1600 turboprojekti
1600 turboprojekti
elikkäs tuli tossa hommattua tommonen lievästi projektivaiheessa oleva 1600 lada volvon tb03 garretilla ja samaisen vehkeen solex kaasarilla. Kyselisinkin että onko porukalla kokemuksia kyseisistä kilkkeistä? lähinnä tuo kaasari on lievä mysteeri kun en koskaan ennen moista ole edes nähnyt mutta kyseessä on luisti kaasari joka pelaa alipaineella ja jonkinlainen öljyvaimennus kyseisestä kaasarista löytyy. kuuleman mukaan kaasari on tarkka öljystä ja sen määrästä mutta minkähälaista se pitäs olla ja paljonko sitä pitäis olla?
pistetään nyt vielä hieman tietoja kyseisestä kokoonpanosta. eli kone on laakeroitu ja tasapainotettu, kansi on portattu ja isommilla pakoventtiileillä sekä kanavia on avarrettu. Nokka on vakio. imusarja on ed.omistajan itse tehty volvon solexille. pakosarja on myös omavalmisteinen ja ahdin tosiaan se vesijäähdytteinen garrett tb03. koneen päälle oli sovitettu pienehkö välijäähdytin, ilmeisesti pajeron tms. vakiocooleri. lisäksi tässä on kärjetön sytty ja on myös sintterikytkin ja nivan laatikko.
puutteita tällä hetkellä: paineensäädin, ahtopainemittari, ilmanputsari+putki josta alipainelähdöt, pakoputki, yksi ahtoputki, ahtimen öljynpaluuputki(paikka sille kuitenkin on)...yms bensaletkuja ja muuta pientä. nii ja kytkin sylinteri oli ruostunut juntturiin...
mitään tehotavoitteita ei ole asetettu, tarkoitus on nyt saada se ensin käyntikuntoon ja sitte kattella mitä meinaa jatkossa...
puutteita tällä hetkellä: paineensäädin, ahtopainemittari, ilmanputsari+putki josta alipainelähdöt, pakoputki, yksi ahtoputki, ahtimen öljynpaluuputki(paikka sille kuitenkin on)...yms bensaletkuja ja muuta pientä. nii ja kytkin sylinteri oli ruostunut juntturiin...
mitään tehotavoitteita ei ole asetettu, tarkoitus on nyt saada se ensin käyntikuntoon ja sitte kattella mitä meinaa jatkossa...
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
jees täytyy käyrä kyselemässä tota öljyä summuuta huomenis...josko sitä pensanpaineensäätime hakis lautamäeltä ku oli nii edullinen...nii kehutaa ny vielä se verra että sylinterit on porattu ja uudet männät+renkaatki siel on...
minkähämoista öljyä tolle koneelle kannattas juottaa?kai sitä tietty jotai sisäänajooki tarttis harrastaa sitte...
minkähämoista öljyä tolle koneelle kannattas juottaa?kai sitä tietty jotai sisäänajooki tarttis harrastaa sitte...
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
tavallista "turbonkestävää" 10W-30 ensin, käytät koneen lämpöseks ja sitten vaihdat jotkut kunnon turbo öljyt esim. jotkut 15W-40 talveks ettei oo niin kauheen jäykät, omassani käytän motulin 20W-50 kesällä, talvellahan sillä ei sitten ajetakkaantornilada kirjoitti:jees täytyy käyrä kyselemässä tota öljyä summuuta huomenis...josko sitä pensanpaineensäätime hakis lautamäeltä ku oli nii edullinen...nii kehutaa ny vielä se verra että sylinterit on porattu ja uudet männät+renkaatki siel on...
minkähämoista öljyä tolle koneelle kannattas juottaa?kai sitä tietty jotai sisäänajooki tarttis harrastaa sitte...

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Re: 1600 turboprjekti
parasta (biltema) laatua oleva öljy varmaankinIdän Ihme 1 kirjoitti:Biltema myy tuollaista:
KAASUTINÖLJY 100 ML
Parasta laatua oleva ATF-öljy, joka on tarkoitettu Stromberg-Zenith kaasuttimille.

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo