Ladan koneen kiristysmomentit

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rokrok

Ladan koneen kiristysmomentit

Viesti Kirjoittaja rokrok »

Täytyisi saada tietoon Ladan koneen kaikki kiristymomentit, laakerit ynnä muut. Kasaan nääs uusilla sisuksilla ja pikkupiristeilla tuon 60tkm ajetun pikkulohkon.
Siperia_Motorsport

Viesti Kirjoittaja Siperia_Motorsport »

sylinterin kannen pultit: 11.5 kpm
runkolaakerin kannen ruuvit: 8.2 kpm
kiertokangen ruuvit: 5.2 kpm
vauhtipyörän ruuvit: 8.5 kpm
nokka-akselin kotelon mutterit: 2.2 kpm
ölypohjan ruuvit: 0.8 kpm
imu- ja pakosarjan mutterit: 2.5 kpm
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Voiskos joku laittaa nuo kiristysmomenttitkin tuonne usein kysyttyihin kysymyksiin? Oisin lisänny mutta ei antanu mulle lupaa tää foorumi siihen.
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Minulla oli 110 koneen kansi auki asentaja ilmoitti että 110 ei tarvita kannen jälkikiritystä.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Mielestäni nuissa kiristysmomenteissa oli myös ne hieman pienemmät esikiristysarvot, eli ei saisi suoraan vetää suuremmalla momentilla. Onko asialla sitten mitään vaikutusta....sitä en tiedä?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Vaiheittainhan nuo pitäis kiristää. Pahimmassa tapauksessahan kannen saa kieroksi tuolla kun kiskoo heti kerralla viimesiin momentteihin.
Vastaa Viestiin