Sivu 1/1

Puristukset kateissa

Lähetetty: 30.10.2006 18:02
Kirjoittaja Mara
No niin. Tilanne on siis se, että totesin 3. pytyn puristuksista puuttuvan n. puolet: 1. 10,5 2. 10.8 3. 5,5! 4. 11.5
Nesteet oli puhtaat eikä sitä hävinny ollenkaan.
Ei muuta, kun reippaasti kansi auki, venttiilien tarkistus ja hionta, mäntien ja sylinterien ja kannen/ palotilojen silmämääräinen tarkistus ja kaikki OK.
Kansipahvikin vaikutti ehjältä.
Sitten pintojen viiminen puhdistus, kone takasin kasaan ja puristusten uusintamittaus..
..Ja pas*at!! Samat tulokset edelleen! :evil:
Voiko Ladasta haljeta kansi?! :shock:
Onko vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita?
[/b]

Re: Puristukset kateissa

Lähetetty: 30.10.2006 18:57
Kirjoittaja pappa- igor
Mara kirjoitti:No niin. Tilanne on siis se, että totesin 3. pytyn puristuksista puuttuvan n. puolet: 1. 10,5 2. 10.8 3. 5,5! 4. 11.5
Nesteet oli puhtaat eikä sitä hävinny ollenkaan.
Ei muuta, kun reippaasti kansi auki, venttiilien tarkistus ja hionta, mäntien ja sylinterien ja kannen/ palotilojen silmämääräinen tarkistus ja kaikki OK.
Kansipahvikin vaikutti ehjältä.
Sitten pintojen viiminen puhdistus, kone takasin kasaan ja puristusten uusintamittaus..
..Ja pas*at!! Samat tulokset edelleen! :evil:
Voiko Ladasta haljeta kansi?! :shock:
Onko vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita?
[/b]
voihan se kansi olla halki, tai sitten yks pytty on vaan pirusti muita väljempi :?

Lähetetty: 30.10.2006 19:48
Kirjoittaja jta
Tai sitten on kolmosesta männänrenkaat menny.

Lähetetty: 30.10.2006 19:57
Kirjoittaja Mara
En usko, et olis paljoakaan väljistyny kun koko moottorilla on ajettu alle 90 tkm, minkäänlaista olkapäätä ei sylinterien yläreunassa tunnu ja muutenkin kaikkien sylinterien seinämien (pienet) jäljet samankaltaisia.

Ja tein vieläpä ns. diesel-testin, eli kannen ollessa auki pyöritin 2. ja 3. männän n. 2 cm alle YKK:n ja lorautin molempien mäntien päälle n. puoli senttiä diiseliä.
Saman jutun tein myös kannelle, ja pakoventtiili olikin päästäny läpi oltuaan n. tunnin likoomassa ja sen takia hioinkin 3sen venttiilit.

Ainakaan kolmeen tuntiin sylintereissä ei havaittavaa vajumista tapahtunut, kummassakaan. Oli tosin seuraavana iltana molemmista valunu pois. (n.20 tuntia myöh.)

Voisko se siltikin olla männänrengasvika, ei kyllä uskois, että niin paljo häviää puristuksia! :shock:

Lähetetty: 30.10.2006 19:59
Kirjoittaja jta
Kannattaa varmaankin tässä vaiheessa ennenkuin alka taas purkaan niin ohivuoto mittaukset. Selviää että minne päin ne paineet karkaa.

Lähetetty: 30.10.2006 20:08
Kirjoittaja Mara
No ainoa paikka, mikä kohisee ohivuotomittauksessa, on kampikammio.. :cry:
Jos ei nafta valu läpi sen pahemmin kun ehjässäkään, ei ymmärrä. :?
Ajattelin kyllä skottina avata koneen alakautta, ettei uusi hieno kanspahvi mene ihan hukkaan. :roll:
Nii, ja kone on tosiaan 1500nen, eli muistaakseni männät mahtuu tulemaan laakeripukkien välistä ulos, vai.. :?:

vuoto.

Lähetetty: 31.10.2006 0:54
Kirjoittaja vazili 2107
Jeps, kannattaisi tosiaan tehdä tuo moottoriöljy-testi ettei ole venttiili- tai
kansivika :?