Sivu 1/2
Onko laillinen?
Lähetetty: 28.11.2006 18:19
Kirjoittaja samara88
Miten on, onko laillista laittaa Suomessa auton pyörännavan ja vanteen väliin ns. spaceri, jolla vaihdetaan jako toiseksi? Mietin vaan, koska kaikilla jaoilla ei ole tehty hyvännäköisiä vanteita saataviksi vai onko ainoa keino koneistaa napoihin uusi jako?
Lähetetty: 28.11.2006 18:26
Kirjoittaja Lada110
nää on muistaakseni kaikki kielettyjä... jotkut vanteiden valmistajan tekeleet sallituja vanteiden kanssa....
Lähetetty: 28.11.2006 18:27
Kirjoittaja samara88
Entäs tuo koneistaminen, onko sekin pannassa katsastusmiesten kohdalla?
Lähetetty: 28.11.2006 20:29
Kirjoittaja Turbiini
Jos on lujuuslaskelmat näyttää niin kaippa se jaon muutos on laillinen, ainakin jos sorvauttaa koko navan uuden.
Lähetetty: 28.11.2006 21:19
Kirjoittaja ladaracing pori
Mistä tuo katsastusmies tietää mikä jako vanteisa on??
Jos on siistit välikappaleet tuskin on murheita katsastuksessa.
Kaverin kansa leimalla avokuplan kanssa johon tuli 17" vanteet 4x100 jaolla
ei murheita katsastuksessa.
Lähetetty: 29.11.2006 7:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Se, että katsastusmies ei huomaa jotakin "kötöstystä", ei tee tästä "kötöstyksestä" laillista.
,_,/ukka
Lähetetty: 29.11.2006 10:39
Kirjoittaja markku
,_,/ukka kirjoitti:Se, että katsastusmies ei huomaa jotakin "kötöstystä", ei tee tästä "kötöstyksestä" laillista.
,_,/ukka
Sama koneen vaihdosta , ei ongelmaa 1200 -1600 katsastusmiestä ei edes kiinnosta moinen mikä kone siellä lepää kunhan ladan oma

Lähetetty: 29.11.2006 10:51
Kirjoittaja Qulle
markku kirjoitti:,_,/ukka kirjoitti:Se, että katsastusmies ei huomaa jotakin "kötöstystä", ei tee tästä "kötöstyksestä" laillista.
,_,/ukka
Sama koneen vaihdosta , ei ongelmaa 1200 -1600 katsastusmiestä ei edes kiinnosta moinen mikä kone siellä lepää kunhan ladan oma

Voisi kuvitella, että koneen vaihtaminen tässä tapauksessa ei aiheuta seuraamuksi edes onnettomuustilanteessa, koska koneen olis saanut muutoskatsastaa ilman mitään muutkoksia ko. koppaan.
Lähetetty: 29.11.2006 11:31
Kirjoittaja Stefa
Moottorin koon muuttaminen pitää muutoskatsastaa, eri asia on huomataanko sitä edes onnettomuustilanteessa ja että miten osoitetaan että se on vaikuttanut onnettomuuteen. Sama homma spacereilla, suoraan ei varmaan mene korvaukset, mutta äpinää ja taistelua voi tulla. Jos tuo palikka on rikki kolaritilanteessa, niin silloin varmaan on riittävä näyttö jo ettei kestä. Eli napoihin uusi jako tai sitten vaan etsitään ne 98 vanteet.
Olenkos ihan väärässä jos sanon että kuplassa on 4x00 jako? Puhuen luonnollisesti nelipulttisista.
Lähetetty: 29.11.2006 18:56
Kirjoittaja samara88
Lähinnä siksi kyselen, koska olen aikeissa varmaan kohtapuoliin (ehkä) hankkia työtäni ajatellen paremmin soveltuvan auton, kuin tuon madalletun Focuksen... Ainoa ongelma on vaan siinä, kun sen auton pulttijako navassa on 5 x 160, eikä sitä ole tarkoitus jättää vakioksi, se on varmaa. Kyllä siihen on saatavilla esim. 16" vanteita, mutta jotenkin pidän niitä pieninä. No, sen näkee ajallaan, mitä tapahtuu. Ajattelin kuitenkin kysäistä, mikä on asian laita.
Lähetetty: 29.11.2006 19:50
Kirjoittaja v1lh0-
off topic: Kuplassa on 4*130
Lähetetty: 30.11.2006 8:12
Kirjoittaja IlkkaHe
Eihän se edes ole kovin hankalaa ladan jakoakaan muuttaa 4*100, napaan vaan uudet reijät joissa kierteet oikeille paikoilleen, ja vaikka viilaa niitä reikiä jarrulevyissä että saa pultit menemään myös. (jarru levy keskittyy jokatapauksessa keskelle napaa.)
Ittellä vaan loppuu pulteista pituus

siksi tuo palikka sinne väliin ois hyvä. Levenis raideleveyski muutaman sentin

Lähetetty: 30.11.2006 21:29
Kirjoittaja Lada110
Stefa kirjoitti:Moottorin koon muuttaminen pitää muutoskatsastaa, eri asia on huomataanko sitä edes onnettomuustilanteessa ja että miten osoitetaan että se on vaikuttanut onnettomuuteen. Sama homma spacereilla, suoraan ei varmaan mene korvaukset, mutta äpinää ja taistelua voi tulla. Jos tuo palikka on rikki kolaritilanteessa, niin silloin varmaan on riittävä näyttö jo ettei kestä. Eli napoihin uusi jako tai sitten vaan etsitään ne 98 vanteet.
Olenkos ihan väärässä jos sanon että kuplassa on 4x00 jako? Puhuen luonnollisesti nelipulttisista.
Tässä asia selkeästi!
Onnettomuus tilanne aina paha vaikka ei oma syy niin voi olla että korvaukset jää saamatta laittomien viritysten takia.... itselläni on 2107 edessä 6mm spacerit eli omalla riskillä ajelen.. konekkin kyllä on eri kun otteessa.....
Lähetetty: 1.12.2006 8:04
Kirjoittaja pressa
IlkkaHe kirjoitti:Levenis raideleveyski muutaman sentin
sekään ei saa muutamia senttejä levetä
Lähetetty: 1.12.2006 13:35
Kirjoittaja IlkkaHe
Entäs kun mulla on tuossa takapotkussa etuvedon vanteet (menevät turhan paljon sisäänpäin, ottaa hiukan jopa kiinni tukivarteen) niin saako sinne laittaa sen verran levennystä että vastaa takavedon orggis vanteita?