Sivu 1/1

Nokka-akseleista

Lähetetty: 29.11.2006 21:42
Kirjoittaja ss127
Joopa joo. On olmeistä että mun nykyisessä nokassa on overlapia liikaa katsastusta ajatellen. Millasta overlapia muilla käytössä että pääsee katsastuksesta läpi?

Lähetetty: 4.12.2006 1:28
Kirjoittaja hiawis
Ilmeisesti ei-vähäpäästöinen vehje? Ei kai se nokka niin paljon päästöihin vaikuta?

Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa ne päästöt jossain ennen katsastusta..

Lähetetty: 4.12.2006 7:03
Kirjoittaja pappa- igor
hiawis kirjoitti:Ilmeisesti ei-vähäpäästöinen vehje? Ei kai se nokka niin paljon päästöihin vaikuta?

Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa ne päästöt jossain ennen katsastusta..
kyllä se vaikutaa :wink:

Lähetetty: 4.12.2006 9:02
Kirjoittaja hiawis
Jep, sen takia mäkään en voi mitään kisasta nokkaa pistääkään. :( Mut mun hani onkin vähäpäästöinen..

En itse asiassa tiedä ees tarkalleen, mitä luokkaa ton "välimallin" päästörajat on. Ymmärtääkseni kuitenkin aika helposti saavutettavissa, en oo aikasemmin kuullukaan tollasesta ongelmasta isompipäästösissä.

Lähetetty: 4.12.2006 9:59
Kirjoittaja Stefa
Mikäs nokka on? Reiluilla venavälyksillä voi kompensoida hieman leimalle. Toinen temppu on nostaa kierrokset ylös ja sitten pudottaa ne alas ja lyödä printtiä (ei konttorilla). Jos ei noilla mene, niin sitten on aika sikakireä nokka tai jotain muuta vikaa. Nokka on juuri se mikä tekee päästöt.

nokka

Lähetetty: 4.12.2006 10:13
Kirjoittaja ss127
Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.

Re: nokka

Lähetetty: 4.12.2006 10:43
Kirjoittaja cassu
ss127 kirjoitti:Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.
Etpä kuitenkaan ole yksin tässä sopassa, mulla edessä sama projekti kun on sama nokka... Loivempi nokka leimalle, ja sitten vaihtoa kehiin. Mutta onpahan kuitenkin Konelan virallinen rallinokka sentään 8)

nokka

Lähetetty: 4.12.2006 15:40
Kirjoittaja ss127
Hups. Unohdin että sulla on samanlainen nokka. :oops:

Lähetetty: 6.12.2006 4:16
Kirjoittaja hiawis
Taitaa olla aika janoinen peli? :)

Lähetetty: 4.3.2007 16:22
Kirjoittaja blan lada
paljonko on ladan vakio nokassa nostoa ja kulmaa

Lähetetty: 13.3.2007 18:42
Kirjoittaja -Kärki
kuinka paljon ladan nokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä.

Lähetetty: 14.3.2007 14:47
Kirjoittaja cassu
-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä :P niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.

Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:

- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.

Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.

Lähetetty: 14.3.2007 14:59
Kirjoittaja -Kärki
cassu kirjoitti:
-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä :P niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.

Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:

- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.

Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.
Jotain toummoista itsekkin suunnittelin.. pittä kokeilla sillä hän se selviää :D

Lähetetty: 2.4.2007 21:20
Kirjoittaja ChargerSpeed
itellä turbokäyttöön 295 13mm nostolla tarvitsi pitemmät venttiilit (nosto riippuu keinujen asennosta. + yli 300asteista ei turboon voi laittaa kun overlappi puhaltaa ilman ahtimelle ja siten se ei pyöri (lukuun ottamatta mekaanisia ahtimia laita vaikka 345 :twisted: