Kiertokankien laakerit...
Lähetetty: 29.8.2006 13:58
Kasailen tuon projektini (1500cc) konetta, ja tuntuu sen verran hölmöltä että pitänee oikein kysästä:
Kun paloittelin konetta pistin merkille ettei kiertokankien puoleisissa laakereissa ollut kuin kahdessa hyvin pieni öljyreikä. Nyt uutta hilpettä paikoilleen laittaessa huomasin ettei uusissa kk-laakereissa ole lainkaan öljyreikiä.
Kampurasta luonnollisesti öljyreiät löytyy, ja itse kiertokangessa on öljyreikä.
Kiertokangen öljyreiästä jatkuu öljykanava edelleen siten että sen pitäisi ilmeisesti roiskia öljyä yläviistoon johonkin sylinterin seinämän suunnalle / männänlaen alapinnalle (?) ... Onko nuo kiertokankien puoleiset öljykanavat sitten täysin turhat vai mitäs ihmettä... Elikkäs pitäskös tuonkin voitelupisteen toimia, vai ovatko sarjassamme turhia reikiä?
Uusissa kampiakselin laakereissa oli reiät ja urat aivan normaalisti samalla tavalla kuin vanhoissakin.
Kun paloittelin konetta pistin merkille ettei kiertokankien puoleisissa laakereissa ollut kuin kahdessa hyvin pieni öljyreikä. Nyt uutta hilpettä paikoilleen laittaessa huomasin ettei uusissa kk-laakereissa ole lainkaan öljyreikiä.
Kampurasta luonnollisesti öljyreiät löytyy, ja itse kiertokangessa on öljyreikä.
Kiertokangen öljyreiästä jatkuu öljykanava edelleen siten että sen pitäisi ilmeisesti roiskia öljyä yläviistoon johonkin sylinterin seinämän suunnalle / männänlaen alapinnalle (?) ... Onko nuo kiertokankien puoleiset öljykanavat sitten täysin turhat vai mitäs ihmettä... Elikkäs pitäskös tuonkin voitelupisteen toimia, vai ovatko sarjassamme turhia reikiä?
Uusissa kampiakselin laakereissa oli reiät ja urat aivan normaalisti samalla tavalla kuin vanhoissakin.