Sivu 1/2

missä muussa "autossa" on sama gm-ruisku kuin 1700

Lähetetty: 11.9.2006 22:35
Kirjoittaja kissimissi
niin?

Lähetetty: 12.9.2006 6:37
Kirjoittaja miksu
eipä taida olla missään.
opelin ruisku näyttää samalta ja osat käy kesekenään mutta ei toimi ladassa.

Lähetetty: 12.9.2006 14:39
Kirjoittaja conna
jep eli opelin ruisku eroo sytkän ja boxin ja nopeusanturin osalta
miksu kirjoitti: osat käy kesekenään mutta ei toimi ladassa.
eli mitkä osat ei toimi?

Lähetetty: 12.9.2006 20:58
Kirjoittaja kissimissi
missä opelissa sama ruutta? corsa? kaneetti? vm? oiskos noissa sama nesteen ja imuilmananturi kuin laapotissa? motonetissa ei ees tunneta 1700i ladaa!!! vissiin delta tietää ja hinnoissa sen huomaa!!! :twisted:

Lähetetty: 12.9.2006 21:01
Kirjoittaja Jokari
Tuossa imuilman lämpötila-anturissa ei ole Deltan ja Venäjän hintojen välillä eroa kuin muutama kymppi ja ero pienenee paljon jos joku tuo anturin sulle...kertonee jotain näiden osien saatavuudesta :roll:

Lähetetty: 12.9.2006 21:07
Kirjoittaja kissimissi
mitäs semmonen sitte maksaa? ja onkohan opelissa samanmoinen? ja mistä tietää että onko nykyinen rikki? sekin ihmetyttää kun deltassa otettiin vikakoodia niin antoi pelkästään että liianlaiha seos. se ei edes pidä paikkaansa koska pakokaasunhajusta sen haistaa että käykö rikkaalla vai laihalla. käsittämätön vempain! ku antaa mitättömän vikakoodin eikä ilmoita että mikä/mistä mättää!

Lähetetty: 12.9.2006 21:13
Kirjoittaja conna
kadeteist ja vectrast löytyy ainakin tota 1 pisteruuttaa.

saattaa olla et opelis ei ollu ees tota imuilman lämpöanturia. eli on hiukan pelkistetympi mut paremmin vissiin toimiva.

et oo sit koittanu ite lukee niit vikakoodei?

Lähetetty: 12.9.2006 21:34
Kirjoittaja kissimissi
otettiin vikakoodia niin antoi pelkästään että liianlaiha seos.

Lähetetty: 12.9.2006 21:48
Kirjoittaja larssi21074
No sittenhän deltan diagnoosilaite on aivan kunnossa jos oikean vian näytti. Toki siitä laitteesta näkee muutakin kuten lambda-arvon eli sen minkä auton oma happitunnistin kertoo ohjainlaitteelle. Onkohan sitä älytty deltassa tsekata? Muistaakseni mittarilla näkee myös imuilman lämpötilan! Eli sen tunnistimen toiminnan pystyy tarkistamaan. Se on siitä nimenomaan hyvä laite että sillä joskus löytyy vika vaikka "koodit" eivät sitä kerro. Laite näyttää lähes joka tunnistimen signaalit.

Kerrankin löysin kyseisellä laitteella samarasta vian jota asentajaparat eivät älynneet. Koneen lämpötilatunnistin oli särki ja auto luuli olevansa kuumanakin kylmä. Lämpötilanhan näki suoraan mittarilla ja tästä pystyi päättelemään jo paljon. Vikakoodejahan ei löytynyt.

Eli deltan mittarikaan ei ole mitään jos sitä ei osaa käyttää, eihän se suomeksi kerro autossa olevaa vikaa! :lol:

..mittari josta puhun on venäläinen ja mallia "DST-10". Muitakin versioita voi olla korjaamoilla.

Lähetetty: 12.9.2006 21:50
Kirjoittaja Jaakkima
Ja imuilmanesilämityksen anturi vain sitä vikaa. Kannattaisi kokeilla tuo sytytyksenjohtojen irti repiminen yksi kerrallaan ja puristuspainemittaus. Ja onhan tulpat myös vaihdettu? En muista oliko tämä jo sanottu.

Lähetetty: 12.9.2006 21:55
Kirjoittaja kissimissi
auton oma happitunnistin ? missä tuo anturi sijaitsee? ja missä imuilman esiläämmitin? imusarjassako?

Lähetetty: 12.9.2006 21:59
Kirjoittaja Turbiini
Tuo ladan ruisku on lähempänä jenkki gm vehkeitä ku ooppleia joten sieltäpäin kannattanee etsiä.

Lähetetty: 12.9.2006 21:59
Kirjoittaja kapa
Happitunnistin on siis lambda-anturi

Lähetetty: 12.9.2006 22:02
Kirjoittaja Jaakkima
Ja imuilman esilämmityksen anturi ilmanputsarin pohjassa.

Lähetetty: 12.9.2006 22:04
Kirjoittaja larssi21074
Imuilman esilämmittimestä en tiedä? Vai onko nyt puhe siitä siilistä? Sehän ei kyllä vaikuta seokseen.

Happitunnistin on pakosarjassa tojottamassa matkustamoon päin.

Pakokaasumittauksessa lambda otetaan yleensä pakoputken päästä ja ei välttämättä kerro totuutta jos pakoputki vuotaa. Tässä tapauksessa kun tulee myös vikakoodi laihasta seoksesta niin silloin kannattaa katsoa testilaitteella auton oman lambdan mittaama arvo joka tulee ohjain laitteelle.

Sen voi mitata myös itse jännitemittarilla suoraan anturilta tai liittimeltä joka tulee ohjainlaitteelle.

Silloin tietää onko vika happitunnistimessa koska AINA ei voi luottaa siihen tunnistaako järjestelmä happitunnistimella olevaa vikaa!