaan tuon koneen tilavuutta (esim vanha 2.0TC pystykone, jossa tehokin liikaa) niin siinähän tulee väistämättä ilmi että teho ollut ennen turbotusta liikaa? mutta tosiaan, jos vain värkkää, ja säätää niin että tehot alle 100.8, niin mikäs siinä, katsastaa ja pitääkin ne kans matalina teilläkin

Sit radalla ehkä vähän lisää...