Sivu 1/1

ohjaus puoltaa

Lähetetty: 6.9.2006 18:31
Kirjoittaja rokrok
1200L automobiilin ohjaus puoltaa huomattavasti oikealle niin maantienopeuksissa kuin hiljaisemmassakin ajossa. Puoltaminen ei johdu rengaspaineista tai renkaista. Lisäksi ratissa on "tyhjää liikettä" jonkin verran. Mistä lähden hakemaan vikaa?

Lähetetty: 6.9.2006 18:36
Kirjoittaja jta
Tyhjän saa pois kun simpukkaa kiristää vähän.

Mutta tuohon puoltoon ei oikein voi muuta sanoa kuin että kannattaa käydä tarkistuttaan pyöriensuuntaus.

Lähetetty: 7.9.2006 13:00
Kirjoittaja Jaska HKI
-jos etujarru laahaa niin se voi aiheuttaa puoltoa-kokeile lämpeneekö vanne?
-ylä- ja alapallonivelet täytyy olla kunnossa-jos on väljyyttä niin kamperit ja kasterit on sekaisin ja se vaikuttaa ohjattavuuteen.
-pyörän laakeri vaikuttaa edellisiin myös.
-kori voi olla kiero jos kyseessä entinen kolariauto
-alatukivarren holkitkin voi olla väljät

Lähetetty: 7.9.2006 14:51
Kirjoittaja Nonnis
Ja tosiaan jos raidetangonpää on vaihdettu, on auraus mennyt p*rseelleen. Kannattaa marssia euromasterille tms pyöränsuuntaukseen.

Lähetetty: 7.9.2006 16:01
Kirjoittaja rokrok
tänk juu! täytys vaa leimalle laittaa ohjaus iskuun, ei mua niinkään haittaa mutta katsastussedät ei innostu

Lähetetty: 7.9.2006 20:07
Kirjoittaja lada 1200s
Aurauksen voi kattoo kepillä tai rullamitalla, siis vaan suuntaa antavasti.

Lähetetty: 9.9.2006 23:13
Kirjoittaja IlkkaHe
Jos sillä on mehtiin ryttyytetty, niin tarkastas etuala tukivarsien suoruus..

Ihtellä tuo "rasinki" lada vähän hipas toisella etupäällä kantoa, niin alatukivarsi meni niin kieroon, että käännettäessä rengas meni aivan vinoon, ja vieläpä siis juuri väärään suuntaa, mitä nuo ralliporukoissa aina säätävät :wink:

Sillon kyllä kisko ohjaus aivan uskomattomasti rikkinäisen puolen suuntaan!

Ja mistä johtuu semmonen, että jarruttaessa, jos päästää ratista irti, niin kiskasee uskomattomalla voimalla jompaankumpaan linkkuun ratin? siis lukkojarru, ja suhkot suorattukivarret oli sillon, mutta kallistuksen vakain kyllä uupu...